Toon posts:

Mijn scherm springt op groen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 500ML
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 01-04 15:59
Mijn vraag
weet iemand wat dit betekend of er vaker van gehoord en heb mijn videokaart nog niet zo lang maar zins kort springt die steeds vaker op groen en lijkt het wel alsof die op slaapstand springt waar ik hem overgens niet meer uit krijg de pc blijft aan maar mijn toetsenbord en muis verlichting gaan wel uit en kan er ook niks meer mee :'(
en het is niet zo zeer dat die het alleen doet als er een game aan staat laatst deed die het ook terwijl ik op het internet was.
en te warm word die ook niet
ik snap er niks van en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Relevante software en hardware die ik gebruik
ryzen 2600x
rx 5700xt
1 tb ssd
16 gb ram
b450 asrock falitlty k4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb geprobeerd nieuwe drivers er op te zetten en de oude er eerst afhalen natuurlijk ;) maar geen effect
aan mijn scherm kan het niet liggen want heb mijn ps4 er ook op aangesloten en dan zijn er geen problemen

mvg melvin

Beste antwoord (via 500ML op 30-06-2020 09:11)

• ffha
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-09 17:56
Bekend probleem van de RX 5700XT.

Proberen alles up to date te houden en bidden dat het vanzelf weggaat :/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-09 17:56

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-08 01:22
ffha schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:06:

Als dit het geval is,dan wist ik het wel,d an zou ik het advies geven,ruil die 5700 om voor een Nvidia kaart,als dit een probleem is met deze serie dan.

[Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 26-06-2020 22:14]

• 500ML
ffha schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:06:

dus dit is een driver issue?

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-08 01:22
Zo te zien wel,heb je de driver al eens geinstaleerd,zonder de AMD Adrenalin software?
Ik zie dat als een fix staat,geen zekerheid of het daadwerkelijk werkt.Maar wel waard om te proberen

I was having the same issues with my rx 5700 xt and I found that uninstalling the AMD Adrenalin software and only downloading the drivers fixed the crashing issue. AMD needs to fix their software ASAP.

Als je het googled,krijg je trouwens best wat hits:

https://www.google.com/se...egQICxAv&biw=1866&bih=930

Wat me dus vooral opvalt is hoeveel problemen er zijn met de drivers/software voor deze GPU's .En dat is al een paar maanden zo. :X

[Voor 31% gewijzigd door freaky35 op 26-06-2020 22:35]

• 500ML
Ik had Nederlands gegoogled en kreeg niet echt duidelijk iets van wat ik had zegmaar maar ik heb ff gekeken naar jou link en zie idd dat er veel van dit soort problemen zijn .... nu ben ik een beetje een noob als het om pc’s gaat ,hoe kan ik die driver downloaden zonder dat die die Adrenalin software er ook bij download dan?

• 500ML
ik heb de drivers er afgehaald en nu die optionele driver er op gezet en nog geen last weer gehad. (terwijl ik dat al eens had gedaan)

• NightRaven88
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-09 11:24
Drivers voor de laatste reeks kaarten van AMD is veelal mazzel hebben.
Een groep mensen hebben er (veel) last van en aan de andere zijde is er een groep welke nog geen enkel probleem ondervonden hebben.

De update van maart, versie 20.2.2 heeft het grootste deel van de gebruikers geholpen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee