Toon posts:

Mijn eerste PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Septima
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 28-06-2020
Ik zoek hulp bij het upgraden van mijn pc, ik heb me ingelezen maar ik zou wat advies/ tips erg waarderen want dit is voor mij (nog) onbekend terrein.

Een goeie videokaart (en/of andere onderdelen) waarmee ik bijvoorbeeld games als ghost recon breakpoint, warhammer total war 2 en cyberpunk 2077 op ultra settings kan doen?

Mijn Budget is 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Nee, als het maar de beste graphics en prestaties geeft

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Intel Game Computer
Processor: Intel Core i5-7400 3,0GHz
Koeling: Standaard koeling
Moederbord: Asus H110M-R
Geheugen: Crucial Ballistix 8GB DDR4-2400
Grafische kaart: ASUS NVIDIA GTX 1060 3GB
2e Grafische kaart: Geen 2e grafische kaart
Harde schijf: 1000GB HDD SATAIII
2e Harde schijf: Geen 2e Harde schijf
Optische drive: Geen optische drive
Geheugenkaartlezer: Geen geheugenkaartlezer
Geluidskaart: Standaard geluidskaart
Internet: 1Gbit netwerkkaart
Behuizing: Sharkoon VG5-W - Rood
Extra LED verlichting: Geen extra LED
verlichting
Voeding: 400 Watt Cooler Master

Is het vervangen van onderdelen een beetje te doen voor een leek zoals ik?

Alvast super bedankt voor de moeite!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:23
Iets wat veel in je snelheids ervaring gaat schelen, maar niets scheelt voor het gamen: SSD waar je Windows op installeert.

Onderdelen vervangen is prima te doen, echter moet je iets specifieker zijn met welke voeding je hebt. Het kan zijn dat deze niet met nieuwe gpu overweg kan.
Een 5700 zou al een gigantische sprong vooruit zijn tov een 1060.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-08 01:22
Probleem vind ik is het hele systeem is eigenlijk aan vevanging toe als je die games op ultra wilt spelen.
De GPU heeft sowieso te weinig geheugen en de CPU komt simpwelweg te kort in cpu intensieve games.

Ik zou in dit geval echt gaan voor een geheel nieuw systeem.

Een onderdeel wat niet meer fps geeft,maar wel het gehele systeem veel sneller zou maken is inderdaad een SSD.Dat zou ik als enige nu aanpassen in je huidige systeem.

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:59
Om wat te beginnen met sleutelen aan je PC zou ik inderdaad eerst een SSD aanschaffen en die installeren en veel guides lezen of video's bekijken.
Misschien ook een nieuwe CPU koeler installeren die je eventueel mee kunt nemen naar een volgende build.

Verder is het ook goed om na te denken op wat voor resolutie je wilt gamen? Voeding is inderdaad ook belangrijk om te weten welk merk het is.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee