Toon posts:

Uitdagend vrijwilligerswerk in groep?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlaffTweakr
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06-09 11:49
Beste tweakers,

Na iets meer dan een jaar coach geweest te zijn bij een CoderDojo te Belgie, lijkt het toch niet echt m'n ding te zijn. De meeste deelnemers zijn nog van de leeftijd waar ze knuffels geven (wat op zich wel eens je dag kan goedmaken 😉), maar je kan zelden voluit gaan qua programmeerkennis om een complex probleem op te lossen of een project op langere termijn te ontwikkelen. De niet geinteresseerden van youtube afleiden vergt spijtig genoeg meer energie dan het begeleiden van de rest. Pas op, het is op zich wel tof, maar het publiek is voor mij wat te jong om er op langere termijn voldoening uit te blijven halen. Het zal dus nooit m'n passie worden.

Ik heb daarom even zitten zoeken naar een ander soort vrijwilligerswerk. Bestaat er een soort gestructureerd vrijwilligerswerk waar je in team aan grotere projecten werkt zonder echte verplichtingen/quota (hobby => no stress).

Ik programmeer heel graag en wil daarbij ook technieken leren van mensen buiten mijn kring van collega's. Ik zou graag tijd verspillen aan simpele problemen die met jouw bijdrage net dat beetje beter werken. Ik zoek niet naar anonieme bijdragen aan een opensource project, maar eerder een team dat elk half jaar eens samenkomt om de visie te bepalen en bij te sturen om vervolgens bvb. eens op café te gaan.

Anderzijds kan de opstart van een nieuw OS project ook wel interessant zijn, maar hoe val je daarop? Bestaat zoiets, of ben ik een dromer? 🤨

[Voor 1% gewijzigd door RobIII op 26-06-2020 19:52. Reden: Link verwijderd - voegt niets toe / spam]

Alle reacties

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:35

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zullen bijster weinig teams zijn die de illusie hebben dat je met twee contactmomenten per jaar een goeie koers kan varen, ook in de open source-wereld niet. Met dat soort commitment hebben ze veel liever dat je gewoon een pull request doet wanneer je iets zinnigs bij te dragen hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kalentum
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
FlaffTweakr schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:25:

Anderzijds kan de opstart van een nieuw OS project ook wel interessant zijn, maar hoe val je daarop? Bestaat zoiets, of ben ik een dromer? 🤨
Wat betreft zelf een open source project starten: is er een probleem wat je zelf hebt en kan oplossen? Als je iets voor je zelf maakt en publiceert, is er kans dat anderen het ook gaan gebruiken en mee gaan helpen. Dat kan een community opleveren.

PVoutput

• Ghehe
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-09 23:06

Ghehe

Spinning Bunny :)

FlaffTweakr schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:25:
maar eerder een team dat elk half jaar eens samenkomt om de visie te bepalen en bij te sturen om vervolgens bvb. eens op café te gaan.
Een computerfilosofieclubje kan je zo wel organiseren waar je elke zoveel maanden met een natje en een droogje in discussie gaat over allerhande computertopics die jullie interesseren. Dat lijkt me op zich zonder al teveel verplichtingen te realiseren. Mogelijk kom je zelf tot vooruitstrevende inzichten en schrijf je zoiets als het Agile Manifesto. :+

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee