Beste Tweakers,
Dit jaar een huis gekocht en daarbij een speciaal depot voor energiebesparende maatregelen in de hypotheek opgenomen. Een deel daar van wil ik graag besteden aan het laten leggen van zonnepanelen. Ik heb twee offertes laten opmaken. Een door een lokaal installatie bedrijf en nog een door Coolbue.
Ze verschillen nog al qua aanpak (voor mijn gevoel) en ben dus een beetje zoekende naar wat het beste is voor mijn situatie.
Ik ben uitgegaan van een jaarverbruik van +- 3000 Kwh/p.j (stijgend). Mijn de achterkant van mijn huis ligt op oost en de voorkant dus op west.
Aanbod lokale ondernemer voor 5.649,00: (4800WP)
- 15 DMEGC Mono full black 320 w/p panelen
- Omvormer Brighter 4600
/f/image/wq4wzvM2kGpAbvI9FH6hZF1o.png?f=fotoalbum_large)
Aanbod Coolblue voor € 5.904: (4225WP)
- 13 Trina Solar TSM-325 panelen
- 13 Enphase IQ 7 Plus micro omvormers.
/f/image/vi3AP4ymKPUYPcQPONtUC68E.png?f=fotoalbum_large)
De tekening van de locale ondernemer laat de juiste obstakels zien op het dak.
Heeft iemand suggesties voor mij van vragen die ik kan stellen aan beide partijen over hun voorstel en keuze voor setup? Of andere ideeën over hoe het beter zou kunnen? Ik ben benieuwd naar jullie input
Dit jaar een huis gekocht en daarbij een speciaal depot voor energiebesparende maatregelen in de hypotheek opgenomen. Een deel daar van wil ik graag besteden aan het laten leggen van zonnepanelen. Ik heb twee offertes laten opmaken. Een door een lokaal installatie bedrijf en nog een door Coolbue.
Ze verschillen nog al qua aanpak (voor mijn gevoel) en ben dus een beetje zoekende naar wat het beste is voor mijn situatie.
Ik ben uitgegaan van een jaarverbruik van +- 3000 Kwh/p.j (stijgend). Mijn de achterkant van mijn huis ligt op oost en de voorkant dus op west.
Aanbod lokale ondernemer voor 5.649,00: (4800WP)
- 15 DMEGC Mono full black 320 w/p panelen
- Omvormer Brighter 4600
/f/image/wq4wzvM2kGpAbvI9FH6hZF1o.png?f=fotoalbum_large)
Aanbod Coolblue voor € 5.904: (4225WP)
- 13 Trina Solar TSM-325 panelen
- 13 Enphase IQ 7 Plus micro omvormers.
/f/image/vi3AP4ymKPUYPcQPONtUC68E.png?f=fotoalbum_large)
De tekening van de locale ondernemer laat de juiste obstakels zien op het dak.
Heeft iemand suggesties voor mij van vragen die ik kan stellen aan beide partijen over hun voorstel en keuze voor setup? Of andere ideeën over hoe het beter zou kunnen? Ik ben benieuwd naar jullie input