Welke offerte is het meest geschikt? (Zonnepanelen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mat_thai
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 06:19
Beste Tweakers,

Dit jaar een huis gekocht en daarbij een speciaal depot voor energiebesparende maatregelen in de hypotheek opgenomen. Een deel daar van wil ik graag besteden aan het laten leggen van zonnepanelen. Ik heb twee offertes laten opmaken. Een door een lokaal installatie bedrijf en nog een door Coolbue.

Ze verschillen nog al qua aanpak (voor mijn gevoel) en ben dus een beetje zoekende naar wat het beste is voor mijn situatie.
Ik ben uitgegaan van een jaarverbruik van +- 3000 Kwh/p.j (stijgend). Mijn de achterkant van mijn huis ligt op oost en de voorkant dus op west.

Aanbod lokale ondernemer voor 5.649,00: (4800WP)

- 15 DMEGC Mono full black 320 w/p panelen
- Omvormer Brighter 4600

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VMBb0tvETm6FgaR3NEuAAsQB0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wq4wzvM2kGpAbvI9FH6hZF1o.png?f=fotoalbum_large

Aanbod Coolblue voor € 5.904: (4225WP)
- 13 Trina Solar TSM-325 panelen
- 13 Enphase IQ 7 Plus micro omvormers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Exv16oJjqsmkMbYzWHs_7TYwd7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vi3AP4ymKPUYPcQPONtUC68E.png?f=fotoalbum_large

De tekening van de locale ondernemer laat de juiste obstakels zien op het dak.
Heeft iemand suggesties voor mij van vragen die ik kan stellen aan beide partijen over hun voorstel en keuze voor setup? Of andere ideeën over hoe het beter zou kunnen? Ik ben benieuwd naar jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07 23:20
Zijn die prijzen inclusief of exclusief btw?

De lokale aanbieder biedt een string omvormer aan en dat is ook prima voor jou omdat je geen schaduw hebt. Dat zou op zich ook mijn keuze zijn.

Coolblue prijst zich volledig uit de markt met die micro's.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mat_thai
De prijzen zijn inclusief.

Ik denk ook dat ik bijna geen schaduw heb, de buren hebben echter wel sinds vorige week een dakkapel aan de voorkant laten plaatsen, maar volgens mij gaat de schaduw daarvan niet op de panelen vallen als ze geplaatst zijn zoals de lokale ondernemer ze wil plaatsen.

Bij Coolblue kan ook vragen om een offerte met een 'SolarEdge omvormer met optimizers' of een 'Growatt omvormer'. @busscherski Tussen de Solaredge en de Growatt zou jij in mijn situatie voor de Growatt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou aan de west kant wat meer panelen leggen indien mogelijk.
In de avond heb je vaker meer verbruik en dan kan je mooi daarvan gebruik maken als salderen is afgelopen.

Die "brighter" is een Hosola?
Ik zou eerder kiezen voor Goodwe of Sma als omvormer.
Een beetje schaduw ga je wel hebben als je het vol legt op west. (schoorsteentje)
De buren hebben hosola en kakt wat sneller in met schaduw van eigen dakkapel.

Je hebt geen afmetingen?
Dakpan opmeten, van pan tot pan en pannen tellen.
Er zijn veel verschillende maten panelen verkrijgbaar.
Wellicht kan je dan beter om je dakraam leggen.

[ Voor 17% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-06-2020 19:24 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:16
Op het plaatje van coolblue zie je wel dat het vijfde paneel schaduw pakt. Dan zou ik eerder die weghalen en nog 2 of 4 er onderaan plakken. Dan heb je 10 panelen en 6 en kan je klaar zijn voor iets meer dan 4k ex btw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3DpHaRR-PP5HZyW-537ok0Bo5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtHR91kpfsUMcbLro5rMTyxx.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wel de makkelijke weg. Als je het echt goed wil doen ga je precies je dak meten en kijken wat je maximaal kwijt kan.

[ Voor 9% gewijzigd door lothar op 26-06-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mat_thai
Ik denk het, ik moest zelf ook even zoeken wat het nou precies was. Ik zal eens informeren bij de lokale partij of ze ook andere typen leveren.
De buren hebben sinds kort ook een dakkapel aan de voorkant dus die gaat voor redelijk wat schaduw zorgen op het dak tussen het dakraam en de buren. Ik twijfel of dat dan een goede lokatie is voor de panelen.
Ik heb even zitten tellen:
en kom ongeveer hier op uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plLIWf_kXosyjFCauPqrGvHAkK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/upzOqpL4fIZIu8mH2kRAQuEZ.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1