Webshop reageert niet op mails voor WKOA, vervolgstappen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
Goedendag medetweakers,

Ik zou graag wat feedback willen betreft een probleem zoals in de titel al zegt dat de webshop niet reageert op mijn mails.

Op 17 Juni bestel ik een edgerouter en een unfi switch 60watt bij een webshop en deze mag ik al ontvangen op de 18e.
Echter besef ik me dat de switch eigenlijk niet zo geschikt is voor mijn setup door het ontbreken van een SFP aansluiting.
Ik besluit vervolgens op vrijdag 19 Juni een mail naar de klantenservice te sturen met de vraag of ik deze switch kan omruilen naar zijn grotere broertje unifi 16 - 150watt met SFP module.
Op dinsdag 23 Juni heb ik nog steeds geen reactie ondanks de website aangeeft dat ze binnen 1 werkdag reageren.
Deze mail heb ik ook direct naar info@......NL verstuurt i.p.v via het contact formulier uit de hoop alsnog een reactie krijgen maar helaas nog steeds geen reactie op beide mails.
In deze mail heb ik ook aangeven dat ik graag een reactie tegemoet zie voor vrijdag 26-6-2020 anders moet ik gedwongen gebruik maken van de WKOA.

Dus nu vrijdag 26 waarbij ik nog steeds geen reactie zie en hem ook niet meer verwacht ben ik genoodzaakt om gebruik te gaan maken van de WKOA.
Dus voor mij zelf wil ik een stappenplan maken hoe dit goed aan te pakken en er voor zorgen dat ik juridisch op de goede weg zit.

Mijn plan is om een aangetekende brief naar het adres te sturen waar bedrijf zich begeeft,en kenbaar te maken dat ik gebruik wil maken van de WKOA.
Hierbij dacht ik aan om het bedrijf 5 werkdagen te geven om hier op te reageren en op welke wijze ik de switch kan terug sturen. (is dit redelijk?)
Hierbij gebruik ik modelformulier voor herroeping van de site Thuiswinkel.org.

Maar dan wat als de webshop niet reageert op de brief of zelfs de brief niet accepteert?
Waar stap ik dan heen als ik mijn geld alsnog wil terug hebben. Rechtbank? Gerechtsdeurwaarder ?

Helaas is de winkel zelf ook niet te bellen omdat ze niet bereikbaar zijn in Juni i.v.m. coronivirus "drukte".
Deze webshop stond overigens met 4 half ster op tweakers maar viel wel op dat het reeds een eerder klacht is bij deze webshop.

Hebben jullie nog op of aanmerkingen in mijn stappenplan?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Arthion-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Wat zegt de website zelf over retouren? Staat daar niet uitgelegd hoe je een product kan terugsturen. Een aangetekende brief sturen is volgens mij niet de normale gang van zaken. Kan me niet voorstellen dat al die Zalandopaupers dat ook doen, voordat ze hun gedragen kleding weer terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Droefsnoet schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:43:
Wat zegt de website zelf over retouren? Staat daar niet uitgelegd hoe je een product kan terugsturen. Een aangetekende brief sturen is volgens mij niet de normale gang van zaken. Kan me niet voorstellen dat al die Zalandopaupers dat ook doen, voordat ze hun gedragen kleding weer terugsturen.
Nou omdat ze niet reageren op mails leek het mij ook niet handig om het product zomaar even terug te sturen met het risico product weg en geld weg.
Maar goed ik heb de site even bekeken en ik kan helemaal niks vinden hoe je producten kan terug sturen behalve dat je contact kan zoeken via de contact mail.
er wordt minimaal info gegeven maar niks betreft retour beleid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Aangetekende brief voor een simpele wkoa? Stuur dat ding gewoon terug en klaar. Daar hoef je geen contact over te hebben.

Zonder te weten over welke shop het gaat vind ik het moeilijk aannemen dat ze niets melden over retouren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het klinkt net alsof je een deurwaarder naar de ijscoboer stuurt omdat ie per ongeluk twee bolletjes heeft opgeschept ipv drie ;)

Ik zou het advies van @Anoniem: 93986 volgen. Het pakket retour sturen en de webshop emailen dat je b
Het product terugstuurt obv WKOA. Een reden opgeven is optioneel.

Kijk wel even wat er in de AV staat van de shop.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Even voor de duidelijkheid op de webshops pagina kan ik geen AV nog retour beleid info vinden.
Via Contact kopje kom je direct bij het contact formulier waar je dus een email kan schrijven naar de webshop.
Verder wordt er alleen een vestingsplaats info gegeven kvk nummer vinden en hoe contact met de webshop kan opnemen (email only dus)

Ik heb via de mail geprobeerd de switch te laten omruilen naar de duurder broertje (ruim 150 euro meer) maar hier reageert de webshop niet op.
Lijkt mij dan niet verstandig om dan maar zo de switch terug te sturen met het risico dat dat ook niet goed gaat.

-edit- omdat ik de webshop niet kenbaar mag maken kan ik ook niet mensen laten meekijken of ik hier iets over het hoofd zie ondanks ik er zeker van ben dat er geen AV/retourbeleid is te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Arthion-nl op 26-06-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:53
Je kan aan @Yorinn vragen of het hier wel mag. Maar al zou er een adres op staan waar het naar toe mag. Zou ik dat niet doen zonder tegen bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Arthion-nl Is er een enkele mogelijk om in je account of via de site retour aan te melden ?
ook nergens info over retourproces ect, of moet dat via de e-mail ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Zakelijk aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
@loki504 bedankt voor de tip ik heb Yorinn al gemaild hier over.

@Hackus Ik heb het product zonder account besteld maar heb vandaag even snel een account gemaakt om te zien of ik dan meer info krijg. De site is heel beperkt in info behalve natuurlijk in wat ze verkopen.
Ik kom niet verder dan een vestigingsplaats, kvknr, btwnummer, en natuurlijk email. Nergens kleine lettertjes of verwijzingen naar AV/retourbeleid.

@Anoniem: 197141 Nope als consument aangeschaft anders geld de WKOA natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Arthion-nl staat de webshop in de Pricewatch? Anders kan Tweakers misschien met ze in contact komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
loki504 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:58:
@Arthion-nl staat de webshop in de Pricewatch? Anders kan Tweakers misschien met ze in contact komen.
Ja daar staan ze met 4 half ster met 7 reviews in de laaste 6 maand geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Oke niet 1 of andere hobby shop dan wel ZZPer waar misschien wat mee aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Zoals ik het adres via google achterhaal ziet het eruit als een bedrijfspand dus lijk me niet zo snel een ZZP'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Arthion-nl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:31:
Even voor de duidelijkheid op de webshops pagina kan ik geen AV nog retour beleid info vinden.
Mooi! Dan wordt je retourtermijn verlengd tot een jaar.
Arthion-nl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:59:
[...]

Ja daar staan ze met 4 half ster met 7 reviews in de laaste 6 maand geloof ik
Staan hun prijzen ook op deze site? Of alleen een vermelding waar je reviews kunt plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
GlowMouse schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:02:
[...]

Mooi! Dan wordt je retourtermijn verlengd tot een jaar.

[...]

Staan hun prijzen ook op deze site? Of alleen een vermelding waar je reviews kunt plaatsen?
de prijzen staan er ook want zo kwam ik bij hun terecht als goedkoopste en snelste levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Nou het is met hulp van @GlowMouse heb ik de AV kunnen vinden, want deze zie je pas in het bestelproces en niet direct op de hoofdsite.

Echter na flink wat lezen viel me dit wel op:

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

Echter krijg ik al geen bericht op mijn email's dus is de vraag of het wel handig is om het product zo even terug te sturen.

@GlowMouse heb jij wat tips wat ik nou het beste kan doen ? De lakse manier van reageren voorspeld niet veel goeds voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Shop inmiddels gevonden.

2 dingen,

1. Waarom bestel je bij zo'n shop? Nul info op de site.

*knip* Deze discussie hoort hier niet thuis, maar in Pricewatch

[ Voor 60% gewijzigd door Yorinn op 26-06-2020 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:28:
Shop inmiddels gevonden.

2 dingen,

1. Waarom bestel je bij zo'n shop? Nul info op de site.

2. *knip*
Als we het over de zelfde shop hebben dan dit:

1. de shop was de goedkoopste en kon toen het snelste lever van beide producten. De reviews die geplaatst zijn in mijn mening in overal niet slecht en niet door 1dayfly tweakers gemaakt.
Tja ik had misschien iets beter naar de algemene info van de site kunnen kijken maar goed ik was ff van geen kwaad bewust dat de site wel erg weinig info plaatst.

2. niet aan mij te beoordelen natuurlijk

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 26-06-2020 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een aangetekende brief heeft niet zoveel zin als je het apparaat zelf ook gaat terugsturen. Waarom zou je dan niet gelijk het apparaat meesturen? Je hebt helaas vaak niets aan de handtekening, omdat een onleesbaar krabbeltje voldoet.

Het makkelijkst is om zelf langs te gaan. Anders kun je het product 'gewoon' terugsturen, maar wel alles goed vastleggen. Omdat het bedrijf ook niet op e-mail reageert, staan ze een stuk zwakker als ze zeggen die doos nooit te hebben ontvangen (ondanks track&trace) of als ze beweren dat de doos leeg was. Dat zou ik wel aandurven.

Als de webwinkel echt niet meewerkt, moet je uiteindelijk een dagvaarding schrijven en naar de kantonrechter. Gaat je veel tijd/geld kosten. Als je daar niet aan wilt beginnen, moet je je afvragen of je het product wilt terugsturen.
Er zijn veel websites met dezelfde AV van thuiswinkel. Laten we er geen ik-denk-dat-ik-weet-welke-winkel-het-is topic van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GlowMouse schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:47:
[...]

Er zijn veel websites met dezelfde AV van thuiswinkel. Laten we er geen ik-denk-dat-ik-weet-welke-winkel-het-is topic van maken.
Er is niemand die dat doet. Dat maak jij ervan.

In deze doet de naam van de shop er juist wel toe. Anders word het moeilijk helpen en zoeken naar iets.

Maar misschien moet ik wel een boekje gaan lezen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
GlowMouse schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:47:
Een aangetekende brief heeft niet zoveel zin als je het apparaat zelf ook gaat terugsturen. Waarom zou je dan niet gelijk het apparaat meesturen? Je hebt helaas vaak niets aan de handtekening, omdat een onleesbaar krabbeltje voldoet.

Het makkelijkst is om zelf langs te gaan. Anders kun je het product 'gewoon' terugsturen, maar wel alles goed vastleggen. Omdat het bedrijf ook niet op e-mail reageert, staan ze een stuk zwakker als ze zeggen die doos nooit te hebben ontvangen (ondanks track&trace) of als ze beweren dat de doos leeg was. Dat zou ik wel aandurven.

Als de webwinkel echt niet meewerkt, moet je uiteindelijk een dagvaarding schrijven en naar de kantonrechter. Gaat je veel tijd/geld kosten. Als je daar niet aan wilt beginnen, moet je je afvragen of je het product wilt terugsturen.
Is dan voor mij het handigste om dit product terug te sturen samen met de WKOA brief ?
Natuurlijk weet ik dat niks 100% garant werkt behalve langs brengen maar ik ga vanuit als ik verzekerd doe in het geval dat Postnl het pakket kwijtraakt/vernield dat ik tegen de schade ben verzekerd.
Ha hier had ik wel rekening mee gehouden want ik kan ook brief sturen met een tekening van een baksteen sturen en zeggen het is een WKOA verzoek. Het feit dat ze gewoon niet reageren maak natuurijk geen beste indruk.

Persoonlijk mocht het mis gaan ben ik niet de moeilijkste om naar de rechter te stappen en hier energie in te steken om alleen al mijn recht te halen. Ik vind de houding vreemd omdat ik ze aanbied om meer te verdienen aan mij en ze reageren hier niet op.

De switch zelf is zit nog ongebruikt in de doos dus ik verwacht daar geen issue mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Arthion-nl Indien verkoper niet bekent is met je wens, zou ik niets opsturen. Brief kan evt. geen goederen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Hackus schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:30:
@Arthion-nl Indien verkoper niet bekent is met je wens, zou ik niets opsturen. Brief kan evt. geen goederen.
Hier heb ik zelf ook zoals in mijn stappenplan zei bedacht om eerst per brief dit kenbaar te maken. Dit aangetekend om een discussie met de shop te voorkomen of ik wel een brief heb gestuurd.

Ze maken het in iedergeval niet makkelijk om het product terug te sturen en schijnen ook niet extra centjes te willen verdienen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien de moeilijke / niet vindbare AV op de site van de verkoper, mag de (bij wijze van uitzondering) webshop bij naam worden genoemd.

Let er hierbij wel op dat eigen ervaringen met deze webshop, zoals gewoonlijk, in de Shopreviews gedeeld mogen worden en dat het zwart maken van de webshop ook niet de bedoeling is. Zulke reacties zullen dan ook de Trashcan in verdwijnen.

Tevens heb ik een kleine titelfix uitgevoerd, zodat het duidelijker is waar het om gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 26-06-2020 22:56 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Bedankt Yorinn voor de reactie !

Ik zelf ga voor als nog geen review plaatsen omdat ik eerst de vervolgstappen ga bekijken en/of dat de webshop dit gaat laten escaleren. Ik hou jullie op de hoogte hiervan !

Voor de mensen die willen weten welke webshop het is bij deze: https://ubcenter.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Heb je al wel een poging ondernomen om te bellen naar het contactnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Pizzaman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:05:
Heb je al wel een poging ondernomen om te bellen naar het contactnummer?
staat op de site:

Telefoon: In verband met grote drukte vragen we u in de maand juni uw vragen per mail aan ons te stellen. U ontvangt binnen 1 werkdag antwoord.

Er is ook geen Telefoonnummer te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

0578700224

https://tweakers.net/shopreview/9646/ubcenter/contact/

Ik had toch wel verwacht dat je op zijn minst een belpoging had ondernomen. Vanaf juli zijn ze weer bereikbaar, dat is woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Je zou verwachten dat alle beschikbare gegevens op de site zijn te vinden maar helaas. Maar als je het nummer nu belt komt er totaal geen reactie zoals een bandje.
Kan zijn omdat er natuurlijk nu niemand is of het nummer is totaal niet bereikbaar.
Veranderd niet dat op de site dit staat:

Telefoon: In verband met grote drukte vragen we u in de maand juni uw vragen per mail aan ons te stellen. U ontvangt binnen 1 werkdag antwoord.

Ik ben nu al 5 werkdagen verder en 2 mails verder zonder reactie zowel via info@ubcenter.nl als via contact formulier.
AV/retourbeleid zijn zeer goed verstopt en niet direct via de hoofdsite te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Arthion-nl op 26-06-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:34

ITsEZ

parttime all-rounder

Op zich hebben ze wel redelijk veel goede reviews, dus het is niet heel gek dat je er besteld hebt. Wel overtreden ze sowieso al de wet door geen (contact) gegevens te vermelden en geen informatie over retouren op de website te zetten. Ik zou het gewoon terug sturen (aangetekend), vervolgens moet je binnen 14 dagen je geld terug krijgen + de retourkosten, tenzij voor je bestelling is aangegeven dat retourneren niet gratis is. Voeg even een brief toe met de eis en eventueel een kopie van de verzendkosten bon.

Op de website zie ik trouwens onder het account “mijn retouren” staan, kan je het daar niet retour melden?

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Arthion-nl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:23:
Ik ben nu al 5 werkdagen verder en 2 mails verder zonder reactie zowel via info@ubcenter.nl als via contact formulier.
AV/retourbeleid zijn zeer goed verstopt en niet direct via de hoofdsite te vinden.
Waar zie jij dat email adres staan? Ik zie alleen support@ubcenter.nl staan. Misschien een schrijffout in je eerdere bericht, of een leesfout en zit je naar het verkeerde adres te mailen :+

Wat natuurlijk ook nog kan, maar wellicht minder waarschijnlijk, is dat het een 1-manszaak betreft (drukte in juni, terwijl geen algemeen bekende shop, het pand is een kantoorpand waarin bedrijven ruimte kunnen huren) en de eigenaar momenteel met ziekte (corona?) te kampen heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door LA-384 op 27-06-2020 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
LA-384 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:08:
[...]

Waar zie jij dat email adres staan? Ik zie alleen support@ubcenter.nl staan. Misschien een schrijffout in je eerdere bericht, of een leesfout en zit je naar het verkeerde adres te mailen :+

Wat natuurlijk ook nog kan, maar wellicht minder waarschijnlijk, is dat het een 1-manszaak betreft (drukte in juni, terwijl geen algemeen bekende shop, het pand is een kantoorpand waarin bedrijven ruimte kunnen huren) en de eigenaar momenteel met ziekte (corona?) te kampen heeft.
https://www.oozo.nl/bedri...oorn/1767743/ubcenter-b-v

Nu weet ik niet hoe actueel die gegevens zijn. Maar grote kans dat het alsnog een 1 mans zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
@ITsEZ Product is als gast afgehandeld dus ik heb geen account.

@LA-384 Info@ubcenter wordt vermeld in het factuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htn02
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 20:30
loki504 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:30:
[...]

https://www.oozo.nl/bedri...oorn/1767743/ubcenter-b-v

Nu weet ik niet hoe actueel die gegevens zijn. Maar grote kans dat het alsnog een 1 mans zaak is.
als je zoekt op het bedrijfsadres kom je bij een bedrijfspand op Funda uit van 300m2...
https://www.fundainbusine...ject-49991403-molenweg-2/

dat is geen 1 pittertje denk ik. wel pas per 28 januari jl verhuurd.
Als ik mag gokken: stevige groeipijnen, versterkt door een hoger bestelvolume vanwege corona.
vandaar dat er altijd goede ervaringen zijn, maar nu even niet.

Heb je al even gebeld met dat nummer dat vermeld staat in de pricewatch? ik zou even kijken of ik dan wel fatsoenlijk te woord wordt gestaan, en een toezegging per mail kan krijgen. je kan het best even vandaag proberen: als bovenstaand klopt, zit de eigenaar vermoedelijk wel op kantoor om de achterstand in te werken.

qua ontbinding WKOA: Helaas in een emailtje wel rechtsgeldig, maar kan voor bewijsproblemen zorgen als de ontvangende partij ontkent deze ontvangen te hebben: http://www.wetrecht.nl/is-e-mail-rechtsgeldig/

de enigste manier die je zekerherid biedt in de rechtzaal is een aangetekende brief.

gezien je uiterlijk woensdag moet hebben aangegeven dat gebruik maakt van WKOA, is het wat lastiger:
ik had zelf bij geen antwoord afgelopen woensdag/donderdag een mailtje gestuurd met het verzoek om WKOA, en bij geen antwoord op maandagochtend, een aangetekende brief verstuurd.

Voor nu zou ik zeggen: bellen, en bij geen antwoord/slecht antwoord/geen bevestiging, maandag naar het postkantoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:33
Dit telnr van voor Corona tijd: 0578 - 700224

https://web.archive.org/w...2027/https://ubcenter.nl/

[ Voor 42% gewijzigd door HvanL op 27-06-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
htn02 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:08:
als je zoekt op het bedrijfsadres kom je bij een bedrijfspand op Funda uit van 300m2...
https://www.fundainbusine...ject-49991403-molenweg-2/
dat is geen 1 pittertje denk ik. wel pas per 28 januari jl verhuurd.
Het is niet ongewoon dat er meer bedrijven in 1 pand zitten. Zo ook voor dit pand:
https://bedrijvenmonitor....enweg/heerde/752619870000
Arthion-nl schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:01:
@LA-384 Info@ubcenter wordt vermeld in het factuur.
Je zou nog eens het mailadres van de website kunnen proberen. Ik ben zelf nooit fan van die contact formulieren op een website, omdat je nooit zeker weet dat er iets is verstuurd (je krijgt geen visuele bevestiging). Bij mij is het vaker misgegaan namelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door LA-384 op 27-06-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Arthion-nl Tel: Tijdelijk klantenservice enkel per mail; support@ubcenter.nl

Zou dit maar eerst proberen ipv naar waarschijnlijk foutief e-mailadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 18:08
Ik zou het product niet retour sturen. Dan heb je helemaal niks. Stel de ondernemer doet moeilijk geen geld, en geen product.

Ik zou eens de kvk bekijken. Daar ben je verplicht een tel en een email adres op te geven geloof ik. althans dat moest ik ook elke keer.

Ik vermoed dat vanwege corona de ondernemer gewoon geen capaciteit heeft voor klantenservice. Zoals andere grote jongens ook last van hebben. alleen als kleinere ondernemer merk je dit sneller/directer als klant zijnde.

Je hebt ieder geval via email kenbaar gemaakt dat je gebruikt wilt maken van de WKOA. Ik neem aan dat je het product niet zakelijk hebt besteld. Want dat is natuurlijk uitgesloten :)

En dan is het vervolgens aan de ondernemer om jou een formulier door te sturen of een pagina hoe dit verder in zijn werk gaat.

Overigens is de ondernemer dit verplicht op zijn website te hebben. Maar ok..

hopelijk heb je er wat aan :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Hackus schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:47:
@Arthion-nl Tel: Tijdelijk klantenservice enkel per mail; support@ubcenter.nl

Zou dit maar eerst proberen ipv naar waarschijnlijk foutief e-mailadres
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHt4UXqfRcwf_vqITPg_3qP_-oU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nE6I2N4QCnEhdaX4iLHag5vy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQWkBEIrwVvJDBEt2wM9Ph7eqoI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HhTfbq8yZ4W269MvOOmfBNjg.png?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet @Hackus ik via het contact formulier contact gezocht en krijg 2 bevestigingen vanuit support@ubcenter.nl

@ rest, Officeel heb ik nog geen WKOA verzoek gedaan en in laatste mail aangegeven als ik voor 26 Juni geen antwoord krijg dat ik dan genoodzaakt ben om een WKOA verzoek te doen.
Aangezien ik geen vertrouwen in heb dat ze nog per mail gaan reageren, wil ik ook voor de switch een WKOA verzoek doen. Voor mij zelf moet ik kijken wat de beste aanpak hier voor is omdat ze per mail niet reageren.
Zelf dacht ik een aangetekende brief waar ik dit verzoek doe maar dan komt de vraag wat te doen wat als de webshop hier niet gereageerd?
Door de houding van de webshop ben ik geneigd om nog niet direct het pakketje mee te sturen met risico pakket weg/geld weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:27

VW-Arjan

★★★★★

Arthion-nl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:38:
[...]
en schijnen ook niet extra centjes te willen verdienen !
Een duurder product != meer verdienen he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:01

OMD

Je kan bij veel "simpele" websites vaak achter de URL /sitemap plaatsen.

Zie je gelijk waar de AV staan:
https://ubcenter.nl/sitemap

Je kan ook op zijn andere email adres proberen. Moet je even uitvogelen welke websites dat zijn. Denk niet dat ik dat hier kan neerzetten.

@htn02
Er zit ook een trailer bedrijf op dat adres. Dat verklaar misschien de wat grotere ruimte. Wellicht die even bellen? Het pand heeft maar een klein kantoor dus ze zullen naast elkaar zitten :9

[ Voor 61% gewijzigd door OMD op 27-06-2020 13:20 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
SBI: 47912 Detailhandel via internet in consumentenelektronica
SBI1: 6203 Beheer van computerfaciliteiten
SBI2: 6209 Overige dienstverlenende activiteiten op het gebied van informatietechnologie
Medewerkers: 1
Status: Actief

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Arthion-nl je wenst gebruik te maken van herroepingsrecht onder bedenktijd,
consumentenrecht. Of je wilt het gekochte goed omruilen voor. In beide gevallen zijn de kosten voor verzending voor de koper, of je moet wat anders zijn overeengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Tja, ik snap ook wel dat TS niet zomaar terug wil sturen zonder instructies of bevestiging van de webshop.
Het is me niet helemaal duidelijk wat TS nu al wel en nog niet heeft geprobeerd, maar ik zou in elk geval nog een keer naar alle gevonden e-mailadressen mailen, het contactformulier invullen en het eerder genoemde telefoonnummer herhaaldelijk proberen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Merkwaardig dat Tweakers een webshop faciliteert die illegaal opereert. Er is veel mis met deze website, en T.net laat zich vrolijk gebruiken om daar financieel beter van te worden dmv pricewatch.

Wellicht kunn je contact opnemen met Kiyoh? Zij moeten ook de juiste contactgegevens wel hebben.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb er in oktober vorig jaar besteld zonder problemen. Geen idee of je er iets aan hebt, maar dit gebruikten ze toen als ticket systeem: https://ubcenter.freshdesk.com/support/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
In hun veelgestelde vragen vind je in ieder geval een antwoord:
https://ubcenter.freshdes...etourneer-ik-een-artikel-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
pelt schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:50:
In hun veelgestelde vragen vind je in ieder geval een antwoord:
https://ubcenter.freshdes...etourneer-ik-een-artikel-
Maar dan dien je wel besteld te hebben via een account wat ik dus niet gedaan heb.
Bedankt voor de tip maar is niet van toepassing bij mij situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Arthion-nl schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:19:
[...]

Maar dan dien je wel besteld te hebben via een account wat ik dus niet gedaan heb.
Bedankt voor de tip maar is niet van toepassing bij mij situatie.
Ook niet via deze ingang:
https://ubcenter.nl/gast%20traceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Als ik de bestelling nummer plaats + mail wordt ik doorgestuurd om in te loggen op mijn account die ik dus niet heb. Ik heb naderhand wel een account gemaakt om te kijken of ik zo meer info krijg maar dit werkt niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
Een update:

Gisteren besloot ik toch maar met tegenzin de switch te retourneren naar de vestigingslocatie via postnl.
Pakket heb ik verzekerd en de ontvangen support@ubcenter.nl een link mee laten sturen via postnl.

Nou kreeg ik vandaag ineens een mail van support@ubcenter:

Beste Arthion,

Allereerst excuses voor de late reactie op je bericht; daar is bij ons iets mis gegaan. Het is mogelijk om de switch te ruilen, als je hem reset en in originele staat (verpakking) weer kunt inleveren. ​

Zou je ons vooraf willen laten weten wanneer je in Heerde langs zou kunnen komen? Dan zorgen we dat de switch voor je klaar ligt en de aanwezige collega op de hoogte is.

Ik heb aangegeven dat ik hier geen gebruik van wil maken omdat ik een nieuwe switch heb gekocht via andere webshop. Hierop kreeg ik een snelle response dat ik kan retouren samen met een retoursformulier dus hier wacht ik nog op en dan verstuur ik het pakketje.

Hopelijk komt het tot een goed einde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:25
*knip* Melden dat een website voor jou niet goed werkt, helpt TS niet verder met zijn probleem en levert alleen maar een offtopic-discussie op.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 01-07-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 15:16
Arthion-nl schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:37:
Een update:

Gisteren besloot ik toch maar met tegenzin de switch te retourneren naar de vestigingslocatie via postnl.
Pakket heb ik verzekerd en de ontvangen support@ubcenter.nl een link mee laten sturen via postnl.

Nou kreeg ik vandaag ineens een mail van support@ubcenter:

Beste Arthion,

Allereerst excuses voor de late reactie op je bericht; daar is bij ons iets mis gegaan. Het is mogelijk om de switch te ruilen, als je hem reset en in originele staat (verpakking) weer kunt inleveren. ​

Zou je ons vooraf willen laten weten wanneer je in Heerde langs zou kunnen komen? Dan zorgen we dat de switch voor je klaar ligt en de aanwezige collega op de hoogte is.

Ik heb aangegeven dat ik hier geen gebruik van wil maken omdat ik een nieuwe switch heb gekocht via andere webshop. Hierop kreeg ik een snelle response dat ik kan retouren samen met een retoursformulier dus hier wacht ik nog op en dan verstuur ik het pakketje.

Hopelijk komt het tot een goed einde !
Ik snap het niet?
'Gisteren' heb je 'm op eigen initiatief verzekerd geretourneerd en 'vandaag' wacht je op het retourformulier om 'm te retourneren?

Edit: nvm. verzendlabel is alleen nog maar aangemaakt en pakket nog niet verstuurd na een derde keer lezen

[ Voor 4% gewijzigd door henri86 op 01-07-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
henri86 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Ik snap het niet?
'Gisteren' heb je 'm op eigen initiatief verzekerd geretourneerd en 'vandaag' wacht je op het retourformulier om 'm te retourneren?
Retourformulier als in het formulier dat door de EU is goedgekeurd om de shop te berichten dat je ze retour stuurt en welke producten.

9/10 winkel hebben hun eigen makkelijkere manier om een product retour te sturen. Maar deze moet elke EU webshop accepteren.

Die dwaalt ergens op internet rond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arthion-nl
Laatste update:

Vandaag heb ik eindelijk mijn geld terug gestort gekregen naar ong 2 weken wachten dus ik ben blij dat het goed is afgerond. Wel was er even verwarring 2 dagen geleden omdat ik een mail kreeg dat de retour is goedgekeurd is en dat er tegoedbonnen voor mij is is aangemaakt waar even dacht dat ze shoptegoed bedoelde.

Het is nu dus afgerond en ik wil iedereen hierbij ook heel erg bedanken voor het meedenken en meekijken !

Ik zal vandaag of morgen een review achterlaten over Ubcenter ondanks dat alles wel goed is afgelopen is dat er veel haken en ogen zijn betreft de handelswijze van Ubcenter. Tevens is de site nog steeds niet geupdate want er is nog steeds geen telefoonnummer beschikbaar en staat nog steeds geen telefonisch contact mogelijk in de maand Juni....

Ik heb iedergeval weer geleerd niet blind op pricewatch te staren en de reviews op tweakers over de shops !

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• UbiquitiCenter
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-08-2020

UbiquitiCenter

Bedrijfsaccount UbiquitiCenter
Goedemorgen allen,

Vandaag ontdekten we dit topic en de gang van zaken rondom de retour van Arthion naar aanleiding van zijn (terechte) negatieve review over hetgeen hier besproken. We hebben op die review een reactie achtergelaten, maar ik doe dat ook hier graag nog even.

Vooropgesteld dat we ons goed voor kunnen stellen dat de lange wachttijd in combinatie met de moeilijk vindbare informatie tot onzekerheid heeft geleden. De hoofdoorzaak hiervan is een ongelukkige samenloop van omstandigheden in onze personeelsplanning voor Juni geweest. Er waren een aantal reeds geplande vakanties die nu samenliepen met een bovengemiddeld aantal langdurige ziektegevallen.

Als gevolg hiervan hebben we aanvang Juni besloten de telefonische klantenservice op een lager pitje te zetten (enkel uitgaand) zodat de aanwezige medewerkers zich konden focussen op het beantwoorden van de tickets die per mail binnenkwamen. Helaas is daar in de loop van de maand ook een achterstand ontstaan. Inmiddels is e.e.a. gelukkig weer ingelopen, zoals ook Arthion eind juni opmerkte en is de telefonische klantenservice weer beschikbaar.

Om klanten zo goed mogelijk te informeren over bovenstaande hebben we op veel plekken (waaronder de contactgegevens-pagina, de pakbonnen en facturen als ook in de footer van UBCenter.nl) vermeld dat we vanwege drukte telefonisch niet bereikbaar zijn. Bij het plaatsen van die melding in de footer zijn per abuis de links naar de algemene voorwaarden en veelgestelde vragen (met informatie over het retourproces) overschreven, waardoor deze slecht vindbaar waren.

Al met al zeker geen kwade opzet, maar ons absoluut verwijtbaar. Aan voornamelijk Arthion onze oprechte excuses voor de lange wachttijd; aan de rest van de Tweakers community; dank voor de hulp die jullie Arthion hebben geboden om alsnog de voor het retourneren van zijn product benodigde informatie te vinden op onze website ;)

- Remco
UBCenter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
@UbiquitiCenter

Bedankt voor het reageren op deze topic en jullie excuses ! Zoals ik al in mij review adviseerde is het beter weg te blijven van deze shop/verkoper zolang de site niet is geupdate zie ik nu inderdaad dat jullie naar aanleiding van deze review dit hebben op gepakt.
Ik ben hier zeer tevreden om dat dit is gebeurd en zou een aantekening maken in de review dat de site is geupdate.

Persoonlijk zoals ik al in de review ook plaatste zou ik nog wel een kijken naar de wijze hoe de producten worden verpakt en verstuurd worden omdat ik niet de enige ben die daar kritiek op heeft.

Verder wil ik jullie wel bedanken voor reageren en het uiteindelijke oplossen van mijn probleem !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-05 19:37
uit de AV:
Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij producten:

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
@UbiquitiCenter moet dit niet maximaal zijn?

edit : even de webshop getagd

[ Voor 5% gewijzigd door shadvet op 04-08-2020 14:45 ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:04

De Nelis

en anders maar niet...

shadvet schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:09:
uit de AV:

[...]

moet dit niet maximaal zijn?
Nee, de richtlijn is 14 dagen. De shop mag natuurlijk zelf bepalen wat ze hanteren, ik denk in dit geval dat er algemene tekst in de voorwaarden staat.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-05 19:37
De Nelis schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

Nee, de richtlijn is 14 dagen. De shop mag natuurlijk zelf bepalen wat ze hanteren, ik denk in dit geval dat er algemene tekst in de voorwaarden staat.
bij een richtlijn zouden woorden als 'minimaal' of 'maximaal' natuurlijk niet gebruikt moeten worden. Zoals het er nu staat mag je na 5 dagen na aankoop niet ontbinden zonder opgaaf van redenen. Dat is vziw in strijd met consumentenrecht.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:04

De Nelis

en anders maar niet...

shadvet schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

bij een richtlijn zouden woorden als 'minimaal' of 'maximaal' natuurlijk niet gebruikt moeten worden. Zoals het er nu staat mag je na 5 dagen na aankoop niet ontbinden zonder opgaaf van redenen. Dat is vziw in strijd met consumentenrecht.
Hm ja daar heb je ook weer een punt.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UbiquitiCenter
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-08-2020

UbiquitiCenter

Bedrijfsaccount UbiquitiCenter
shadvet schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:09:
uit de AV:

[...]

@UbiquitiCenter moet dit niet maximaal zijn?

edit : even de webshop getagd
Dank voor de tag en de oplettendheid; Ik heb dit even intern nagevraagd en het woord 'minimaal' is hier inderdaad overbodig. De formulering tot dusver beschreef (in algemenere zin) de rechten van de consument en was daarom niet duidelijk over het feit dat dit tevens de bedenktermijn is die wij hanteren. Juridisch gezien geldt in dat geval de standaard bedenktermijn van 14 dagen, maar een verduidelijking was wel op zijn plaats en deze is inmiddels verwerkt :)
Pagina: 1