Hallo allemaal,
Ik ben me sinds kort ook aan het oriënteren op zonnepanelen voor op mijn garagedak. Nu heb ik diverse offertes opgevraagd en het valt mij op dat er zeer veel verschillende opstellingen worden aangeboden (oost/west, zuidoost, zuidwest) en de prijzen zeer uiteenlopend zijn. Graag zou ik de onderstaande configuratie aan jullie willen voorleggen.
Enkele feiten:
- Kustplaats aan Zee
- 3x 25 amp hoofd aansluiting
- Er zijn verschillende schaduw momenten.
Zie hieronder de orientatie van mijn garagedak (noorden ligt rechtboven).
...:fill(white):strip_exif()/f/image/OX5r7As3faWvWeFOxudsLB4e.png?f=user_large)
De afmetingen van het dak zijn 4,1m x 9,5m. Er zijn verschillende momenten waarop er deels schaduw op het dak valt. Enkele voorbeelden:
Nu heb ik de volgende offerte gekregen:
15 x AEG 310WP + 15 x P370 optimizers + 1x SolarEdge 4000H wave 1 fase + montage EURO 5200,-
Meerprijs 15 x AEG 325 EURO 375,-
Meerprijs SolarEdge4k + 3 fase automaat EURO 250,-
De panelen worden in 3 rijen van 5 panelen Landscape gelegd in de richting zuid-oost.
Aangezien het mij de technische kennis ontbreekt om e.e.a. inhoudelijk te beoordelen zou ik graag de volgende vragen willen voorleggen:
- Heeft het opwaarderen naar AEG 325 zin?
- Heeft het opwaarderen naar SolarEdge4k + 3 fase automaat zin?
- Is een ZW opstelling wellicht niet beter? Naar mijn idee worden het dan 2 rijen van 7 panelen)
Wat is jullie mening hierover? Ik hoor het graag
Ik ben me sinds kort ook aan het oriënteren op zonnepanelen voor op mijn garagedak. Nu heb ik diverse offertes opgevraagd en het valt mij op dat er zeer veel verschillende opstellingen worden aangeboden (oost/west, zuidoost, zuidwest) en de prijzen zeer uiteenlopend zijn. Graag zou ik de onderstaande configuratie aan jullie willen voorleggen.
Enkele feiten:
- Kustplaats aan Zee
- 3x 25 amp hoofd aansluiting
- Er zijn verschillende schaduw momenten.
Zie hieronder de orientatie van mijn garagedak (noorden ligt rechtboven).
...
:fill(white):strip_exif()/f/image/OX5r7As3faWvWeFOxudsLB4e.png?f=user_large)
De afmetingen van het dak zijn 4,1m x 9,5m. Er zijn verschillende momenten waarop er deels schaduw op het dak valt. Enkele voorbeelden:
![]() | ![]() |
Nu heb ik de volgende offerte gekregen:
15 x AEG 310WP + 15 x P370 optimizers + 1x SolarEdge 4000H wave 1 fase + montage EURO 5200,-
Meerprijs 15 x AEG 325 EURO 375,-
Meerprijs SolarEdge4k + 3 fase automaat EURO 250,-
De panelen worden in 3 rijen van 5 panelen Landscape gelegd in de richting zuid-oost.
Aangezien het mij de technische kennis ontbreekt om e.e.a. inhoudelijk te beoordelen zou ik graag de volgende vragen willen voorleggen:
- Heeft het opwaarderen naar AEG 325 zin?
- Heeft het opwaarderen naar SolarEdge4k + 3 fase automaat zin?
- Is een ZW opstelling wellicht niet beter? Naar mijn idee worden het dan 2 rijen van 7 panelen)
Wat is jullie mening hierover? Ik hoor het graag
/f/image/NOiRvC8S0ia1I8Cz7Sq8ImqY.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/vOqkGOLIaYuQk1523x5SKQ7W.png?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uEVbPJXtTS9v84YWwy73YAvV.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZWTpiJASlKkvTvpAO1FwHIQV.jpg?f=user_large)
/f/image/HPnl8SCGkwWsTtqHjnGIMbdQ.png?f=fotoalbum_large)