fan van de pc voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29
wat is het beste om de fan in de voeding telaten blazen of laten zuigen en de lucht naar buiten teblazen
voeding is nu 36 graden komt ook wel omdat hetnu best warm in m'n room is
grtz
ROb

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als je de lucht in de voeding laat blazen blaas je toch ook warme lucht je kast in?? Of ligt dit aan mij?? Dus zuigen lijkt me. Dat is iig wat mijnes doet.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
ja maar als je blaast dan blaas je wel koele lucht op je voeding! en via gaten in je kast gaat die warmte er dan later wel uit.. maar mijn zuigt iig

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:37 schreef RooT het volgende:
ja maar als je blaast dan blaas je wel koele lucht op je voeding! en via gaten in je kast gaat die warmte er dan later wel uit.. maar mijn zuigt iig
Ja owk, maar als je je pjoeter hebt ge'oced lijkt het mij niet dat je wil dat er iets warme lucht in je kast probeert te pompen ??

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:32

Cr3ator

1 bar is geen bar

Het beste is het om hem de warme lucht uit je kast te laten blazen, maar sommige ATX voedingen zijn ook wel eens andersom ivm betere koeling van de voeding. Maar voor een koele kast mooi naar buiten met die warme lucht. Zuigt ie ook nog eens je pc leeg... :P

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Het ligt eraan of je nog meer fans heb,als je bijv een fan voorin je kast heb die naar binnen blaast is het beter om hem naar buiten te laten blazen in verband met de lucht stroom.
Heb je dat niet dan is het beter om hem naar binnen te laten blazen.

Verwijderd

Ik heb mijn voeding in mijn HX08 een extra 92 mm ventilator aan de onderzijde gegeven. Deze blaast veel lucht bij de cpu cooler weg door de voeding heen.
Dit houd hem lekker cool.
En de rest van de pc wordt gekoeld door exact 11 grote en kleine coolers.

Verwijderd

Als je de fan in de kast laat blazen komt de lucht van de omgeving via de fan de kast binnen, laat je de fan lucht uit de kast zuigen, dan komt de lucht uit de omgeving via de openingen in de kast.
Zoveel zal het dus niet uit maken.

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29
goed ik heb een 12 cm 230 volt fan in m'n kast hangen bij m'n CPU tis iig een bigtower
cooling is geen probleem hoor.
Ik draai nu 140X10 met een tb 1200 266 axia
met een globalwin wbk 38 erop en als casefan dus die 230 volt fan..
Boven in m'n kast zitten 2 casefans om de hardisken + cdrom + brander cool tehouden dat wil ze niet echt lukken dus wil ik daar ook nog zo'n 230 volt fan inhebben en dan is het een koelkast :P

owjah het is niet zo'n zielig 230 volt fannetje van 50 gld het is er een waar grote mainframes mee gecooled worden kost +- 150 tot 200 gld zo'n fan

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

Verwijderd

De ATX standaard zegt dat de voedingsfan de kast in moet blazen, en koude lucht van buiten aanzuigt.

99% van alle fabrikanten doen het echter andersom omdat het beter is om de hete lucht uit je kast te zuigen met de voedingsfan.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

precies ... het is beter om de voeding naar buiten te laten blazen want als je nu onderin je kast een fan zet die koude lucht aanzuigt, krijgt je een airflow over je bord/cpu, welke de lucht opwarmt, en dus via de fan van je voeding naar buiten wordt geblazen (WANT .... warme lucht stijgt naar boven :Y) )

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1