Vraag

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 21:40
Mijn vrouw gebruikt een Fitbit Inspire HR aangezien die zo mooi smal is. Ze gebruikt het horloge ook om activiteiten zoals hardlopen/wandelen of fietsen te tracken. GPS komt van haar telefoon een Google Pixel 3 (ingesteld op GPS grote nauwkeurigheid).

Bij het voltooien van de activiteiten wordt deze gekopieerd naar Strava. Ze gebruikt Strava niet om de activiteit te tracken! Echter ontstaat er toch een behoorlijk verschil tussen beide. Fitbit registreert 5.45KM en op Strava staat 8.51KM, geen afrondingsverschil dus?

Wanneer we goed kijken naar de gelopen route zien we behoorlijk wat zigzags, alsof ze regelmatig terug zou lopen en dan weer verder gaat, herkent iemand dit? Komt dit door slecht GPS signaal? Ze heeft haar telefoon in een hoesje om haar arm, dus deze heeft een goede line of sight met satellieten.

[Voor 35% gewijzigd door Michiel193 op 26-06-2020 15:31. Reden: plaatjes bij de praatjes]

Alle reacties

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:50
Strava heeft in mijn ervaring vaker kuren. Mijn vrouw heeft dit ook met haar Polar. Zij loopt nu met de Polar Flow app en synct vervolgens naar Strava. Extra handeling, maar wel nauwkeuriger.

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 21:40
@Paultje3181 Ik gebruik zelf een Garmin Venu, die synct automatisch naar Strava, zodoende zie ik daar in tegenstelling tot mijn vrouw exact dezelfde data als in de Garmin app.

Zit er bij jou vrouw verschil tussen de Polar app en Strava?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee