Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe telefoon (Android) voor developpen AR apps

Pagina: 1
Acties:

• 02Sjoerd
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-05 15:30
Ik zoek een?
Smartphone, Android.

Wat is je budget?
Schatting: 300-500 euro. Mocht dat niet realistisch zijn kan je dit straal negeren. Ik ben vooral nog op zoek naar suggesties eigenlijk, zodat ik mij beter kan orienteren, aangezien ik het smartphone nieuws van de laatste jaren niet gevolgd heb.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Persoonlijk gebruik (appen, Netflix, Youtube, Reddit). Maar daarnaast wil ik dieper ingaan in het ontwikkelen van AR apps met de combinatie van Unity en Google's ARCore. Mijn huidige telefoon (Motorola Moto G5) wordt niet ondersteund door ARCore waardoor ik de applicaties in Unity niet kan testen op mijn telefoon.

Ik game niet op mijn smartphone, maar wat extra rekenkracht om Unity goed te draaien is natuurlijjk welkom.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een tijdje geleden al gekeken naar oa de Pixel 3a (inmiddels redelijk oud en de Pixel 4a is dichtbij). Het liefst heb ik een telefoon met een ToF sensor, alhoewel ik niet zeker weet of dat al ondersteund wordt in ARCore. Het vervelende is dat ik eerder wel eens een recente telefoon heb gevonden met een ToF sensor (volgens mij was dat een LG), maar dat die dan aan de voorkant zat... De LIDAR van de nieuwe iPad klinkt ideaal, maar ik weet niet hoe lang het duurt voordat zoiets in een (Android) smartphone te vinden is. Om die reden overweeg ik ook om nog langer te wachten, ik houd het nog wel wat langer vol met mijn Moto G5 qua persoonlijk gebruik en ik weet niet of er binnenkort nieuwe telefoons aangekondigd worden. Het verder leren ontwikkelen van AR apps moet dan iets langer wachten. Ik had eigenlijk al veel eerder AR technologie (ToF, LIDAR) in smartphone verwacht... Lijkt mij persoonlijk een interesantere innovatie-richting dan buigbare schermen.

Ik heb geen merkvoorkeuren, ik neig alleen minder naar Huawei en andere telefoons uit China, alhoewel mijn eigen Moto G5 natuurlijk ook van een bedrijf uit China komt. Ik ben ook niet geintereseerd in schermen met een gebogen rand, in mijn ogen maakt het de telefoon alleen maar minder stevig.

Welke vragen heb je hier nog over?
Misschien is het beter (als ik geen Android telefoon kan vinden die mij echt aanspreekt) om een goedkoop, ouder, tweedehands flagship te kopen? Lijkt me zonde om een flinke som geld neer te leggen voor een telefoon die ik niet heel super vind puur en alleen omdat er niks beters is. En voor wat ik zover kan vinden zijn er niet echt telefoons gericht op AR. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de huidige telefoons geen AR aankunnen, maar die AR-gerichte features mis ik nog een beetje. Ik heb wel de Asus Zenfone AR gevonden, maar die is inmiddels 3 jaar oud...

Ik heb ook een beetje hulp nodig voor het beoordelen van telefoons aan de hand van de processor, omdat ik het smartphonenieuws niet meer gevolgd heb, heb ik geen idee welke chips echt snel zijn en welke inmiddels al minder presteren.

[Voor 4% gewijzigd door 02Sjoerd op 26-06-2020 13:54]

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:01
Voor AR specifieke telefoons verwijs ik je door naar een forum dat over dat onderwerp gaat.

Zelf zou ik denken aan een Oneplus 7T van vorig jaar, die heeft nog 2 jaar support van de fabrikant, en er is een levendige community met custom roms op XDA, dus ik verwacht heel wat jaartjes plezier.
pricewatch: OnePlus 7T Zilver
Of een 7 Pro die net iets meer heeft:
pricewatch: OnePlus 7 Pro (6GB intern) 128GB Grijs

• 02Sjoerd
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-05 15:30
swhnld schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:56:
Voor AR specifieke telefoons verwijs ik je door naar een forum dat over dat onderwerp gaat.
Ik kan het niet vinden, of bedoelde je niet dat het ook op Tweakers was?

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:01
02Sjoerd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Ik kan het niet vinden, of bedoelde je niet dat het ook op Tweakers was?
Ja, ik bedoelde inderdaad buiten Tweakers. Dit is een niche markt (nog) dus verwacht niet veel gelijkgestemde zielen te vinden.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True