Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tweedehands auto aankoopadvies max. 9K

Pagina: 1
Acties:

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:29

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Ik ben casually op zoek naar een auto, en heb momenteel geen auto. Volvo heb ik altijd prachtige wagens gevonden, en ik heb altijd gehoord en gezien dat deze lang meegaan (zo zat ik vorige week in een V70 uit 2002 met een half miljoen op de teller en die reed en zat prima). Hoewel het maximale bedrag op 9K euro staat, geef ik liever de helft daarvan uit ofzo. Nu twijfel ik tussen drie "klasses" auto's:
  • 15-18 jaar oude auto met veel kilometers, voorbeeld
  • 10 jaar oude auto met veel kilometers, voorbeeld
  • maximaal 10 jaar oude auto met maximaal 150K op de teller, voorbeeld prijs word misleidend weergegeven, is 2x zo duur dus ruim boven mijn budget
Wensen:
  • Bluetooth aanwezig (voor zowel bellen als muziek)
  • ABS
  • Cruise control
  • Trekhaak (geen harde eis)
  • Parkeersensor achter
  • Automaat
  • Diesel of hybride (verwacht zo'n 20-30K kilometers per jaar te maken)
Wat is wijsheid in deze? Ga ik wellicht onnodig veel kosten maken met een oude auto, ondanks dat het een Volvo betreft en onderhoudsboekjes aanwezig zijn? Jonger is fijn, ook met het idee dat we deze auto 5+ jaar zouden houden. Wegenbelasting maak ik me momenteel niet zo druk om, aangezien ik de auto zal exporteren naar CZ en dat werkt daar anders. Het gaat me dus meer om onderhoud.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:06

Yucon

*broem*

Als je in die richting zoekt zou ik eigenlijk liever een 5 cilinder op lpg nemen. Dat is net als een oude diesel ook een gok maar de combinatie van deze motor en gas staat goed bekend. De D5 motor uit je eerste link geldt trouwens ook als erg goed.

Parkeersensor zou ik niet te zwaar aan tillen. Je krijgt voor 25 euro prima werkende aftermarket setjes. En eigenlijk geldt datzelfde voor bluetooth.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:13
Ik zie station niet als vereiste gaan, dus ik zou voor een S80 gaan. Veel minder gewild dus veel goedkoper, maar wel echt een dikke, betrouwbare Volvo.
Bluetooth en trekhaak kun je makkelijk toevoegen, dus daar zou ik niet blind op staren.

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:18
LankHoar schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:50:

Wat is wijsheid in deze? Ga ik wellicht onnodig veel kosten maken met een oude auto, ondanks dat het een Volvo betreft en onderhoudsboekjes aanwezig zijn? Jonger is fijn, ook met het idee dat we deze auto 5+ jaar zouden houden. Wegenbelasting maak ik me momenteel niet zo druk om, aangezien ik de auto zal exporteren naar CZ en dat werkt daar anders. Het gaat me dus meer om onderhoud.
Dat weet je van toveren niet. Je kan nog zo'n goede auto kopen met alle ingevulde boekjes, je kan er flink mee de boot in gaan. Aan de andere kant kan het een hele lange tijd goed gaan.

Voordat iedereen weer aankomt met het standaardadvies (Prius): als je graag een Volvo wil, koop dan een Volvo :)

Overigens is die V60 D6 een 50/50 deal, die kost dus eigenlijk €18k.

[Voor 4% gewijzigd door Batsgeit op 26-06-2020 13:58]

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13:23

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je derde optie kost bijna 20K, voor 9000,- zou ik die Volvo vandaag nog kopen :+

Maar goed mijn overbuurman heeft al van allerlei Volvo's gehad. Zijn vorige was er eentje van je eerste link, ook een S60 D5 met maar liefst 650 dkm op de teller. Hij heeft wel eens wat problemen gehad maar is zelf handig dus regelmatig dat hij daar de hele dag op straat lag te beunen aan dat ding. Nu heeft hij een iets jonger exemplaar met een 5-cilinder benzine op LPG met iets van 350 dkm op de teller en daar kan hij bijna iedere week wel aan sleutelen. Hoe vaak hij dat ding al heeft moeten jumpstarten.. :+

Ik zou voor de eerste optie gaan als hij tijdens een testrit goed aanvoelt. Niet duur in aanschaf, toch de opties die je wil, en hopelijk nog behapbaar qua onderhoud. Hij ziet er op de advertentie in ieder geval goed uit, en de tekst geeft ook vertrouwen. Al zegt dat ook niet alles natuurlijk.

R7 3700X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Kuusj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:02:
Je derde optie kost bijna 20K, voor 9000,- zou ik die Volvo vandaag nog kopen :+

Maar goed mijn overbuurman heeft al van allerlei Volvo's gehad. Zijn vorige was er eentje van je eerste link, ook een S60 D5 met maar liefst 650 dkm op de teller. Hij heeft wel eens wat problemen gehad maar is zelf handig dus regelmatig dat hij daar de hele dag op straat lag te beunen aan dat ding. Nu heeft hij een iets jonger exemplaar met een 5-cilinder benzine op LPG met iets van 350 dkm op de teller en daar kan hij bijna iedere week wel aan sleutelen. Hoe vaak hij dat ding al heeft moeten jumpstarten.. :+

Ik zou voor de eerste optie gaan als hij tijdens een testrit goed aanvoelt. Niet duur in aanschaf, toch de opties die je wil, en hopelijk nog behapbaar qua onderhoud. Hij ziet er op de advertentie in ieder geval goed uit, en de tekst geeft ook vertrouwen. Al zegt dat ook niet alles natuurlijk.
Yikes wat staat dat onhandig geschreven in die tekst. Ik las het niet als 9K + 2x 4,5K maar als 9K in 2x 4,5K :+ Dan valt die dus sowieso af..

Die sedan ziet er inderdaad erg goed uit, en ik had hetzelfde met de tekst, klinkt goed. Wellicht dat ik sowieso een aankoopkeuring zou willen doen; wil de verkoper daar niet in mee gaan dan ga ik sowieso die auto laten staan.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Batsgeit schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:57:
[...]
Voordat iedereen weer aankomt met het standaardadvies (Prius): als je graag een Volvo wil, koop dan een Volvo :)
het is overigens wel een feit dat aan m'n opritgehobby een einde is gekomen toen ik m'n volvo verkocht heb en een auris gekocht heb :$

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:58

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou optie 1 niet perse als harde eis hebben. Voor de iets oudere Volvo's zijn er genoeg mogelijkheden om een bluetooth verbinding naderhand toe te voegen.
Waarom niet zoiets?
https://www.autotrack.nl/a/volvo-s80-49712559
https://www.autowereld.nl...rvn-33413787/details.html

[Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 26-06-2020 14:07]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Kuusj

Kuusj

-tom-562 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:06:
Ik zou optie 1 niet perse als harde eis hebben. Voor de iets oudere Volvo's zijn er genoeg mogelijkheden om een bluetooth verbinding naderhand toe te voegen.
Waarom niet zoiets?
https://www.autotrack.nl/a/volvo-s80-49712559
https://www.autowereld.nl...rvn-33413787/details.html
Ik denk dat een S80 toch net iets duurder in onderhoud zal zijn dan een S60. Je kunt niet voor niks tientallen BMW 7-series met 12-cilinder vinden voor een habbekrats, of zeg een Audi RS4 of noem maar iets op. Daarnaast heeft dit exemplaar al 5 eigenaren gehad op zijn 9 jarig leven. 4 zakelijk en 1 privé, kan zijn dat deze in de lease heeft gezeten. Dat hoeft an sich ook geen probleem te zijn maar je weet hoe met de meeste van die dingen wordt omgegaan (helaas).

R7 3700X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:12
Die derde optie valt wat mij betreft in de categorie "too good to be true"... dat is wel heel erg weinig geld voor de leeftijd, uitvoering en km stand... daar zou ik bij wegblijven. Ach, over de omschrijving mbt de betaling geen gelezen...

Wat betreft optie 1 en 2... zelfde km stand, 7 jaar verschil... mij lijkt optie 2 dan de meest aantrekkelijke, is toch weer een stukje moderner ogende auto van binnen en buiten. Is zuiniger dan optie 1 maar toch hetzelfde vermogen... en alle opties die je wenst. Ziet er ook nog heel erg netjes verzorgd uit. Wat mij betreft de meerprijs wel waard.

[Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 26-06-2020 14:17]

• ohno_nl
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13:40

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Even goed kijken, die volvo uit voorbeeld 3 kost 9950 + 4975 (1e jaar) + 4975 (2e jaar) = 19900 .

[Voor 8% gewijzigd door ohno_nl op 26-06-2020 14:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Kuusj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:10:
[...]

Ik denk dat een S80 toch net iets duurder in onderhoud zal zijn dan een S60. Je kunt niet voor niks tientallen BMW 7-series met 12-cilinder vinden voor een habbekrats, of zeg een Audi RS4 of noem maar iets op. Daarnaast heeft dit exemplaar al 5 eigenaren gehad op zijn 9 jarig leven. 4 zakelijk en 1 privé, kan zijn dat deze in de lease heeft gezeten. Dat hoeft an sich ook geen probleem te zijn maar je weet hoe met de meeste van die dingen wordt omgegaan (helaas).
S80 staat op hetzelfde platform als de S60 dus dat zal wel meevallen met het verschil ;)

Wikipedia: Ford EUCD platform

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:51
[...]

Ik heb een Mercedes S320 gehad en dat was een perfecte auto. Luchtvering is iedereen bang van. Ik heb de veerpoten preventief vervangen bij aankoop met Arnott (1 was lek, gelijk allemaal), daarna nooit wat gehad met het ding behalve regulier onderhoud. Express de 320 genomen, want dan weet je dat ie niet afgeragd is. Had hem wel met maar 60K kilometer bij aanvang, en complete onderhoudshistorie, maar toch. De 3.2L V6 lag natuurlijk ook in de E en in de C, waardoor het onderhoud aan het blok niet te gek was, en er een zee van ruimte om het blok heen zit, dus de garage kan overal makkelijk bij. En dan heb je wel het comfort van een S.

Ik bouw een slimme espressomachine - https://mac-digital.blog/

• Imperial_Master
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:30
Waarom exporteren? Zijn de auto's in Tsjechie niet goedkoper dan in NL (hier in Slowakije wel) Je mag, even uit mijn hoofd, iets van 3 of 6 maanden een auto in NL rijden met niet-NL nummerplaten dan zou ik de auto eerder daar kopen en hem naar NL rijden

Heeft natuurlijk verder geen invloed op je vraag over de keuze aangaande de auto, maar vraag het mij gewoon af ;)

• Kuusj

Kuusj

__fred__ schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:18:
[...]

Ik heb een Mercedes S320 gehad en dat was een perfecte auto. Luchtvering is iedereen bang van. Ik heb de veerpoten preventief vervangen bij aankoop met Arnott (1 was lek, gelijk allemaal), daarna nooit wat gehad met het ding behalve regulier onderhoud. Express de 320 genomen, want dan weet je dat ie niet afgeragd is. Had hem wel met maar 60K kilometer bij aanvang, en complete onderhoudshistorie, maar toch. De 3.2L V6 lag natuurlijk ook in de E en in de C, waardoor het onderhoud aan het blok niet te gek was, en er een zee van ruimte om het blok heen zit, dus de garage kan overal makkelijk bij. En dan heb je wel het comfort van een S.
Da's natuurlijk ideaal, alleen zul je maar net een model hebben welke op maandagmorgen in elkaar is gezet en de problemen stapelen zich op.

Voor een auto als die van mijn ouders, een Golf 7 GTI, kost het vervangen van de waterpomp en thermostaat (geïntegreerd) 1400€ bij de dealer. De remmen rondom 1600€ bij een algemene garage.. en ga zo maar door. Natuurlijk kan het altijd goedkoper, maar denk je dat een auto als deze over 20 jaar nog een fractie waard is van wat hij nu waard is? Dan is het vervangen van enkele onderdelen al snel meer dan de dagwaarde van de auto.

Je kunt geluk hebben en je kunt pech hebben, en je kunt toch pas achteraf zeggen welke kant het muntje op is gevallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Imperial_Master schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:22:
Waarom exporteren? Zijn de auto's in Tsjechie niet goedkoper dan in NL (hier in Slowakije wel) Je mag, even uit mijn hoofd, iets van 3 of 6 maanden een auto in NL rijden met niet-NL nummerplaten dan zou ik de auto eerder daar kopen en hem naar NL rijden

Heeft natuurlijk verder geen invloed op je vraag over de keuze aangaande de auto, maar vraag het mij gewoon af ;)
Nieuw heb je helemaal gelijk. Tweedehands met auto's van deze leeftijd niet echt, tweedehands behoud veel meer waarde (grotere vraag naar) in CZ. Bovendien word er veel met KM tellers gesjoemeld en zijm wegen in CZ behoorlijk slecht, heb dus liever een NL/DE auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Je vergelijkt appels met peren.
Ik denk dat dat reuze meevalt ;) Bij de oude generatie is de S80 in feite gewoon een verlengde S60 of V70 zonder hutkoffer achterop. Bij deze generatie is de S80 gewoon een V70 zonder hutkoffer achterop (en de nieuwe S60 is daarop gebaseerd), die onderhuids veel deelt met een Ford Mondeo (vandaar dat ze zo goed sturen, voor Volvo begrippen :P). Zo heel spannend is de techniek helemaal niet die er op zit.
Qua eigenaren, ik heb gewoon ff de eerste 2 die mij redelijk leken gepost. Zo'n S80 is weer eens wat anders.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:18
De S60 wordt (imho) wel mooier ouder dan de S80, ondanks dat de ontwerpen erg veel op elkaar lijken. Zag laatst een late S60 in hte donkerblauw staan, dat blijft een mooie auto.

Het Blik op de Weg sentiment helpt daar overigens wel bij :+

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15-06 22:53
Heb je je goed verdiept in de kosten voor het gebruik van een auto zeker met hogere kilo meterstanden en met veel kilometers per jaar ?

Een diesel in een categorie v70 kan je nu goedkoop kopen maar raak je over een paar jaar nog slechter kwijt en betaald een hoge MRB.

Jongere benzine auto’s zijn bijvoorbeeld voor zuinigere en wellicht interessant ?

Mijn oude focus 98 tddi reed 1:18 en mijn 2017 polo benzine rijdt op hetzelfde traject 1:23.

Mijn eerste idee een auris (ts) hybrid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Gisteren had ik even een drukke dag. Vandaag even wat verder gekeken n.a.v. de reacties. Het idee van een diesel is leuk, maar met het oog op opkomende milieuzones en waarschijnlijk lage verkoopwaarde over 5+ jaar is het wellicht beter om een hybride/benzine auto te kopen. Dan zal ik wel een hoger budget moeten handhaven, want ik kan geen Volvo van 2010 of jonger vinden voor onder de 10K euro (excl. btw) en dan heb je ook gelijk een auto met 2-3 ton op de teller. Wanneer ik dan denk dat ik voor 6K een diesel heb die voorlopig prima zal werken, dan is dat wellicht toch verstandiger. Lastig, zo'n keuze.

Ik zie e.e.a. aan advertenties staan "excl. btw" en ik vraag me af waar die btw van afhangt. Wanneer ik de auto exporteer, hoef ik dan bijvoorbeeld die btw niet te betalen?

Verder: S60 en S80 vind ik beiden mooi. V40, V60 en V70 ook. Groter is leuker, maar ook duurder (in belasting etc. wanneer we remigreren) en niet per se nodig. Een S60 en V40/V50 zou dus beter zijn denk ik. Al duur zat :)

@wd200 nee, want ik zou niet weten hoe ik daar goed inzicht in krijg. Heb je tips? Overigens, een auto moet wel enorm zuinig rijden wil het een prijs van 3-5K extra waard zijn :)

Over de opties: een trekhaak onder de auto zetten is ook niet gratis volgens mij, en aftermarket parkeer sensoren lijken me niet optimaal werken. Het lijkt me beter wanneer dat er standaard op zit. Overigens zijn Volvo's gelukkig erg luxe dus zit dit vrijwel op alle modellen wel op die ik tot noch toe heb bekeken (uitgezonderd de trekhaak dan).

-EDIT- ter aanvulling: de S60 uit mijn eerste post valt eigenlijk wel weg ivm goede redenen in de reacties hier. De V60 is wat in prijs gezakt (van 6,250 naar 5,700) dus wellicht kan ik die voor 5,5K mee nemen. Nu zie ik nog een V60 staan maar dan uit 2012 en met minder kilomters. Heeft wel een setje winderbanden en sneeuwkettingen erbij, en rijd wat zuiniger. Enkel wat schade op rechtervoorbumper maar dat lijkt oppervlakkig te zijn. Deze heeft echter volgens de advertentie geen ABS, maar denk dat de verkoper deze is vergeten te selecteren.
[...]

Waar vraag je dit soort informatie op?

[Voor 30% gewijzigd door LankHoar op 28-06-2020 15:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

@LankHoar ovi.rdw.nl
Vaak hebben andere sites wel wat meer detail dan dat. Hoe lang iemand hem heeft gehad en zo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flextrip
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 09:42
LankHoar schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:33:
...
Waar vraag je dit soort informatie op?
https://ovi.rdw.nl/

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Ok ben wat meer aan het zoeken geweest en denk dat ik Volvo even uit mijn hoofd moet zetten. Ik zie nu een leuke Audi staan voor veel te weinig geld, en vraag me af wat de catch is:

https://www.autoscout24.c...59-4500-a871-361d5e8b9154

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:16

Detmer

Professioneel prutser

LankHoar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:40:
Ok ben wat meer aan het zoeken geweest en denk dat ik Volvo even uit mijn hoofd moet zetten. Ik zie nu een leuke Audi staan voor veel te weinig geld, en vraag me af wat de catch is:

https://www.autoscout24.c...59-4500-a871-361d5e8b9154
Er lijkt een andere auto op de foto's te staan dan omschreven. De omschrijving is een 4 cilinder en de auto op de foto's is een 6 cilinder. Verder wel een Quattro, dus met de goede versnellingsbak er in.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Detmer schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Er lijkt een andere auto op de foto's te staan dan omschreven. De omschrijving is een 4 cilinder en de auto op de foto's is een 6 cilinder. Verder wel een Quattro, dus met de goede versnellingsbak er in.
Ik zie nu ook op de foto's dat hij 240K heeft gelopen, en niet 120K. Advertentie rammelt dus nogal.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:23
LankHoar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Ik zie nu ook op de foto's dat hij 240K heeft gelopen, en niet 120K. Advertentie rammelt dus nogal.
De kentekens verschillen, daarom klopt de foto niet bij de advertentie.

De 55-hjg-5 heeft op Autotrader en Autowereld gestaan, dus is waarschijnlijk verkocht (laatste overschrijving vorige maand). Ik denk dat de verkoper per ongeluk verkeerde foto's bij de advertentie geüpload heeft, of tijdelijk deze foto's gebruikt.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Kees_B schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:56:
[...]

De kentekens verschillen, daarom klopt de foto niet bij de advertentie.

De 55-hjg-5 heeft op Autotrader en Autowereld gestaan, dus is waarschijnlijk verkocht (laatste overschrijving vorige maand). Ik denk dat de verkoper per ongeluk verkeerde foto's bij de advertentie geüpload heeft, of tijdelijk deze foto's gebruikt.
Aha op die fiets. Nou dan valt hij denk ik af. 240K is behoorlijk veel kilometers voor zo'n racebak. If it looks too good to be true, then it probably is :)

Ik overweeg de volgende modellen nu:
  • Opel Astra/Insignia
  • Ford Focus/Mondeo
  • Volvo V40/V60/S60/S80
  • Audi A4/A5/A6
  • Renault Laguna/Megane
  • Skoda Rapid/Octavia
Bouwjaar 2010 of nieuwer, tellerstand onder 200K.

Nog andere, betrouwbare wagens van vergelijkbaar formaat die ik kan overwegen? Ik heb het zoekgebied vergroot naar Duitsland, want daar staan best leuke wagens voor weinig geld heb ik het idee. Ook makkelijker met exporteren naar Tsjechië (minder kosten/minder ver rijden).

[Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 29-06-2020 12:15]

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:23
Ik vind je zoekgebied wel erg groot met veel aanbod (o.a. ex-leasers). Het bestrijkt ook een redelijk breed segment.
Om het voor jezelf dus wat makkelijker te maken zou ik meer 'filters' toepassen zodat je makkelijker kan zoeken op bijvoorbeeld Gaspedaal.

Destijds heb ik hetzelfde gedaan. Ik had een budget, een maximale kilometerstand, een vanaf bouwjaar en ook een minimaal aantal PK als filter. Ben toen zelf uitgekomen op een jonge Astra K en daar ben ik nog steeds heel blij mee. Dat is dus mijn keuze, maar wellicht ga jij bijvoorbeeld voor meer ruimte of comfort en lever je liever in op kilometerstand of budget.

[Voor 5% gewijzigd door Kees_B op 29-06-2020 13:56]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lexus IS250 of een GS300? Bulletproof!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Kees_B schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:46:
Ik vind je zoekgebied wel erg groot met veel aanbod (o.a. ex-leasers). Het bestrijkt ook een redelijk breed segment.
Om het voor jezelf dus wat makkelijker te maken zou ik meer 'filters' toepassen zodat je makkelijker kan zoeken op bijvoorbeeld Gaspedaal.

Destijds heb ik hetzelfde gedaan. Ik had een budget, een maximale kilometerstand, een vanaf bouwjaar en ook een minimaal aantal PK als filter. Ben toen zelf uitgekomen op een jonge Astra K en daar ben ik nog steeds heel blij mee. Dat is dus mijn keuze, maar wellicht ga jij bijvoorbeeld voor meer ruimte of comfort en lever je liever in op kilometerstand of budget.
Je hebt wel gelijk hoor. Ik maak het mezelf alleen maar lastig volgens mij :P Ik heb nu 23 auto's in mijn favorieten staan op Autoscout, varierend van een Audi A6 uit 2008 tot een Opel Astra uit 2016 (ex-huur, weet niet wat ik daarvan vind), met prijzen tussen de 4 en 9 duizend euro. Vind het lastig inschatten wat een goed aantal KM is voor een auto (geen idee wanneer ze precies een beurt moeten hebben), en ik ben niet echt merkgetrouw (ja vind Volvo leuke auto's, maar past niet binnen mijn budget). Lastig dit.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
OK de zoektocht gaat door. Heb me gefocust op Skoda Fabia combi/Octavia en Opel Astra combi, eventueel Ford Focus combi. Benzine, max 5 jaar oud en onder de 100K kilometers. Ik heb nu 2 interessante auto's zien staan in Tsjechië voor een kleine 9K euro's, een Astra en een Fabia. De Fabia heeft mijn voorkeur (heeft parkeersensors en weet dat ik die fijn vind rijden, Astra ken ik niet), maar beiden zijn een goede deal volgens mij.

Waar moet ik opletten wanneer ik langs ga? Ik overweeg een aankoopkeuring te laten uitvoeren (200 euro), maar is dat nodig bij zulke jonge auto's? Bovendien, hoe kom ik er achter wat voor onderhoud er aan zit te komen? Wanneer ik hier naar google zie ik vooral websites die het hebben over Indiase roepies :+

Ook is me niet helemaal duidelijk welke kofferbak meer ruimte heeft, de Astra of de Fabia. Gevoelsmatig (afgaand op de foto's) zeg ik de Astra, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Ik geef deze toch nog even een kickje. Heb de markt redelijk in de gaten gehouden voor leuke deals, hier in CZ. Nu heb ik een leuke Ford Focus gezien, en de verkoper zegt dat de auto van de Belgische politie is geweest, lichte schade vooraan heeft gehad maar alles hersteld (schade is niet meer zichtbaar op de foto's). Ik heb het VIN nummer nagetrokken via carvertical.com en daar komt het volgende uit:
  • Kilometerstand staat op 10 kilometer, er is geen verdere info beschikbaar (volgens verkoper 22K)
  • Schade word gemeld, maar niet gespecificeerd. Dat zegt dus erg weinig.
Is er een logische verklaring te bedenken waarom de kilometerstand onbekend is, en waarom de schade niet vermeld word? Of kan ik deze auto beter links laten liggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

LankHoar schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:20:
Of kan ik deze auto beter links laten liggen?
Ik zou geen ex-politieauto kopen. Waar de verhalen over ex-leaseauto's in het algemeen nogal eens overdreven zijn hoor ik bekenden die aan politieauto's sleutelen te regelmatig dat die wel echt een heel zwaar leven hebben.

• desmond
  • Registratie: januari 2004
LankHoar schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:20:
Ik geef deze toch nog even een kickje. Heb de markt redelijk in de gaten gehouden voor leuke deals, hier in CZ. Nu heb ik een leuke Ford Focus gezien, en de verkoper zegt dat de auto van de Belgische politie is geweest, lichte schade vooraan heeft gehad maar alles hersteld (schade is niet meer zichtbaar op de foto's). Ik heb het VIN nummer nagetrokken via carvertical.com en daar komt het volgende uit:
  • Kilometerstand staat op 10 kilometer, er is geen verdere info beschikbaar (volgens verkoper 22K)
  • Schade word gemeld, maar niet gespecificeerd. Dat zegt dus erg weinig.
Is er een logische verklaring te bedenken waarom de kilometerstand onbekend is, en waarom de schade niet vermeld word? Of kan ik deze auto beter links laten liggen?
Ben je nu serieus?
  • Import
  • Van Politie geweest
  • Schade gereden
  • Geen info over kilometerstand
  • Ik kan nergens vinden dat Belgische Politie met Ford heeft gereden.
Je gaat alle kanten op zo. Met jouw lange shortlist zou ik vooraleerst focussen op running cost, i.e. excellen en alle maandelijkse kosten (belasting, verzekering, onderhoud, brandstof, afschrijving) op een rij zetten. Ten tweede zou ik zoeken naar aanbod in de buurt met degelijke historie.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Een leuke Saab kan je best vinden voor dat geld.

We hebben hier een 9-5 gehad en een 9-3 en beide probleemloos geweest op normaal onderhoud na.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
desmond schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:53:
[...]

Ben je nu serieus?
  • Import
  • Van Politie geweest
  • Schade gereden
  • Geen info over kilometerstand
  • Ik kan nergens vinden dat Belgische Politie met Ford heeft gereden.
Uiteindelijk heb ik Ford gebeld en zij beamen het rapport, dus die auto is nooit weer bij ze binnen geweest ma aflevering. Nopers nope, die ga ik niet kopen ;)
Je gaat alle kanten op zo. Met jouw lange shortlist zou ik vooraleerst focussen op running cost, i.e. excellen en alle maandelijkse kosten (belasting, verzekering, onderhoud, brandstof, afschrijving) op een rij zetten. Ten tweede zou ik zoeken naar aanbod in de buurt met degelijke historie.
Daar heb ik ook al wel aan gedacht, maar hoe vind je nou makkelijk al die info over uiteenlopende modellen? De reden dat ik niet merkgetrouw ben is omdat het me niet boeit in wat voor auto ik rijd, zo lang hij maar een bepaald formaat heeft, betrouwbaar is etc. Denk ook dat we maar een paar maandjes verder sparen en zo net wat meer te besteden hebben (richting de 15K) om vervolgens meer keuze te hebben. Merk wel dat we nu onderaan de markt kijken en dan kom je dus rare auto's tegen zoala die Ford Focus..
Flagg schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:06:
Een leuke Saab kan je best vinden voor dat geld.

We hebben hier een 9-5 gehad en een 9-3 en beide probleemloos geweest op normaal onderhoud na.
Ben helemaal niet bekend met Saab, maar ga eens kijken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: januari 2004
Binnen @LankHoar 's budget is zat verkrijgbaar, maar in je shortlist staan auto's uit B-, C- en D-segment. In zijn algemeenheid is een B-segmenter kleiner/lichter/zuiniger/goedkoper dan een C-segment auto. Als je daar een keuze in maakt, beperkt dat de scope al flink en kan je je meer focussen. Onder de 5K Euro is het lastig kwaliteit zoeken, maar van 5 tot 8K Euro kan je prima slagen, lijkt mij.

D-segment (Audi A6, Ford Mondeo, Opel Insignia) is een stuk groter en duurder in running cost - ook al passen ze in je aanschafbudget. Maar heb je dat werkelijk nodig?

Wat rijdt er veel rond in CZ? Het is handig en goedkoper om met een gangbaar model onderhoud te laten doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
desmond schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:49:
Binnen @LankHoar 's budget is zat verkrijgbaar, maar in je shortlist staan auto's uit B-, C- en D-segment. In zijn algemeenheid is een B-segmenter kleiner/lichter/zuiniger/goedkoper dan een C-segment auto. Als je daar een keuze in maakt, beperkt dat de scope al flink en kan je je meer focussen. Onder de 5K Euro is het lastig kwaliteit zoeken, maar van 5 tot 8K Euro kan je prima slagen, lijkt mij.

D-segment (Audi A6, Ford Mondeo, Opel Insignia) is een stuk groter en duurder in running cost - ook al passen ze in je aanschafbudget. Maar heb je dat werkelijk nodig?

Wat rijdt er veel rond in CZ? Het is handig en goedkoper om met een gangbaar model onderhoud te laten doen.
Goed punt wat betreft segment. Een ruimere auto vind ik wel prettig, vooral gezien ik meerder keren per jaar heen en weer pendel tussen CZ en NL en dan e.e.a. wil kunnen meenemen aan bagage (ook voor passagiers). Vandaar dat ik kijk naar een station, Octavia, Focus/Mondeo etc.

Skoda is een CZ merk, en die zie je hier echt enorm veel rondrijden. Je zou denken dat ze daardoor goedkoper zijn, maar het tegendeel is waar (het is doorgaans goedkoper te importeren uit DE dan hier een Skoda te kopen), omdat ze zo gewild zijn. Onderhoud is wel makkelijk, want onderdelen zijn makkelijk leverbaar/goedkoop etc. En ik vind het gewoon mooie wagens, de Octavia en de Superb, en ze rijden ook fijn in mijn ervaring.

Denk wel dat we voor 5-8K zouden kunnen slagen, maar dan heb ik niet een auto waar ik mezelf 10-15 jaar in zie rijden. Vandaar liever nu wat meer uitgeven en er dan erg lang mee kunnen doen.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True