Toon posts:

Ingebroken, kan mijn wifi helpen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jovanbff
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 22:12
Ha,

Vannacht is er bij mij ingebroken en is er helaas van alles gejat. Nu zat ik te denken dat heel misschien mijn Deco M5 Mesh, een onbekende MAC oid gezien? Zou zo’n log bestaan? Wordt dit getracked? Andere ideeen?

Probeer even op alle mogelijke manier een link/aanknopings punt te bedenken hoe je zo iemand kunt vinden. Ik heb al wat rond gekeken hier en op Google maar kon eigenlijk niks vinden.

940 Wp | gasloos | Tesla M3P

Beste antwoord (via Jovanbff op 26-06-2020 14:01)

• Stanley22_7
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21:47
Houden die Deco apparaten AP’s in de buurt bij? Die hebben vaak herkenbaardere namen. iPhone van Jantje, Audi zus, BMW zo...
Duiken in mijn UniFi UI geregeld op en veel gebruikers weten niet eens dat ze dit permanent broadcasten.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 16:33
Deco M5 Mesh zou alleen iets gelogd hebben als het apparaat verbonden is daarmee. Aangezien een dief dit niet snel zal doen geef ik je weinig kans...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:18

PB-powell

Mr. Laziness

Al zou je alle MAC-adressen loggen van apparaten die in de buurt komen van jouw Mesh apparaat, dan heb je er nog niks aan. Dan zou ergens in een andere database vast moeten liggen bij wie dat MAC-adres hoort. Volgens mij wordt dat nergens bijgehouden. En los daarvan, hoe zou je een dief zo willen scheiden van iemand die 's nachts langs fietst vanuit de kroeg/restaurant/werk/vrienden/etc?

Ps. sterke verder met het deze klote situatie. Ik snap de behoefte om het op te lossen maar denk dat dit niet de weg gaat zijn.

[Voor 14% gewijzigd door PB-powell op 26-06-2020 13:32]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:15
Daarnaast is er geen centrale administratie van MAC adressen, zijn ze enigszins makkelijk softwarematig te spoofen en heb je helaas ook geen garantie dat ze uniek zijn. Enige wat je er wellicht mee zou kunnen achterhalen is welk chipset er in het device zit, maar zelfs daar zijn maar een handjevol vendors van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 322701
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Sowieso alles waarvan je nog ergens het serienummer van de devices hebt, dit sowieso doorgeven aan de politie. Mochten die producten weer boven water komen weet de politie in ieder geval dat deze gestolen zijn.

Een Mac adres zegt verder helaas niets. Tenzij die echt is ingelogd geweest op je wifi netwerk. Wat mij sterk lijkt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 21:47
Houden die Deco apparaten AP’s in de buurt bij? Die hebben vaak herkenbaardere namen. iPhone van Jantje, Audi zus, BMW zo...
Duiken in mijn UniFi UI geregeld op en veel gebruikers weten niet eens dat ze dit permanent broadcasten.

• Jovanbff
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 22:12
Stanley22_7 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:36:
Dat was een andere optie inderdaad, maar kon geen log van “in de buurt” vinden. Alleen ingelogd

Dank allemaal! Dan deze helaas toch niet. Toch maar stroom naar buiten leggen dan ook en een camera

940 Wp | gasloos | Tesla M3P

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Anoniem: 322701 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:34:
Een Mac adres zegt verder helaas niets. Tenzij die echt is ingelogd geweest op je wifi netwerk. Wat mij sterk lijkt.
Zou anders wel een stunt zijn, dat Klaasje ineens ingelogd stond om 1u in de nacht

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Jovanbff schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Dat was een andere optie inderdaad, maar kon geen log van “in de buurt” vinden. Alleen ingelogd

Dank allemaal! Dan deze helaas toch niet. Toch maar stroom naar buiten leggen dan ook en een camera
Camera heeft weinig nut, je ziet dan alleen hoe ze het spul gestolen hebben. Goede sloten en een alarm met veel lawaai werkt een stuk beter.

Hier is iedereen welkom

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:31

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja, zichtbare camera's kunnen natuurlijk wel afschrikkend werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 16:52
zorg dat je zsm goede sloten etc aanschaft. inbrekersgilde komt graag nogmaals langs, aangezien u over een maandje of 2 weer allemaal nieuwe spulletjes hebt en ze de weg nog wel wat kennen!

• Guru Evi
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:30
Het is inderdaad mogelijk voor je router om die te loggen, maar bruikbaar is het niet. Je kunt wel zien als er een gestolen apparaat is die regelmatig langskomt, maar dan nog, wat doe je eraan, de politie zal het wel niet onderzoeken en voor de rechtsbank is het onrechtmatig bewijsmateriaal.

Zelfs een camera installeren doet niets, ik had een camera, ruit van de auto ingeslaan, belde de politie, die kwam niet eens langs, die stuurden me via het noodnummer gewoon door via de telefoon naar de centrale: na 5 minuten over en weer over de camera, "En ken je de persoon"? "Nee", Wel, hier is je rapportnummer die kun je geven aan de verzekering voor je uitbetaling, als je een papier wilt kun je die ophalen Maandag-Donderdag tussen 9 en 3. En daar betaal ik belasting voor.

Voor inbraken aller soort is er dus weinig te doen, hopelijk ben je zelf niet thuis als ze langskomen, dan heb je hopelijk een wapen om je te beschermen, de politie kan dan evengoed 30-60 minuten later langskomen met een lijkwagen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Charlie_Root
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21-08 15:04
Fable schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Camera heeft weinig nut, je ziet dan alleen hoe ze het spul gestolen hebben. Goede sloten en een alarm met veel lawaai werkt een stuk beter.
Bij ons in de straat was het per jaar 1-2 keer raak met inbrekers. Sinds ik de hele straat heb voorzien van camera's bij zowel voor- als achterzijde is het niet één keer meer voorgekomen.

PVoutput | Blog | Smokeping | The cause of the problem is: Your modem doesn't speak English.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee