Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verrijdbare parasolvoet voor IKEA parasol?

Pagina: 1
Acties:

• BeeJee78
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:27
Ik heb al een paar jaar deze parasol van Ikea met bijbehorende voet (waar zand in moet). Die voldoet prima alleen het verplaatsen is een gedoe.
Weet iemand of er een parasolvoet met wieltjes op deze parasol past?

• Omni superens
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:24
Parasolvoet moet 90kg zijn volgens IKEA. Dan zou de volgende voet moeten voldoen: https://www.vdgarde.nl/ma...olvoet-graniet-90-kg.html

Alleen even kijken of de bouten van de parasol op dezelfde afstand zitten, maar lijkt mij allemaal virj standaard

• BeeJee78
Ja dat lijkt mij ook, maar ik zie wel verschillende afmetingen die allemaal 1 of enkele millimeters verschillen.
Ik zie bijvoorbeeld veel 11,2cm en 11,3cm en 11,5cm voorbij komen.
Nou is het best lastig om op de mm nauwkeurig de hartafstand op te meten dus het zou top zijn als iemand hier toevallig al ervaring mee heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:57
BeeJee78 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:44:
Ja dat lijkt mij ook, maar ik zie wel verschillende afmetingen die allemaal 1 of enkele millimeters verschillen.
Ik zie bijvoorbeeld veel 11,2cm en 11,3cm en 11,5cm voorbij komen.
Nou is het best lastig om op de mm nauwkeurig de hartafstand op te meten dus het zou top zijn als iemand hier toevallig al ervaring mee heeft.
Dat kun je toch meten met een schuifmaat? Tot op 0,1 tot 0,001 mm nauwkeurig.

Kun je de parasolvoet nog terugbrengen? Zo niet, zou je ook kunnen denken aan het monteren van wat stevige wieltjes op een stevige houten plaat en de voet daar op zetten. Wel minder fraai, maar dat is zo een plastic poot naar mijn mening toch al.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09:47
De hartafstand is makkelijk te meten met een rolmaat als je de rand van het gat tot dezelfde rand van het andere gat meet.

Het komt ook niet echt op een millimeter, je kan waarschijnlijk best wel 2 mm afwijking hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeeJee78
ik denk dat ik maar eens een (digitale) schuifmaat ga aanschaffen inderdaad, dan kan ik het wat preciezer bepalen.

Dank voor de tips!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True