Verrijdbare parasolvoet voor IKEA parasol?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 15:16
Ik heb al een paar jaar deze parasol van Ikea met bijbehorende voet (waar zand in moet). Die voldoet prima alleen het verplaatsen is een gedoe.
Weet iemand of er een parasolvoet met wieltjes op deze parasol past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Parasolvoet moet 90kg zijn volgens IKEA. Dan zou de volgende voet moeten voldoen: https://www.vdgarde.nl/ma...olvoet-graniet-90-kg.html

Alleen even kijken of de bouten van de parasol op dezelfde afstand zitten, maar lijkt mij allemaal virj standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Ja dat lijkt mij ook, maar ik zie wel verschillende afmetingen die allemaal 1 of enkele millimeters verschillen.
Ik zie bijvoorbeeld veel 11,2cm en 11,3cm en 11,5cm voorbij komen.
Nou is het best lastig om op de mm nauwkeurig de hartafstand op te meten dus het zou top zijn als iemand hier toevallig al ervaring mee heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35
BeeJee78 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:44:
Ja dat lijkt mij ook, maar ik zie wel verschillende afmetingen die allemaal 1 of enkele millimeters verschillen.
Ik zie bijvoorbeeld veel 11,2cm en 11,3cm en 11,5cm voorbij komen.
Nou is het best lastig om op de mm nauwkeurig de hartafstand op te meten dus het zou top zijn als iemand hier toevallig al ervaring mee heeft.
Dat kun je toch meten met een schuifmaat? Tot op 0,1 tot 0,001 mm nauwkeurig.

Kun je de parasolvoet nog terugbrengen? Zo niet, zou je ook kunnen denken aan het monteren van wat stevige wieltjes op een stevige houten plaat en de voet daar op zetten. Wel minder fraai, maar dat is zo een plastic poot naar mijn mening toch al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:02
De hartafstand is makkelijk te meten met een rolmaat als je de rand van het gat tot dezelfde rand van het andere gat meet.

Het komt ook niet echt op een millimeter, je kan waarschijnlijk best wel 2 mm afwijking hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeeJee78
ik denk dat ik maar eens een (digitale) schuifmaat ga aanschaffen inderdaad, dan kan ik het wat preciezer bepalen.

Dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietew
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-08-2023
Zit met exact dezelfde parasol met dezelfde vraag 😊
Is het je ondertussen gelukt @BeeJee78 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
pietew schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:06:
Zit met exact dezelfde parasol met dezelfde vraag 😊
Is het je ondertussen gelukt @BeeJee78 ?
Nee, ik heb het vorig seizoen toch niet meer gedaan. Maar het seizoen begint bijna weer dus misschien ga ik weer een poging wagen.
Vervelende is dat zo’n ding van 90kg ook weer terug moet als het toch niet blijkt te passen 🤔😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pb1986
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-02-2024
Hallo, heb je al kunnen kijken naar die parasolvoet? Zit met t zelfde probleem eigenlijk. Ik dacht gewoon wielen op dat onderstel te plaaten, maar daar zitten maar 2 gaten in en denk niet dat dit goed zal werken. Mss houten plaat onder vijzen met daar de wielen onder? Maar ook daar lijkt me het niet al te stevig? Andere optie is natuurlijk een nieuwe parasolvoet, maar das al gauw 200€, meer dan de parasol zelf denk ik :) thx alvast voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Ik nog niet, met het weer van de afgelopen tijd heb ik er nog niet echt behoefte aan gehad :-)

Ik ga in ieder geval wel voor een parasolvoet en niet voor knutseloplossingen, het moet er wel een beetje netjes uit zien (als ik ga knutselen wordt het niks ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:02
Je kan de onderkant van je parasol ook eraf halen en meenemen naar de winkel.
Dan kun je terplekke passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
FRANQ schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:13:
Je kan de onderkant van je parasol ook eraf halen en meenemen naar de winkel.
Dan kun je terplekke passen.
Ja ik denk dat dat inderdaad het beste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desireedc
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-06-2021
Iemand inmiddels al een parasolvoet aangeschaft?
Ik zou er ook graag een passende kopen dus hoor graag als iemand weet welke geschikt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Iemand nog tips ? Zit met dezelfde vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15
Meetlintje over het uiteinde van de parasol-pijp houden om te meten en anders over de oude parasolhouder heen meten, hoe moeilijk kan het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tung
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-04 21:24
Is er al bekend welke voet met wieltjes geschikt is voor de Ikea zweefparasol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wido91
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:25
Zelf ben ik ook geïnteresseerd in de genoemde parasol. Echter ben ik van plan om deze te bevestigen op een ingraafvoet (bijv. https://www.platinum.nl/ingraaf-parasolvoet/). Ik kan echter nergens de hart-op-hart afstand vinden van de parasol boutgaten. Zijn deze inmiddels al bekend ? Het wordt erg gewaardeerd wanneer dit gedeeld kan worden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:41
Schopje. Ik hoor ook graag of iemand ervaring heeft met een verrijdbare voet voor de SEGLARÖ parasol. :)
Pagina: 1