Chrome: inloggegevens van andere gebruikers bij autofill

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07-2020
Ik breek mijn hoofd al een tijd lang over het volgende. Als ik in Chrome ingelogd ben en bepaalde websites bezoek (bijvoorbeeld Twitter of Gmail), dan worden met autofill de inloggegevens van andere gebruikers ingevuld. Dit zijn gelukkig bekenden en ik hoef er verder niets mee, maar toch voelt het niet goed.

Ik synchroniseer de gegevens van Google Chrome meestal ook als op een andere computer werk, omdat ik het handig vindt om mijn bookmarks binnen handbereik te hebben. Maar ik begrijp niet waarom Chrome ook gebruikersnaam en wachtwoorden van andere gebruikers binnenhaalt als IK ingelogd ben.

- Wat doe ik fout?
- Kan ik de inloggegevens van anderen gewoon verwijderen, of zijn zij die dan ook kwijt zodra ik synchroniseer?

Ps. Mijn eigen wachtwoorden sla overigens op in een Password Manager (niet in Google Chrome).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
MrBarthez schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:37:

Ik synchroniseer de gegevens van Google Chrome meestal ook als op een andere computer werk, omdat ik het handig vindt om mijn bookmarks binnen handbereik te hebben. Maar ik begrijp niet waarom Chrome ook gebruikersnaam en wachtwoorden van andere gebruikers binnenhaalt als IK ingelogd ben.
Laat me raden, de gebruikersnamen zijn van personen bij wie je op de computer hebt gewerkt? En zij slaan in Chrome hun gebruikersnaam en wachtwoord op. Dus wanneer je daarop inlogt en synchroniseert, dan zet die hun inloggegevens in jouw profiel.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:41
yodeluxe schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:54:
[...]

Laat me raden, de gebruikersnamen zijn van personen bij wie je op de computer hebt gewerkt? En zij slaan in Chrome hun gebruikersnaam en wachtwoord op. Dus wanneer je daarop inlogt en synchroniseert, dan zet die hun inloggegevens in jouw profiel.
Volgens mij kan dat niet aangezien je alleen wachtwoorden kunt opslaan als je bent ingelogd en je kunt niet ingelogd zijn met 2 accounts.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat @MrBarthez niet heeft uigelogd bij bekenden en bekenden dus synchroniseren op zijn account of dat bekenden op zijn computer met gesynchroniseerde Chrome hebben ingelogd.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
Klopt inderdaad. Ik werk ooit op hun computer. Maar precies zoals Ora et Labora zegt, ik sta alleen met mijn eigen account ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat @MrBarthez niet heeft uigelogd bij bekenden en bekenden dus synchroniseren op zijn account of dat bekenden op zijn computer met gesynchroniseerde Chrome hebben ingelogd.
Hoewel ik altijd zorgvuldig uitlog en synchronisatie op die computer uitschakel. Zou ik dat in theorie bij die persoon een keer vergeten kunnen zijn.

Die andere persoon (mijn ex-partner), gebruikt onze oude laptop. Maar ook daar ben ik uitgelogd en heb ik mijn Chrome-profiel verwijderd (toch blijven haar inloggegevens terugkomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
Hun inloggegevens hebben ze ooit ingevuld toen jij ingelogd was op Chrome. Toen hebben ze aangegeven dat dit opgeslagen mocht worden voor een volgende keer.

Dit is dus nu in de Chrome password manager van jouw account opgeslagen. Als je ze verwijderd uit je account dan ben je er vanaf. Voor hun maakt dat niets uit, aangezien ze nu gewoon in een Chrome browser werken waar geen account aangekoppeld is of ze zijn ondertussen op hun eigen account ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kan het ook zijn dat alleen de inlognaam bekend is en niet het wachtwoord?
Wis dan even de form autofill (dat is een aparte instelling).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:30

kodak

FP ProMod
Heb je al eens bij Google gekeken welke apparaten er van je account gebruik maken? Misschien geeft dat meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
https://passwords.google.com

Alle niet gewenste verwijderen

En uitloggen op alle devices via google dashboard

Dan kan het niet meer gebeuren tenzij ze kunnen inloggen op je account

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
Dit is dus nu in de Chrome password manager van jouw account opgeslagen. Als je ze verwijderd uit je account dan ben je er vanaf. Voor hun maakt dat niets uit, aangezien ze nu gewoon in een Chrome browser werken waar geen account aangekoppeld is of ze zijn ondertussen op hun eigen account ingelogd.
Okay, bedankt. Dat ga ik zsm eens proberen met enkele wachtwoorden. Ik durfde ze tot nu toe niet zomaar te verwijderen. Bang dat ze bij het synchroniseren dan ook uit hun browser password manager zouden verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
Kan het ook zijn dat alleen de inlognaam bekend is en niet het wachtwoord?
Wis dan even de form autofill (dat is een aparte instelling).
Dank voor je reactie. Nee, zowel de inlognaam als het wachtwoord werden automatisch ingevuld.
Waar kan ik autofill wissen? Ik heb alleen gezien in Chrome dat ik het uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
Heb je al eens bij Google gekeken welke apparaten er van je account gebruik maken? Misschien geeft dat meer duidelijkheid.
Heb ik idd gedaan. De meeste kon ik inderdaad thuisbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarthez
Alle niet gewenste verwijderen

En uitloggen op alle devices via google dashboard

Dan kan het niet meer gebeuren tenzij ze kunnen inloggen op je account
Ik ben idd nu op alle devices uitgelogd (behalve die van mezelf)
Pagina: 1