RAID verschillende schijven ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik wil morgen een 2e schijf aanschaffen voor raid0 striping.

Ik wil dus een 2e maxtor 40gb op 7200 toeren MAAR, wat moet ik doen als die winkel alleen nog maar van een ander merk heeft?
Kan dit dan gewoon of raadt je het sterk af.

Aub wel een antwoord van iemand die het echt weet want anders gaat iedereen zeggen dat het niet kan.

Thanx alvast.

Verwijderd

Tsja, 100% zeker weet je het nooit (twee merken kunnen wel eens vechten met elkaar krijgen, raid of geen raid).
Wat ik je wel kan vertellen, dat ik een keer voor de proef een IBM 15Gb met een WD 18Gb in een raid config heb gezet (stripe) en dat werkte prima (WD werd wel voor maar 15Gb gebruikt, totaal dus 30).
Je hebt in mijn ogen twee keuzes;
1: Je gaat ervoor, kijkt of het werkt, zoniet breng je de hdd weer terug
2: Je vertrouwt het voor geen meter, met oog op wat er in de toekomst mischien mee kan gebeuren en koopt de hdd ergens anders waar ze wel hetzelfde model hebben.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:17 schreef ]NTT[ het volgende:
Tsja, 100% zeker weet je het nooit (twee merken kunnen wel eens vechten met elkaar krijgen, raid of geen raid).
Wat ik je wel kan vertellen, dat ik een keer voor de proef een IBM 15Gb met een WD 18Gb in een raid config heb gezet (stripe) en dat werkte prima (WD werd wel voor maar 15Gb gebruikt, totaal dus 30).
Je hebt in mijn ogen twee keuzes;
1: Je gaat ervoor, kijkt of het werkt, zoniet breng je de hdd weer terug
2: Je vertrouwt het voor geen meter, met oog op wat er in de toekomst mischien mee kan gebeuren en koopt de hdd ergens anders waar ze wel hetzelfde model hebben.
Ik wil hem graag alleen bij NoRRoD kopen want daar koop ik alles, is het goedkoop en ik heb daar goede ervaringen met service en garantie in tegenstelling tot andere winkels.

Maar wie raad het me echt aan of af en heeft eigen ervaringen met problemen ?

Verwijderd

Formeel gezien dien je 2 identieke schijven te hebben maar als je de redenen ziet waarom kun je altijd proberen om het met een afwijkende schijf te proberen. Kapot gaat het toch niet en ruilen kan altijd :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ja maar is er hier ook iemand die er problemen mee heeft gehad ?

Verwijderd

Volgens mij niet (ik hou elk topic mbt Raid sinds 28 juni in de gaten: zelf heb ik het nog niet; alleen op het werk waar we dus ook met verschillende schijven werken) :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik vraag gewoon om maxtor en als ie er niet is word het NIET IBM vanwege uitval en ook niet de seagates in de lct want die zijn geen 7200 maar 4500 en met kleine cache.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Zo, over 10 minuten ga ik ff met NoRRoD bellen.

Ik laat het jullie wel weten hoe het afloopt strax.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Dammit hebben ze helemaal geen HDD's meer van 7200 rpm 40 gig :(

Vobis heeft voor 420 ook 7200 40 gig's maar weet het merk niet. Als dat een ander merk is kan dat dan goed samen met maxtor of niet ?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Bij vobis moet ik kiezen tussen seagate en wd, welke????????

Aub snel antwoord, ik ga zo van huis.!

Verwijderd

wd

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 18:43 schreef ]NTT[ het volgende:
wd
Heb ik gedaan :)