Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• VERINGTENTJE
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05:25

VERINGTENTJE

Nooit meer slapen

Topicstarter
De eerste 6 maanden per jaar werk ik in ploegendienst. De ene week van 06.00-14.30 en de andere week van 14.30 tot 23.15. De tweede 6 maanden van het jaar werk ik alleen van 06.00-14.30.
Nu vang ik tijdens de ploegendienst (de eerste 6 maanden per jaar) een onregelmatigheidstoeslag van 12,5% per uur. Dit staat op mijn salarisstrook als ploegentoeslag voor een vast bedrag (dus 12,5% over mijn contracturen).

De laatste 10 zaterdagen echter heb ik overgewerkt (van 06.00-14.30) vanwege de drukte i.v.m. Corona.
Als ik 's zaterdags werk, dan krijg ik een overwerktoeslag van 30% 50%.
Mijn vraag is nu: Heb ik over deze gewerkte overuren ook nog recht op mijn onregelmatigheidstoeslag? (Momenteel krijg ik dit dus niet).

Wij volgen de CAO van de Technische Groothandel.

Ik wil dit aankaarten bij mijn werkgever, maar ik wil beslagen ten ijs komen. Ik kan het niet vinden in mijn CAO..

Chief Oempa Loempa

Beste antwoord (via VERINGTENTJE op 28-06-2020 10:17)

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Artikel 36, 5.a
Als de werknemer meer gaat werken dan zijn normale dagelijkse werktijd, is de toeslag- en overwerkregeling op hem/haar van toepassing.

https://www.fnv.nl/getmed....pdf&dtime=20200615140424

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:10

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Volgens je CAO en als je in de B regeling valt is officieel de toeslag 25% voor werken op zaterdag (vanaf 9 uur, daardoor 50%). Zie pagina 46.

Dus is dit overwerk of werk je in de B regeling op zaterdag? Want dat zou wel overeenkomen met die ~35% toeslag.

Overwerk is eerste 2 uren 25% en daarna 50% zie regeling overwerk art 42.
Overwerk zou je dus ~40% opleveren.

Dus ik denk dat je gewoon in de B regeling werkt. Let wel op dat je maximale werktijd 45 uur mag zijn. Maar je geeft aan dat je 8,5 uur werkt hoeveel daarvan is daadwerkelijk werktijd? Als je een uur pauze hebt kloppen bovenstaande getallen niet.

Maar pauzes zijn niet opgenomen in de CAO dus geen idee of dit klopt.

Maar anyhow, met enig zoeken kan je echt wel uitvogelen hoe je betaald moet worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VERINGTENTJE

VERINGTENTJE

Nooit meer slapen

Topicstarter
Bedankt voor je uitgebreide antwoord @Barrycade , maar ik zie dat ik een foutje heb gemaakt. Ik krijg 50% overwerktoeslag als ik 's zaterdags werk, niet 30% (aangepast in OP).

Maar mijn vraag blijft nog steeds staan: Heb ik, náást mijn overwerktoeslag, ook recht op onregelmatigheidstoeslag als ik op zaterdag werk?

In cijfers:

- 8 uur a 150%, of
- 8 uur a 150% x 112,5% (onregelmatigheidstoeslag)

Ps. Ik werk 39 uur per week.

Chief Oempa Loempa

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Artikel 36, 5.a
Als de werknemer meer gaat werken dan zijn normale dagelijkse werktijd, is de toeslag- en overwerkregeling op hem/haar van toepassing.

https://www.fnv.nl/getmed....pdf&dtime=20200615140424

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VERINGTENTJE

VERINGTENTJE

Nooit meer slapen

Topicstarter
@Carfanatic Kijk, en daar heb ik dus helemaal overheen gelezen. Dit is wat ik zocht! Thx.

Chief Oempa Loempa

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True