Mobiele airco slang + lucht ontsnapping

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyguys
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03-2024
Recent een mobiele airco gekocht, werkt prima.

Alleen nu merk ik dus dat er aan de achterkant(zoals aangegeven) een beetje hete lucht ontsnapt, het lijkt mij niet dat dit de bedoeling is? Er zitten geen scheuren in de afvoerslang en heb hem al op meerdere manieren proberen aan te draaien. Zit die er toch nogsteeds niet goed genoeg op of is de afvoerslang niet recht genoeg?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIRoCd7Lw4efcVaZ4Mbohmh-9d8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vL2zwXN07nPvT2z9z6eNRqhj.jpg?f=fotoalbum_large

En kan het kwaad als ik de bijgeleverde afvoerslang vervang door een slang met isolatie? Aangezien deze toch wel erg heet wordt tijdens gebruik. Zat te denken aan de volgende https://www.ventilatiesho...g-aluminium-80mm-3-meter/

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt geen probleem, je voert de warmte daarmee effectiever af. Ik zou de slang sowieso zo kort mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastengel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-04 22:05
Er zou geen lucht moeten onsnappen, dus ik denk dat de afvoerslang niet goed vast zit. Als je hem er makkelijk af kan trekken zit hij niet goed vast, je moet hem er als een schroef indraaien (ik heb er meestal meerde pogingen voor nodig voordat hij er goed inzit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41
Bij de mijne (Eurom) werkt het vastzetten van die slang eigenlijk alleen maar goed als je de slang helemaal samenperst dat alle kreukels dicht zijn, 'm dan tegen het gat zetten en vast draaien. Zo lang blijven draaien tot 'ie echt niet meer wilt. Bij niet ver genoeg draaien kan zoiets als dit inderdaad gebeuren.

(Let trouwens wel op, dat als je de slang gaat vervangen, je er eentje pakt met de juiste diameter. Veelal zijn dit soort slangen 150mm.

[ Voor 18% gewijzigd door ShitHappens op 26-06-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
ShitHappens schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:31:
(Let trouwens wel op, dat als je de slang gaat vervangen, je er eentje pakt met de juiste diameter. Veelal zijn dit soort slangen 150mm.
Uiteraard moet ie *minstens* die diameter hebben, maar wat is het risico als je een model neemt dat *groter* is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:41
In de TS wordt gelinkt naar een slang van 80mm, terwijl die op de foto er groter uit ziet.
Groter zal waarschijnlijk lastiger zijn met monteren. En misschien dat ie dan minder efficiënt kan wegblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:59
Advoer van mijn mobiele airco was 140mm, niet echt een gebruikelijke maat.
Ik heb een mof erop gezet van 150 naar 125; deze zit momenteel nog vast met ducttape (binnen en buitenzijde; omdat de temperatuur de lijm van de ducttape toch wel wat laat smelten en het zo wat beter vast zit)

Vanuit daar maak ik m vast de op afvoer van de mechanische ventilatie (en daarom heb ik een 125mm nodig) met een koppelstuk 125mm-125mm (ene kant een slangklem, andere kant klem met rubber o-ring en beetje ducttape).
Vanuit daar kun je dus ook wel naar een geïsoleerde 125mm flex. Ik had zelf aluflex van 125 geprobeerd, maar dan heb je een extra kachel naast je airco hangen :X

Zelf moet ik dus elke keer als ik de airco aan zet de ventilatie uitschakelen, en alles ombouwen. Heb een y stuk geprobeerd, maar dan blaast ie warme lucht ook voor een deel de ventilatie kanalen door.

Maar inderdaad wel even kijken wat de maat is. Ik verwacht hier ook een 140mm slang.
En ik moet de airco slang er ook samengeknepen erin schroeven totdat ie niet verder gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 27-06-2020 12:31 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyguys
masaman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:01:
Lijkt geen probleem, je voert de warmte daarmee effectiever af. Ik zou de slang sowieso zo kort mogelijk houden.
Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyguys
Kaastengel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:35:
Er zou geen lucht moeten onsnappen, dus ik denk dat de afvoerslang niet goed vast zit. Als je hem er makkelijk af kan trekken zit hij niet goed vast, je moet hem er als een schroef indraaien (ik heb er meestal meerde pogingen voor nodig voordat hij er goed inzit).
Zal het nog is een paar keer proberen, bedankt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyguys
ShitHappens schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:31:
Bij de mijne (Eurom) werkt het vastzetten van die slang eigenlijk alleen maar goed als je de slang helemaal samenperst dat alle kreukels dicht zijn, 'm dan tegen het gat zetten en vast draaien. Zo lang blijven draaien tot 'ie echt niet meer wilt. Bij niet ver genoeg draaien kan zoiets als dit inderdaad gebeuren.

Had inderdaad eentje van 80mm gelinkt, maar heb het daarna nog wel voor de zekerheid even gecontroleerd en inderdaad 150mm nodig, bedankt!
Pagina: 1