2 wisselschakelaars verbinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobber200
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-06-2020
Heb van schneider 2 wisselschakelaars + stopcontact gekocht, stopcontact is geen probleem, heb tekeningen toegevoegd , zit ik hier goed mee als ik de 2 zwarte schakeldraden op de pijlen zet, moeten de zwarte schakeldraden op het zelfde punt gezet worden ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7CVvk0ivgyhIiB4sco6Zuc-oxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JsUzxxs7QV64E7qzbXi4a3l3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Moup05c0WYJ6J4RAANqwUirW7ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UfUZi0L6fsPZoM1Ldr3D6p2.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Ik vermoed dat je een hotelschakeling wilt maken, ik zou daar even op googelen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobber200
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-06-2020
klopt dido, hoop schema gezien en het is duidelijk dat de 2 zwarte wisseldraden erop moeten, maar moet zwarte draad 1 dan ook weer op 1 op de andere schakelaar, zie groen schakelblokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:59

Santford

FP PowerMod
Ik leid uit je foto af dat je een hotel schakeling wil maken, hiervan zijn twee varianten. De gebruikelijke en een ‘ader besparende’ wissel schakeling.
De door jou geschetste schakeling klopt voor de eerst genoemde.

Bij jou zal de lamp uit zijn als de schakelaars beide in dezelfde stand staan (er vanuit gaande dat je de schakelaars hetzelfde monteert). Als je bij een van de schakelaars 1 en 2 verwisseld dan heb je het omgekeerde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Twee zwarte draden van 1 en 2 van deze schakelaar naar 1 en 2 van de andere schakelaar. En van daaruit ook een zwarte draad naar de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:21
L contact van de ene schakelaar gaat met zwart naar de lamp
L contact van de ander schakelaar gaat aan de fase met bruin

de contacten 1 & 2 met zwart verbinden naar 1 & 2 van de ander schakelaar. Maakt niet uit of je deze twee wisselt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21
Trek twee zwarte draden tussen de twee schakelaars. Sluit de ene zwarte draad aan op beide schakelaars op positie '1' . Sluit de andere zwarte draad aan op beide schakelaars op positie '2'.

Sluit de bruine draad aan op de L van de ene schakelaar, sluit (met een zwarte draad) de L van de tweede schakelaar aan op je stopcontact. Sluit blauw en groen/geel aan op je stopcontact. Klaar :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_chedKHxJNX4Ovyw7WwtMoj_mC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9a8u9tPGMkxRJFRL8kH9YnIv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Paul op 26-06-2020 10:45 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1