Raid 0 Hd`s.. snel.. maar geen ibm, welke?

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb op dit moment een ibm 60gxp en hij is dus aan het doodgaan. Ik was er superblij mee want hij is dus echt snel. Ik sta op het punt nog 2 20gb schijven bij te kopen voor een raid 0 configuratie maar wil geen ibm`s meer. En ik zie nu ook alle slechte verhalen. Ik wil niet elke keer bij elk tikje in angst zitten of hij het nu wel of niet begeeft, en met een raid 0 configuratie is de kans dat het misgaat nog een keer zo groot.

Wie weet type schijf ik hiervoor het beste kan gebruiken. Mij leek een maxtor diamond max plus wel wat. Staat bij www.storagereview.com elke keer in het midden.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Heb hier twee Maxtor's 20GB DM45+ probleemloos in een stripe. Twee DM's60+ lijkt me niet verkeerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ja maxtor maakt idd goeie schijfjes voor niet teveel geld. Kep hier een 15 Gig exemplaar en die draait inmiddels 8 maanden zonder problemen, hoe ze in RAID presteren weet ik niet maar weet wel dat mijne (7200, ATA100) sneller en stukken stiller(!) is dan de seagate (10 Gig, 7200 ATA100) die in m'n ma's pc zit!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op dinsdag 07 augustus 2001 23:06 schreef Tampie2000 het volgende:
ja maxtor maakt idd goeie schijfjes voor niet teveel geld. Kep hier een 15 Gig exemplaar en die draait inmiddels 8 maanden zonder problemen, hoe ze in RAID presteren weet ik niet maar weet wel dat mijne (7200, ATA100) sneller en stukken stiller(!) is dan de seagate (10 Gig, 7200 ATA100) die in m'n ma's pc zit!
Komt omdat die seagate geen 7200 is maar 4500 ofzo, had ik ook meegemaakt, winkels mogen ze als 7200 verkopen maar ik heb em teruggebracht :) gelukkig maar, een DM60+ 40GB voor teruggekregen :) .

Daar ga ik er morgen nog een van kopen voor raid0 :9

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:09 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Komt omdat die seagate geen 7200 is maar 4500 ofzo, had ik ook meegemaakt, winkels mogen ze als 7200 verkopen maar ik heb em teruggebracht :) gelukkig maar, een DM60+ 40GB voor teruggekregen :) .

serieus???? :?
lekker is dat.... nah... gelukkig is het niet mijn pc.... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Op dinsdag 07 augustus 2001 23:11 schreef shevar het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/17807?highlight=barracuda

Lijkt mij snel genoeg? :)
Ben nu ff de review aan het lezen en het ziet er erugh goed uit. Hij heeft na de ibm 60gxp de sneltste access tijd en hij heeft de hoogste gemiddelde doorvoer snelheid.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

ja....en dat dacht iedereen bij de IBM 75GXP en 60GXP series ook....maar dat viel dus wat de betrouwbaarheid dus ffies vies tegen. Dan liever een schijf die wat beter te boek staat. Ik denk dat ik voor de Maxtor DiamondMax Plus 60 ga. Hoewel die in RAID minder goed schijnen te presteren omdat de access time dan ineens schrikbarend hoog zou worden?

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 23:09 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Dit is, totdat je met typenummers komt echt ontzettende bullshit! :(
Gaat hte hier niet meer om een twijfelachtige leverancier??

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
* flat zou gewoon 2 snelle Maxtors nemen... stil, snel en niet al te duur...

zou trouwens wel 7200 rpm's nemen, schijnt nogal veel te schelen met 5400 rpm, en voor de prijs hoef je 't niet te laten

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Je kunt ook de nieuwe Baracuda IV van seagate nemen. Zijn zeer snel...

De betrouwbaarheid? Weet ik niet, moeten zich net als enkele maxtor schijven nog bewijzen in hun betrouwbaarheid.

Is geld een minder groot probleem, ga dan voor SCSI met software RAID. In mijn situatie kan IDE daar op geen enkele manier aan tippen... Maar ja.. kost wel wat natuurlijk.. (die accesstimes van de 10K SCSI schijven doen de IDE schijven verbleken)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

nou ik heb hier al een maand of 4 2 75gxp 30gigs draaien in raid 0 en gaat nog steeds perfect super snel
schijven zijn beide al veel ouder eerste ligting van die versie schijven
two tumbs up voor ibm :P
Pagina: 1