Goed dekkende latex - De eeuwige vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:26
Ik ben bezig met ons nieuwe huis. Nieuwe plafonds, nieuw stucwerk en vooral veel gipsplaten met AF stroken gestuct.

Ik heb nu nog een 2 weken voor het latexen en ik ben gisteren begonnen in de keuken. Keuken is compleet opnieuw gestuct en een nieuw plafond voorzien van AF gipsplaten waar de kanten gestuct zijn.

Nu staat alles netjes in de voorstrijk en gisteren begonnen met Flexa 9010 powerdeck.. Dat was even teleurstellend, na 2 lagen nog steeds de banen van de gipsplaten die er door komen en zelfs op het nieuwe stucwerk heb ik een extra laag nodig. Ik schat zelf 4 lagen voordat het egaal dekkend is.

Ik heb gezocht op het internet, maar ik proef ook veel "wij van wc-eend adviseren wc-eend" reviews. Ik heb veel oppervlakte te gaan (alle electra is vernieuwd en 3 nieuwe kamers inclusief dakkapellen op zolder), dus ik zoek mijn tijdbesparing in een zeer goed tot uitstekende dekkende latex.

Wat ik tot nu toe gevonden heb:

- Sikkens Alpha Projecttex
- Relius R1 pro
- Sikkens Alphacryl Plafond
- Sigmatin DGL Matt

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen in de keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-06 11:40
Onlangs gepost in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:04
Bij de lokale verfhandel haal ik altijd Zero Clean Mat https://www.zerocoatings....nen-muurverven/clean-mat/
Dit product is minstens net zo goed als de Sikkens producten die je noemt maar kost een stuk minder. Zeker als je veel oppervlak moet doen dan merk je dat wel. Dit spul kan zowel op de plafonds als op de muur gebruikt worden en is heel mooi mat.
Voor keukens en plekken waar je extreem veel vervuiling hebt pak ik meestal de Sigmapearl Clean Matt. Dit is geen goedkoop spul maar is het beste schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben bij mijn 2e verbouwing overgestapt op sikken alphacryl van histor niet-echt-monodek, dat was een verademing :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:50
Je voorstrijk zelf is ook van belang natuurlijk, welke heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:24
Floetrol helpt ook! Zeker met warm weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:14
sikkens. het is alleen 3 x zo duur. flexa en histor zijn bouwmarkt merken met bijbehorende prijs en kwaliteit bij voorkeur haal je dit ook niet daar, maar bij een verfwinkel

[ Voor 22% gewijzigd door pennywiser op 26-06-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
Wimploo schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:20:
Je voorstrijk zelf is ook van belang natuurlijk, welke heb je gebruikt?
Bouwmaat voorstrijk voor latex, werkt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51
Beetje vloeken hier misschien tussen het Sikkens geweld maar ik heb laatst een heel huis gedaan met Action latex en dat werkte wonderwel erg goed. In één laag dekkend.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Bestel je verf gewoon online. Ik heb goede ervaringen met verf.nl, voorheen budgetverf. Maar een andere kan ook. Scheelt flink knaken. Met mazzel krijg je online Sikkens voor de bouwmarktprijs van Histor.

Haal verf van een merk als Sikkens of Sigma, en laat de histors en andere bouwmarkt merken liggen. Gebruik voorstrijk op gips en andere zuigende ondergronden en gebruik goede rollers en kwasten.

Dan gaat het allemaal goed komen. En zelfs dan moet je nog wel eens een 2e laag geven. Het is gewoon niet anders

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 26-06-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 10:48
Ik heb zelf goede ervaring met de SPS Unitex. Zelf een tijdje terug de keuken mee gedaan. Geen voorstrijk gedaan op het nieuwe plafond (ook gipsplaat). Was eigenlijk met een/twee keer dekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik altijd Perfection van de Praxis en dit werk erg fijn en dekt erg goed.

Als je even oplet is het elke 2-3 weken wel weer een week in de aanbieding.
https://www.praxis.nl/ver...0qaQOqEAQYASABEgKeuvD_BwE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 22:07
Kan van harte sikkens alpha projectx aanraden ben zelf mijn hele huis aan het verven ermee en echt top verf ! En in een laag dekkend.

Een andere budget aanrader is de dulux muurverf van de action(van akzo nobel)

https://www.action.com/nl-nl/p/dulux-muurverf-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In mijn vervaring moet je gewoon niet de goedkoopste kopen en dan zit het meestal wel goed. Maar in de post boven me is iemand van andere mening zo te zien, moet zeggen dat ik de verf van Action daarvoor ook oversla vanwege slechtere ervaringen met goedkopere latex.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
Marzman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:40:
In mijn vervaring moet je gewoon niet de goedkoopste kopen en dan zit het meestal wel goed. Maar in de post boven me is iemand van andere mening zo te zien, moet zeggen dat ik de verf van Action daarvoor ook oversla vanwege slechtere ervaringen met goedkopere latex.
Ik sta ook versteld hoeveel eigen smaken er altijd zijn. Mijn eis is dat het bij 2 lagen 100% dekkend moet zijn en dat ik daar wat meer voor betalen, het zij zo. (Ik heb nog 3x 15 liter potten Flexa in de aanbieding :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:59

Wish

ingwell

Als we dan toch aan het vloeken zijn in de kerk:
https://www.hornbach.nl/s...10-l/8569807/artikel.html

Daarmee heb ik de wanden gedaan bij mijn verbouwing 4 jaar geleden. Dat was in 1x dekkend.
En binnenkort pak ik dezelfde zooi voor mijn verbouwde bovenverdieping, ook dakkapellen, veel stuckwerk et cetera. Het kost je echt de wereld niet, dus je zou het eens kunnen proberen :)

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 12:14
Bartosy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:37:
Kan van harte sikkens alpha projectx aanraden ben zelf mijn hele huis aan het verven ermee en echt top verf ! En in een laag dekkend.

Een andere budget aanrader is de dulux muurverf van de action(van akzo nobel)

https://www.action.com/nl-nl/p/dulux-muurverf-/
Goeie tip om te onthouden. Sikkens is ook van Akzo nl.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 26-06-2020 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik sluit me aan bij de Sikkens-club hierboven en ik zweer dan ook bij Sikkens-projecttex. Zoals hierboven al is geopperd zeggen merknamen bij de bouwmarkt helemaal niets. Daar staat misschien wel een bekende merknaam op en het komt bij Akzo uit de fabriek rollen, maar het zijn wel degelijk andere (inferieure) recepten.

De laatste kanttekening die ik nog wil plaatsen bij alle n=1 ervaringen met B-merk en bouwmarkt latex is dat ik al vele malen heb gezien dat mensen daar hun huis mee geverfd hebben en daar dik tevreden over zijn, terwijl ik overal in het schilderwerk strepen zie. Mensen zien dat kennelijk zelf niet en zijn dik tevreden (dat is hun goed recht) maar het eindresultaat laat vaak zeker te wensen over.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:20
Het ligt ook met name aan de omstandigheden. Nieuw stucwerk dekt gewoon minder vanwege gladheid en zuigende werking. Voorstrijken ook belangrijk.

Ik heb voor de plafonds SPS (wit) gebruikt en op de muren Sikkens. Alles in 2 lagen doen en voldoende tijd tussen de lagen (min. 1 dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 21:34
Aanbieden van producten op het forum is niet toegestaan.
Ik ben bij mijn huis overgestapt op mat (ook herbol), ik ben groot fan van die verf. en het dekt echt inmens.
Herbol is het belgische professionele merk van Sikkens.

[ Voor 25% gewijzigd door deepbass909 op 27-06-2020 01:43 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik laat me altijd adviseren door onze familie schilder. Soms bestel ik ook via hem. Dan krijg ik meestal Wijzonol, maar dan een soort wat de bouwmarkt niet heeft.

Overigens het hele huis hier met Histor Monodek gedaan. De ondergrond bepaalt het resultaat. Bij twijfel (kleurverschillen of niet geheel stabiel) eerst een laagje "superprimer" erop. Dan dekt je latex echt wel in 1 keer. Merk en naam weet ik even niet. Maar die primer isoleert/conserveert zelfs watervaste stift op een witte muur. Dat kun je schudden met welke latex dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:54

Santford

FP PowerMod
Ik ben heel tevreden met het resultaat op de benedenverdieping waar Keim Innostar gebruikt is. Die is goed mat waardoor het plafond er ook heel strak uit ziet.

Geen goede ervaring heb ik met de eerder genoemde Perfection van de Praxis. Bij mij dekte de latex heel slecht en bleef ik randen langs het plafond houden, de plafonds zelf moesten meerdere malen voor deze enigszins egaal oogde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:46

Aidix

Geluidspietlut

Ik kan mij een latex test herinneren van de consumenten bond van bouwmarkt en budget merken. Daar kwam histor het beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xvo|IA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-12-2023
Ik heb ook de gehele beneden verdieping opnieuw laten stucen om daarna zelf latex aan te bregen.

Voorstrijk -> alabastine voorstrijk rolbaar (wit)
Latex -> Sikkens Alpha Projecttex

Vanwege de witte voorstrijk pakte de latex in 1 keer, al geloof ik best dat deze Sikkens ook bij een transparante latex wel in 1 keer zou hebben gepakt.

Ik heb het online besteld, dit scheelt echt enorm qua prijs met de bouwmarkt. Er zitten marges van 30 - 40 % op.

Veel success!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Ik heb net 2 woning geheel (plafonds en wanden) gedaan met verschillende spullen......

In mijn ervaring is het verhaal van in 1x dekkend leuk maar niet meer dan dat. Als je een beetje kritisch bent op het eindresultaat geeft een tweede laag eigenlijk altijd een (nog) beter resultaat en soms is dat zelfs nog het geval met een derde laag. De schrobbare varianten geven ook aan dat het pas bij 2 lagen echt afwasbaar wordt.

Wel was er bij mij een duidelijk verschil in dekking en verwerking tussen de verschillende producten.

Veruit de favoriet was de latex van Auro, maar die is wel erg aan de prijs. Gevolgd door de Sikkens Alphacryl Pure Mat SF die ik in alle keukens heb gebruikt. Ook de Wijzenol Extra mat vond ik lekker werken, over de spacklatex ben ik iets minder tevreden maar voor de wanden ging het nog wel.

Grote plafonds zijn lastig als je alleen bent, daar had ik echt een product als Floetrol nodig om het streeploos te krijgen. Voor de wanden is het minder lastig als je de ruimte hebt om snel door te werken.

Voor mijn gekleurde wanden heb ik muurverf van Little Green gebruikt, hele fraaie kleuren. Bij donkere kleuren is een goede voorstrijk/primer wel echt een vereiste. En in het algemeen is mij de aangekleurde muurvoorstrijk van Wijzenol veel beter bevallen dan de melkachtige voorstrijk producten van Auro of welke leverancier dan ook.

En inderdaad, koop online bij zaken als verfwebwinkel of verfwinkel en de prijzen zijn nog te overzien.

[ Voor 7% gewijzigd door Yowzawood op 26-06-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-06 13:35
Bij ons in de buurt zit een Simply Outlet.
Die adviseren ons altijd 'van Schild'.
Ze verkopen daarnaast ook Sikkens/Sigma en weet ik het wat allemaal nog meer haha.

Ik heb met zowel Sikkens als van Schild gewerkt en vind van Schild veel fijner rollen en drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:22
Er wordt hier altijd Sikkens en Sigma geadviseerd. Ik ben voor de goedkopere optie gegaan en op aanraden van de Consumentenbond (pdf) voor histor clean wit gegaan (nb dus niet de gewone histor!); om de week in de aanbieding voor €40/10 liter. Het dekt echt prima, meestal in 1 laag afhankelijk van de ondergrond en volgens de Consumentenbond goed af te nemen (zit er hier nog geen 30 dagen op dus nog niet getest).

Voor een kleurtje op de muur geef ik graag wat meer uit, maar om nu voor witte muur erf 4x meer uit te geven aan Sikkens...

[ Voor 11% gewijzigd door Pepper92 op 26-06-2020 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wish schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:56:
Als we dan toch aan het vloeken zijn in de kerk:
https://www.hornbach.nl/s...10-l/8569807/artikel.html

Daarmee heb ik de wanden gedaan bij mijn verbouwing 4 jaar geleden. Dat was in 1x dekkend.
En binnenkort pak ik dezelfde zooi voor mijn verbouwde bovenverdieping, ook dakkapellen, veel stuckwerk et cetera. Het kost je echt de wereld niet, dus je zou het eens kunnen proberen :)
Ik heb daar juist slechte ervaringen mee.
Heel moeilijk aan te brengen en droogt veel te snel waardoor je niet goed kan uitrollen/smeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:00
Persoonlijk mis ik hier 1 opmerking; kijk ook naar je kwasten en rollers.
Mijn ervaring is dat met Action latex met goede rollers je een beter resultaat hebt dan met dure A merk latex en Action rollers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:30

vhal

ಠ_ಠ

Onlangs heb ik de woonkamer en keuken met Sikkens Alphacryl Pure Mat SF geverfd. Deze blijft mat, ook als je gaat boenen om een keukenongelukje schoon te maken. Daarnaast is het qua verbruik ook zuinig. Het is wel een dikkere latex, een goede vachtroller is wel aan te raden.

Gewoon te bestellen bij www.verf.nl of zo, zoveel duurder dan de bouwmarkt is het ook niet en het scheelt een hoop frustratie

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 26-06-2020 13:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Als je puur het allerbeste wil gebruiken: https://www.sigma.nl/part...lafond/sigma-perfect-matt

Een goede tweede is de alom gebruikte https://www.sigma.nl/part.../sigmatex-superlatex-matt (let op, niet te verwarren met de DGL variant, die is van mindere kwaliteit)

Zou je echt adviseren niet voor goedkope opties te gaan, daar zit zoveel (negatief) verschil in m.b.t. onder andere bindmiddelen -> kleurechtheid, schrobbaarheid, kleurvastheid over de jaren, hoe lang de verf blijft zitten, etc.

Bouwmarkt = troep, nooit aan beginnen. Consumentenbond testen moet je niet serieus nemen.

EDIT: En wat Togi zei, je materiaal is minstens net zo belangrijk. Koop kwaliteitskwasten van Goudhaantje, ProGold, en rollers van Anza

[ Voor 42% gewijzigd door Zaphara op 26-06-2020 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik als ik moet latexen alleen nog maar Sikkens Alphacryl Pure Mat SF met bijbehorende voorstrijk. Van de bouwmarkt is vergeleken met goede latex echt troep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 14:54
Nieuwbouwwoning voorzien van deels gestucte muren en deels glasweefselbehang. Met het idee van 'dure verf is verkooppraat' de volgende latexen gebruikt:

- Hornbach Polar Wit https://www.hornbach.nl/s...l-25/8585166/artikel.html
- Perfection Latex Muur en Plafond https://www.praxis.nl/ver...afond-mat-wit-10l/5299353
- en nog een Histor Monodek

Met alle bovenstaande merken dramatische resultaten. Slecht dekkend, veel vlekken.

Daarom een keer op aanraden Sikkens Alphacryl Pure Mat SF https://www.verf.nl/artik...lphacryl-pure-mat-sf.html geprobeerd.

Wát een verademing. Onwijs duur, maar dekt in één keer als je het dik aanbrengt. Schrobben is mogelijk (al heel wat viezigheid weggeboend, verf blijft mat en je ziet er niks van). Via verf.nl mengbaar in élke kleur van welk merk dan ook. Zo tevreden mee. Ja, het is duur. Maar het scheelt ontzettend veel werk en gezien hoe goed het dekt is het geen eens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01
Sikkens en Sigma perfecte merken, dit jaar heb ik voor mijn zolder van een lokale verffabriek gekocht. Deze bevalt mij zeer goed. RAL9016, afschrobbaar klasse 1. (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Laatst online: 07:00

inhico

pw

Hier ook tevreden over sikkens alphatex pure mat. In één keer dekkend lukte me echter niet bij wit/lichtgrijs.
Bij donkere kleuren dekte het wel goed in één laag. Maar ook dan wordt het mooier in twee lagen.
Maar het zou heel goed kunnen dat de gebruikte rollers en vooral mijn verftechniek hier debet aan zijn...

Tip: Kijk ook eens naar Nelf. Dat is (ook) topkwaliteit verf.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhautvast
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
Hier nog niet terug gezien, maar ik gebruik altijd Brander. Vriend van mij is stucadoor en gebruikt dit altijd simpel weg omdat het echt in 1x dekt en een super resultaat geeft. Ze betalen hem per m2 voor het sauzen, dus dan is het van belang om het goed en snel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403357

Bij mij laatste verhuizingen altijd sikkens (voor het wit) of wijzonol (voor de mengkleuren) gebruikt en dat is echt een verademing ten opzichte van de flexa en dat soort merken.

Overigens, ik koop de verf wel gewoon bij de bouwmarkt. Ik snap niet zo wat er zo negatief aan de bouwmarkt is in dit geval. Het voelt een beetje aan als: "Nee ik ga echt niet naar de AH, ik koop altijd de snijbonen van de HAK". De AH verkoopt ook gewoon de HAK, je bent niet verplicht daar het AH huismerk snijbonen te kopen. Ik ben het er helemaal mee eens dat 99% van de huismerken bij bouwmarkten prut zijn, maar neem een Hubo/Multimate, die verkopen ook gewoon een pot sikkens voor een nette prijs. Helemaal de alpha projecttex is regelmatig in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 403357 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:58:
Bij mij laatste verhuizingen altijd sikkens (voor het wit) of wijzonol (voor de mengkleuren) gebruikt en dat is echt een verademing ten opzichte van de flexa en dat soort merken.

Overigens, ik koop de verf wel gewoon bij de bouwmarkt. Ik snap niet zo wat er zo negatief aan de bouwmarkt is in dit geval. Het voelt een beetje aan als: "Nee ik ga echt niet naar de AH, ik koop altijd de snijbonen van de HAK". De AH verkoopt ook gewoon de HAK, je bent niet verplicht daar het AH huismerk snijbonen te kopen. Ik ben het er helemaal mee eens dat 99% van de huismerken bij bouwmarkten prut zijn, maar neem een Hubo/Multimate, die verkopen ook gewoon een pot sikkens voor een nette prijs. Helemaal de alpha projecttex is regelmatig in de aanbieding.
Scheelt serieus geld. Online soms wel 40% goedkoper voor gemengde verf van sikkens. Zou dom zijn dat niet mee te beoordelen bij je aankoopbeslissing (je weet wel, vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wel grappig dat Histor hier zowat de grond in wordt getrapt. Maar toen ik eens mijn ongenoegen over Flexa uitte gaf iedereen aan dat ik dan ook Histor moest nemen.

Maargoed, maandje terug de muren laten stucken, karwei voorstrijk en Histor Monodeck. (Beide 1 laag) Ik ben zeer tevreden. Je ontkomt er niet aan dat je soms wat overgangen ziet. Zoals bij het trapgat waar ik eerst een deel vanaf de steiger moest doen. Steiger afbreken, en toen de rest.
Maar na de voorstrijk zou een vreemdeling al denken dat het al af was, zo wit. Maar de monodek maakte het wel echt af.

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 26-06-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Latex zou ik anno 2020 echt niet meer aan beginnen. Zitten veel onvriendelijke stoffen in die het blijft uitstoten over de hele periode dat het erop zit. Zeker eventuele kinderen wil je dit niet aan doen.

Ik heb zelf goede ervaringen met Aquamarijn Maril: https://www.eco-logisch.n...binnenmuurverf---Wit-9186

Is ook goed te betalen, rond de 80 euro voor 10 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 20:19

Part

Helemaal niets.....

Geen enkele latex gaat doen wat jij wil.
Het zit er net op en zolang het niet kurk droog is zie je de kleur van de ondergrond er doorkomen.
Dit is ongeacht het merk.

Wacht even een aantal dagen tot een week en dan zie pas of het dekt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyr0s_Fre4k
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-06 17:06
Wij hebben nu 2 huizen gedaan met Capatex van Caparol.
Te verkrijgen bij ProCoatings, op advies van een bevriende schilder.

Hoewel ik nooit Sikkens of een ander merk geprobeerd heb, vind ik het resultaat geweldig.

Ook hun schrob-bare verf in de keuken gehad, heeft al menig schuurspons weerstaan!

Overigens ook mengbaar in elke kleur van zowat elke fabrikant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Sikkens Alphacryl Pure Mat SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 11:37
Verf is 1 ding, maar ben je het er niet gewoon te dun aan het opsmeren? Als dat zo is dan dekt natuurlijk helemaal niks in één keer. Ik heb een paar maanden geleden nog vaal behang met een patroontje in één keer strak gekregen met Histor Monodek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Draak1978
Ik heb een pot Sikkens Alpha Project tex besteld en net gebruikt. Wat een verademing na de eerste laag zeg..

Dit is Flexa Powerdek na 1 laag met Bouwmaat voorstrijk en dezelfde roller.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzkiuMXByOymRZdRF-76qCVZoBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QmfX7NvqEt6iZ8euewAdjje.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is Sikkens Alpha Projecttex met Bouwmaat voorstrijk en dezelfde roller
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kECkf0Pc9Wj_6UxtqJ8v8qT9XyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvw5qUoAOqKfspyF9i3wp6Mt.jpg?f=fotoalbum_large

Wereld van verschil.. ik heb nu al 3 potten van de Flexa gebruik a 12.5 liter voor de woonkamer, ik kom uit op 4 lagen en nog steeds geen goeie dekking.

Morgen word er 30 liter Sikkens geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 17:46

DJT

Wij hebben vorig jaar ons hele huis (240m2 met een hoogte van 3,4m tot 6m) glad stucwerk laten doen met:
- Sigma Air Pure voor plafonds (ik vond het idee van de reinigende werking wel fijn klinken)
- Sikkens Alphacryl pure mat SFvoor de wanden (vanwege de goede ervaring die we in ons vorige huis hadden met de matheid en de schrobvastheid)

In totaal wel 8~10 emmers volgens mij.

Alles is met Anza Platinum 'smooth surface' vachtrollers gedaan.

Echt iedereen die bij ons komt geeft een compliment over het stucwerk, terwijl ik daar zelf eigenlijk niet zo tevreden over ben. Maar de Pure Mat SF is zó goed dat het er toch heel strak uit ziet allemaal.

Ik heb deze week de wanden van een aantal kamers opnieuw gedaan (een 'specialist' die voor onze vloer kwam had op een aantal plekken epoxy op de wanden gespetterd) en de Sikkens rolt echt fantastisch weg.

We hebben het ook in onze keuken achter de kookplaat en ik kan beamen dat je het prima schoon kunt schrobben. In de toiletten hebben we ook gestucte wanden en daar hebben we over de Alphacryl nog een laagje Sikkens Cetol BL matte vernis gedaan. Dat geeft wel iets glans maar niet storend.

[ Voor 9% gewijzigd door DJT op 01-10-2020 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 20:06
@DJT wij willen ook voor alle wanden Sikkens Alphacryl mat gebruiken, prijzig maar als je het doet doe het goed. Krijg je hiermee in één laag dekkend na grondverf? Of moet ik rekening houden met twee lagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-04 22:03
Ik heb onlangs mijn muren gewit met Histor Monodek, maar ben er niet tevreden over.
Omdat ik veelal langs de muur kijk tegen het licht in, blijf ik banen of overgangen zien. Het is gewoon niet goed egaal te krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee; met welke latex zou dit op zijn te lossen? Heb zitten lezen over spacklatex, dat zou langzamer drogen dan gewone latex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
Arquero schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:33:
Ik heb onlangs mijn muren gewit met Histor Monodek, maar ben er niet tevreden over.
Omdat ik veelal langs de muur kijk tegen het licht in, blijf ik banen of overgangen zien. Het is gewoon niet goed egaal te krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee; met welke latex zou dit op zijn te lossen? Heb zitten lezen over spacklatex, dat zou langzamer drogen dan gewone latex.
Sikkens Alpha Projecttex.. Geen last van banen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:24
mister_S schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:26:
@DJT wij willen ook voor alle wanden Sikkens Alphacryl mat gebruiken, prijzig maar als je het doet doe het goed. Krijg je hiermee in één laag dekkend na grondverf? Of moet ik rekening houden met twee lagen?
Dat ligt heel erg aan de kleur en hoeveel de ondergrond nog zuigt. Hier heb ik alles uiteindelijk toch 2x gedaan en een diep donder blauwe wand 3 keer. Ik merk wel dat het daardoor een stuk duurzamer is, schrobben, kleine kids met fietsjes etc. allemaal geen probleem. Zelfs direct achter het fornuis makkelijk schoon te houden.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 17:46

DJT

Sander0105 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Dat ligt heel erg aan de kleur en hoeveel de ondergrond nog zuigt. Hier heb ik alles uiteindelijk toch 2x gedaan en een diep donder blauwe wand 3 keer. Ik merk wel dat het daardoor een stuk duurzamer is, schrobben, kleine kids met fietsjes etc. allemaal geen probleem. Zelfs direct achter het fornuis makkelijk schoon te houden.
Hier hebben we RAL9003 op vers gestucte muren eerst verdund met water 1x en daarna nog 2x onverdund.

1x was denk ik ook genoeg geweest maar met de tweede laag ziet het er nog net ietsje strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:05
Ik snap er helemaal niks van hier.
Ik schilder altijd met flexa powerdek, en bij mij is het altijd na de 2e keer volledig dekkend....
Wordt er wel nat genoeg schilderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draak1978
barry86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:41:
Ik snap er helemaal niks van hier.
Ik schilder altijd met flexa powerdek, en bij mij is het altijd na de 2e keer volledig dekkend....
Wordt er wel nat genoeg schilderd?
Geloof me, natter dan ik kon verven kon niet. En nog had ik 4 lagen nodig. Zelfs het afnemen is en slechter. UIteindelijk betaal ik dus net zoveel als voor een emmer Sikkens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:05
Ja dat snap ik helemaal!
Met die ervaring wil je geen flexa meer.

Maar om nu te zeggen dat ik geluk heb... Ik verf echt al jaren met Flexa.... heel bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
barry86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:58:
Ja dat snap ik helemaal!
Met die ervaring wil je geen flexa meer.

Maar om nu te zeggen dat ik geluk heb... Ik verf echt al jaren met Flexa.... heel bijzonder
Jaren met Flexa gedaan. Maar het grote verschil dat het op bestaande latex was. Nu moest ik voor het eerst op nieuw gestucte muren doen en gipsplaten. Alles netjes voorbehandeld, maar dan merk je dus het kwaliteitsverschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Erapaz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:16:
Latex zou ik anno 2020 echt niet meer aan beginnen. Zitten veel onvriendelijke stoffen in die het blijft uitstoten over de hele periode dat het erop zit. Zeker eventuele kinderen wil je dit niet aan doen.

Ik heb zelf goede ervaringen met Aquamarijn Maril: https://www.eco-logisch.n...binnenmuurverf---Wit-9186

Is ook goed te betalen, rond de 80 euro voor 10 liter.
Latex is ook maar verworden tot marketingnaampje heb ik het idee. Wordt allang niet meer gemaakt met "echte latexsappen".

Hier voor de leefkwaliteit binnen gekozen voor Sikkens Alphatex die hier al een paar keer voorbij is gekomen. Ik moet zeggen: zeer positief overtuigd. Dekt écht in 1 keer, stinkt niet, gaat er makkelijk op, en is inderdaad goed schrobbaar.

Ik kijk voor de andere muren niet meer verder.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 20:06
Sander0105 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Nieuwbouw, eerst stuc, dan grondverf daarna verven met Sikkens Alphacryl mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:24
DJT schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Hier hebben we RAL9003 op vers gestucte muren eerst verdund met water 1x en daarna nog 2x onverdund.

1x was denk ik ook genoeg geweest maar met de tweede laag ziet het er nog net ietsje strakker uit.
Inderdaad, 1x kan, maar de 2e laag maakt het net wat strakker.

tja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Jeroenneman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:01:
[...]
Latex is ook maar verworden tot marketingnaampje heb ik het idee. Wordt allang niet meer gemaakt met "echte latexsappen".
[...]
Nooit over nagedacht wat latex nu eigenlijk precies is; toen ik jouw post zag dacht ik "is dat een natuurproduct?". Zodoende maar even de wikipedia-pagina opgezocht en was toch wel verrast door de daar geplaatste foto :D :')

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:20
Ik gebruik altijd sigma dgl. En dan voorstrijk op kleur er onder, heb je hem met 1 laag voorstrijk en een laag latex dekkend.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Jeroenneman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:01:
Hier voor de leefkwaliteit binnen gekozen voor Sikkens Alphatex die hier al een paar keer voorbij is gekomen. Ik moet zeggen: zeer positief overtuigd. Dekt écht in 1 keer, stinkt niet, gaat er makkelijk op, en is inderdaad goed schrobbaar.
En zoals bij alle goed schrobbare verf staat in de beschrijving dat dit pas goed werkt bij 2 lagen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby klusvrouw
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-05-2023
Hoi allemaal in dit oude topic,

Ik probeer het toch maar even. Zo’n twee jaar geleden een donkerblauwe muur mooi gesaust met verf van Avis (is voor binnen en buiten). Vorig jaar de hal daarmee geprobeerd, maar ik kreeg het er niet mooi op, veel te dik en lelijk en enkele banen. Toen maar opgegeven.

Nu toch maar weer begonnen aan slaapkamer van dochter, weer de Avis verf op de muur, maar weer dik en banen/strepen te zien als je langs de muur kijkt. Ik baal er zo van. Alle regels gevolgd, snel gewerkt, ramen en deuren dicht, niet te warm, etc, etc. Maar ik ben dus geen schilder, ook al wil ik het wel graag. Eerst twee keer met de randjes tussen de banen door doen, maar daarvoor droogt de verf te snel, daarom nu eerst alle randjes en dan invullen, maar ook niet mooi. Ik ben er ook achter dat deze verf veel dikker is dan andere muurverf.

Nu lees ik alles hier over Sikkens Alphacryl Pure mat, helaas te laat, want ik heb nu voor een andere wand al Nelf verf gekocht in kleur die er dus eerst maar op moet.

Partner is er ook wel klaar mee, voor zoveel geld aan verf, drie lagen en nog niet goed.

Mijn vraag is, werkt de Sikkens Alphacryl Pure mat echt zoveel beter? Droogt dat niet zo snel? Gaat dat mijn banen/strepen nog wegwerken? Het zit nu ook echt als structuur al op de muur en schuren maakt het ook niet altijd beter of wel?

Nog tips? Heel graag!

P.s. Ik ging voor verf altijd naar een verboer hier in de buurt, maar ik ga nu overstappen op verf.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby klusvrouw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6q6Lasv6yZKP0h2I-g-oS0rHVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGtNrSrMKvJ3ehbhExWLrGTq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQtEudf2Pd8uvtNFsWBe6IItzJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5N4uPYPCCuo92nutK3JpIrj6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vz6F3GWjO6def050SZgbOHrj7wU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7eFvc34AnZYNIezL3aDEcTo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:39
Ik meng zelf Floetrol (droogtijdvertrager) door de “saus”, dat maakt de wereld van verschil in het niet/nauwelijks terugzien van banen en aanzetten.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-06 11:30
mister_S schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:26:
Sikkens Alphacryl mat is fantastisch. Hebben het in heel het huis. Is ook goed schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby klusvrouw
Glenfiddich schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:13:
Ik meng zelf Floetrol (droogtijdvertrager) door de “saus”, dat maakt de wereld van verschil in het niet/nauwelijks terugzien van banen en aanzetten.
Ik heb daar meer over gelezen, maar ook nadelen. Meng je dat dan door de hele verfemmer? Ik heb nu 5 liter, maar dat is teveel voor de wanden die ik ga sauzen. En hoe doe je dat dan? Ik twijfel er nog over…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby klusvrouw
Poumelie schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:16:
[...]

Sikkens Alphacryl mat is fantastisch. Hebben het in heel het huis. Is ook goed schoon te maken.
Dat is goed om te horen, maar geen antwoord op mijn vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 17:03

Barrycade

Through the...

Maar je hebt wel heel rechte overgangen, en je hebt het over "enkele banen geschilderd" maar je zal overlappend moeten schilderen en niet alleen verticale banen dan krijg je "banen" inderdaad. Ik zigzag met opzetten met overlap en rol vertikaal af.

En ik zie nu je opmerking over structuur, dacht dat het door de achtergrond kwam, maar als dit door het verven komt heb je of de verkeerde verf gebruikt en of de verkeerde roller of te dik opgezet of een combinatie van die 3.

En dat zal je niet zo maar wegkrijgen.

Edit: weet je nog welke soort Avis? Als ik daar op zoek zijn er alleen maar soorten speciaal voor de badkamer /natte ruimtes. Dat is spul dat ik niet in een slaapkamer / verblijfsruimte op de muur zou smeren.

[ Voor 51% gewijzigd door Barrycade op 12-04-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby klusvrouw
Barrycade schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:29:
Maar je hebt wel heel rechte overgangen, en je hebt het over "enkele banen geschilderd" maar je zal overlappend moeten schilderen en niet alleen verticale banen dan krijg je "banen" inderdaad. Ik zigzag met opzetten met overlap en rol vertikaal af.

En ik zie nu je opmerking over structuur, dacht dat het door de achtergrond kwam, maar als dit door het verfen komt heb je of de verkeerde verf gebruikt en of de verkeerde roller of te dik opgezet of een combinatie van die 3.

Ik schilder ook zigzaggend en horizontaal en rol dan verticaal af, maar waarschijnlijk is de ene baan toch dikker opgezet met verf of de andere baan alweer wat droog….. ik schilder misschien niet snel genoeg of zie nog wat verdelen die niet mooi zijn (van de zijkant van de roller) en ga er dan weer overheen.

De structuur komt denk ik door het te dik opzetten :'( Daar baal ik nog het meeste van, want volgens mij kun je dat niet meer wegschuren…. En dat heb ik dus ook beneden in mijn gang, die strak gestuct was!

Iemand nog tips hoe dat toch beter te krijgen is? En toch maar aan de floetrol? En tot slot, ik gebruik een 18 cm roller, is dat wel de juiste of is breder beter voor mij? Wel van Anza voor gladde muren, de premium, dus moet toch goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby klusvrouw
Barrycade schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:29:

En ik zie nu je opmerking over structuur, dacht dat het door de achtergrond kwam, maar als dit door het verven komt heb je of de verkeerde verf gebruikt en of de verkeerde roller of te dik opgezet of een combinatie van die 3.

Edit: weet je nog welke soort Avis? Als ik daar op zoek zijn er alleen maar soorten speciaal voor de badkamer /natte ruimtes. Dat is spul dat ik niet in een slaapkamer / verblijfsruimte op de muur zou smeren.
“En dat zal je niet zomaar wegkrijgen”, maar is er nog een manier?

De verf van Avis is de Avis permoglaze peinture murale, professional.
Achteraf een hele dikke verf, veel dikker dan andere muursauzen lijkt het…. en dat komt denk ik doordat het ook voor buiten geschikt is. Gelukkig zit het alleen op 1 muur in een slaapkamer en op 1 muur in de hal, maar ik ben er niet blij mee. (en ik heb er dus twee jaar geleden een muur donkerblauw mee geverfd waar ik wel blij mee ben, maar daar lijkt het er anders op te zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:39
Hobby klusvrouw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:21:
[...]

Ik heb daar meer over gelezen, maar ook nadelen. Meng je dat dan door de hele verfemmer? Ik heb nu 5 liter, maar dat is teveel voor de wanden die ik ga sauzen. En hoe doe je dat dan? Ik twijfel er nog over…..
Dat meng je door de hele verfemmer, eventueel zou je een halve emmer kunnen overgieten in een andere emmer en alleen die helft mengen. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre het aan "bederf" onderhevig zou zijn als je het door de hele emmer heen mengt en dan het (gemengde) restant een hele tijd laat staan voor een volgende klus.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Hobby klusvrouw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:48:
[...]

Ik schilder ook zigzaggend en horizontaal en rol dan verticaal af, maar waarschijnlijk is de ene baan toch dikker opgezet met verf of de andere baan alweer wat droog….. ik schilder misschien niet snel genoeg of zie nog wat verdelen die niet mooi zijn (van de zijkant van de roller) en ga er dan weer overheen.

De structuur komt denk ik door het te dik opzetten :'( Daar baal ik nog het meeste van, want volgens mij kun je dat niet meer wegschuren…. En dat heb ik dus ook beneden in mijn gang, die strak gestuct was!

Iemand nog tips hoe dat toch beter te krijgen is? En toch maar aan de floetrol? En tot slot, ik gebruik een 18 cm roller, is dat wel de juiste of is breder beter voor mij? Wel van Anza voor gladde muren, de premium, dus moet toch goed zijn?
Met goed schuren kom je nog een heel eind hoor! Leuk werk is het niet, maar er is zeker nog wel wat verbetering mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 22:06
Hobby klusvrouw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:24:
Hoi allemaal in dit oude topic,

Ik probeer het toch maar even. Zo’n twee jaar geleden een donkerblauwe muur mooi gesaust met verf van Avis (is voor binnen en buiten). Vorig jaar de hal daarmee geprobeerd, maar ik kreeg het er niet mooi op, veel te dik en lelijk en enkele banen. Toen maar opgegeven.

Nu toch maar weer begonnen aan slaapkamer van dochter, weer de Avis verf op de muur, maar weer dik en banen/strepen te zien als je langs de muur kijkt. Ik baal er zo van. Alle regels gevolgd, snel gewerkt, ramen en deuren dicht, niet te warm, etc, etc. Maar ik ben dus geen schilder, ook al wil ik het wel graag. Eerst twee keer met de randjes tussen de banen door doen, maar daarvoor droogt de verf te snel, daarom nu eerst alle randjes en dan invullen, maar ook niet mooi. Ik ben er ook achter dat deze verf veel dikker is dan andere muurverf.

Nu lees ik alles hier over Sikkens Alphacryl Pure mat, helaas te laat, want ik heb nu voor een andere wand al Nelf verf gekocht in kleur die er dus eerst maar op moet.

Partner is er ook wel klaar mee, voor zoveel geld aan verf, drie lagen en nog niet goed.

Mijn vraag is, werkt de Sikkens Alphacryl Pure mat echt zoveel beter? Droogt dat niet zo snel? Gaat dat mijn banen/strepen nog wegwerken? Het zit nu ook echt als structuur al op de muur en schuren maakt het ook niet altijd beter of wel?

Nog tips? Heel graag!

P.s. Ik ging voor verf altijd naar een verboer hier in de buurt, maar ik ga nu overstappen op verf.nl
Is dit een gipswand? Lijken vooral de gevulde banen er tussen te zijn welke je ziet. Mocht het niet zo zijn dan heb ik niets gezegd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer774
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een maand geleden mijn hele huis geschilderd in Sigma Pearl Clean Matte

Vrij prijzig, maar mega dekkend en goed schoon te maken.

Ik zou het zo nog een keer doen.

Ohja tippie: koop Frogtape, die werkt echt super goed, ook als je erna nog je kozijnen moet lakken (hiervoor raad ik S2U Nova aan van Sigma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby klusvrouw
frennek schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:03:
[...]

Met goed schuren kom je nog een heel eind hoor! Leuk werk is het niet, maar er is zeker nog wel wat verbetering mogelijk.
Ik ben bang dat je dat weer in de structuur terug gaat zien, dus zeg maar banen, vlakken, blokken van het schuren als je begrijpt wat ik bedoel? Heb je tips hoe het dan goed geschuurd kan worden? De wand in de hal ziet er nog net iets minder uit….

De verf die mij was aangeraden is wat ‘lobbig en dik’ helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby klusvrouw
Montaner schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:09:
[...]

Is dit een gipswand? Lijken vooral de gevulde banen er tussen te zijn welke je ziet. Mocht het niet zo zijn dan heb ik niets gezegd ;).
Nee, dit was een glad gestucte wand die een jaar of 8 geleden voor het eerst is gesaust (ik vermoed twee lagen).
Pagina: 1