Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opzoek naar laptop voor (intensief) films/tv kijken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Delano7
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 05-04 12:33
Beste allemaal.., ik heb jullie hulp nodig.

Ik ben opzoek naar een geschikte laptop voor mijn moeder.. Jawel.
Momenteel heeft zij een laptop die zeer vaak vast loopt bij het tv kijken en daar wordt ze vrij moedeloos van en daarmee ook iedereen in haar directe omgeving... Dus heb ik maar eens aangeboden opzoek te gaan naar nieuwe laptop die goed past bij haar activiteiten

Maarrr dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zo veel keus... ik kom er niet uit. Dus uw hulp is zeer welkom.

De laptop die zij nu gebruikt is de HP 15-r051nd. Deze vindt ze wel een maatje te groot.

De zwaarste activiteit waarvoor ze de laptop gebruikt is tv kijken. Live tv, terugspoelen, opslaan en later kijken etc.. je kent het wel.
En die laptop houdt ze dan graag op schoot. Dus max 14 inch lijkt me dan wel het best

Wat is je budget?
Max 600 euro lijkt me schappelijk toch?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe neemt ze hem mee op vakantie en hij wordt ook veel het huis rond gesleurd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur gaat uit naar een HP, dat is ze gewend. Verder vooral niet te ingewikkeld allemaal

Zeer benieuwd naar jullie suggesties!!

Alle reacties

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:48
Ik zou een 2-in-1 hiervoor aanraden.

Bijv de pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 5 14ARE05 (81X2006PMH)

De ryzen 3 4300 is zeer snel en je hebt dan verder een leuke 14” met goed scherm om films te kijken

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Je geeft niet aan of de laptop nog voor andere doeleinden gebruikt gaat worden.
Ik ben zelf geen liefhebber van Apple spullen, maar heb via m'n werk een iPad gekregen.
Ik merk dat als ik in de tuin films of tv wil kijken dit toch echt wel m'n favoriet geworden is hiervoor.
Ik heb ook een laptop die ik hiervoor wel eens gebruik (vooral voor de AdBlock functies), maar die gaat een aanzienlijk stuk minder lang mee dan de iPad...

• Delano7
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 05-04 12:33
Dat is eigenlijk wel een goed idee zo'n touchscreen. Ze gebruikt de laptop ook voor beetje surfen op internet en tegenwoordig nog af en toe een zoom/MS teams meeting. Maar dus vooral tv en series kijken. Veel meer dan dat is het niet

Deze 2 laptops kwam ik ook nog tegen.

pricewatch: HP 14s-dq1733nd

Heb mijn twijfels bij deze processor/videokaart. Weet niet goed of die live tv kijken aan kunnen.

Zou een Ryzen daar dan beter voor geschikt zijn?
pricewatch: HP 14-dk0012nd

En qua touchscreens vind ik deze dan wel interessant:
pricewatch: HP Pavilion x360 14-dh1739nd

Maar heb bij allemaal de twijfel of ik niet te laag qua budget zit

[Voor 3% gewijzigd door Delano7 op 27-06-2020 09:37]

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:48
De ryzen 3 4300u is heel veel sneller dan de opties met i3 10th gen en r3 3000 serie.

De 4300u presteert op t Nivo van een 10th gen i5.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True