Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Intern netwerk workgroup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Double9106
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 25-08-2020
Beste Allemaal, ik snap er helemaal niets meer van en voor u is het allemaal gesneden koek.

Ik kom uit het win7/8.1 tijdperk (200 jaar geleden) als zeer tevreden gebruiker.
Je gaf je kastje een naam en wachtwoord en sloot hem aan op de switchbox en je andere kastje zag de naam en dat je kon koppelen. Hulde aan Bill Gates.

Net een nieuwe toverdoos gekocht met win 10 en u zult het wel raden die zag de naam van het oude kastje. De techniek staat voor niets. Koppelen via het netwerk laten we dat maar even wat lastiger maken dacht Bill. Hij vraagt om een gebruiksnaam en wachtwoord. Via netwerkinstelling de naam "Piet" achterhaald en ook het wachtwoord. Hellaas pindakaas hartstikke fout in welke combinatie ik ook heb geprobeerd. Ook mijn pc "Hein" gaf geen krimp. Goed bent u uitgelachen?

Kunt u mij helpen? Alvast bedankt.

Ik heb internet toegang. De beide pc zien elkaar. De harde schijven en printers op delen gezet. Maar geen koppeling.

Alle reacties

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-06 16:23

millman

6708Mhz @ -185c

Los van het 'Tweaker helpdesk niveau' (Wat tweakers dus net niet is). Het lijkt mij niet heel erg moeilijk om alle onderdelen bij de juiste naam te noemen, of wellicht het merk + Type.

Toverdozen, kastjes en switchen.. hier kan geen tweaker kaas van maken. Kortom, benoem alles gewoon zoals het heet. Zorg dat uw topic op de juiste plaats komt te staan. Netwerk problemen vallen niet onder "Moederborden, Processors en geheugen' Kortom, een bezoekje aan het algemeen beleid kan geen kwaad.

Het algemeen beleid

Bedenk dat Tweakers een naslagwerk is voor derden die een soortgelijk probleem hebben, dan is een goede duidelijke startpost een must.

[Voor 11% gewijzigd door millman op 25-06-2020 20:57]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat SMB 1.0 uitstaat op je nieuwe machine; daardoor ben je inderdaad "verplicht" een username & password in te tikken om te verbinden met overige devices / shares op het netwerk.

Gelukkig heeft GoT een mooie zoekfunctie dus met de termen "smb windows 10", zal je hoogstwaarschijnlijk je avond / nacht kunnen vullen voor je oplossing thuis.

/edit: het kan ook zijn dat de guest-accounts niet toegestaan worden dus dan moet je met local authentication per machine gaat werken ;)

Of, en dat is ook een idee; eens bedenken of / welke devices op je netwerk al out-of-support zijn qua OS ;)

[Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 25-06-2020 21:03]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Double9106
Aah max dank. Ik ga het morgen proberen.

En hr Millman vergeef mij mijn onkunde.
Om u van dienst te zijn:
Kast merk onbekend maar wel 700 w. Mastercooler.
Switch box 8 poorts merk onbekend.
I7 10700K 16 gb Ram ssd van Evo. Geforce rtx2060 gigabyte.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:38

nelizmastr

Goed wies kapot

En wat is de oude PC voor een ding?
Wat probeer je daarop te benaderen?
Staan de rechten goed?

Want zoals aangehaald zijn door de zware onveiligheid van SMB 1.0 en gasttoegang
standaard niet meer ingeschakeld waardoor communicatie met oudere apparaten niet mogelijk is tenzij:

a) de apparaten worden aangepast voor SMB2/3 verbindingen - stel dan op beide PC’s een gebruiker in voor de verbinding met dezelfde naam en wachtwoord.
b) schakel SMB1 weer in - doe maar niet.

Ik zou in ieder geval aanbevelen om de verbinding tussen beide apparaten te herstellen goed kijken naar de gebruikersnamen en wachtwoorden en zorgen dat deze gelijk zijn. Dat is de makkelijkste weg.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Double9106
Dank voor alle tips maar het heeft nog niet geholpen.

Ik zoek verder met Google.

Ik kan de wachtwoorden niet eens meer gelijk krijgen. Kon een week geleden wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Double9106
Ben alweer een stukje verder en 1 win 8.1 pc kan de win 10 benaderen. Dank voor al uw tips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Double9106 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:44:
Ben alweer een stukje verder en 1 win 8.1 pc kan de win 10 benaderen. Dank voor al uw tips.
Je gaat de goede kant op.

Misschien dat je ook wat notities / hints wil geven wat je hebt gedaan? Iemand anders die dan over een maand bijna dezelfde vragen heeft en dit topic ziet, is dan in 1x geholpen! d:)b

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Double9106
Hallo max, ik heb de inlognaam en dus niet computer naam gebruikt. Dat werkte in win 8.1 wel goed maar niet in win 10. Heb nu het complete netwerk werkend.

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:53
als ik het zo lees zal het inderdaad een combinatie zijn van SMB protocol, Windows Firewall en verschillende rechten die niet (goed) ingesteld zijn.

En verder is het al langere tijd zo dat je een gebruikersnaam/wachtwoord combi moet gebruiken om te verbinden. Zowiezo in deze tijd is dat een must.

Verder is nog de vraag WAT je precies wilt delen met elkaar?
Als het data is dan kan je simpel weg de mappen/bestanden delen en deze zijn dan bereikbaar via de sharenaam die je daar opgeeft. Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord van de machine die er rechten op heeft en klaar.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over Processors, Moederborden of Geheugen, maar over Netwerken.

Ik verplaats even: move PMG -> NT

Verder, TS, dringend advies om voortaan meer inhoudelijke informatie te geven. Juist als je zelf niet weet wat je probleem exact is, kun je ook niet oordelen welke informatie relevant is en welke niet. Zoals je merkt zijn hier veel mensen die je willen helpen maar dat niet kunnen omdat je zo onduideljik post.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True