Gezien er zo veel kabels lopen in mijn NAS behuizing en ik met een CPU 4PIN en een ATX 24PIN extender moet werken heb ik besloten om de bekabeling zelf opnieuw te maken. Niet vanwege de looks maar vanwege de airflow.
Jammer genoeg heb ik geen mogelijkheid tot het kopen van een kant en klare kit gezien het om een flex ATX voeding gaat met een non-standaard 26PIN "uitgang".
De voeding:
pricewatch: Seasonic OEM SSP-300SUB 300W - IPC Mini 1U

Mijn eigen gemaakte schema welke ik wil aanhouden:
/f/image/kMx7vNAGI9eetnoJY7VbGRlP.png?f=fotoalbum_large)
- ATX kabel routes zijn onaangeraakt in mijn schema
- Alle pinouts zijn nagelopen op voltage
- CPU 4PIN was origineel een 8PIN (pin16 en pin18 zijn daarom leeg)
- SATA powerkabels achterwege gelaten gezien ik 4x Molex nodig heb (pin19, pin22 en pin 24 zijn daarom leeg)
- Voeding heeft twee 12V rails (18A per rail)
- Voeding heeft geen -5V
Mijn vragen:
- Ik kan toch gewoon elke 12V pin pakken die ik wil zolang het totaal maar niet meer is dan 18A? (Afgezien van kabel belasting/lengte/weerstand)
- Origineel zijn het verschillende dikte AWG kabels. Voor de nieuwe kabels kan ik het beste overal 18AWG pakken?
Jammer genoeg heb ik geen mogelijkheid tot het kopen van een kant en klare kit gezien het om een flex ATX voeding gaat met een non-standaard 26PIN "uitgang".
De voeding:
pricewatch: Seasonic OEM SSP-300SUB 300W - IPC Mini 1U

Mijn eigen gemaakte schema welke ik wil aanhouden:
/f/image/kMx7vNAGI9eetnoJY7VbGRlP.png?f=fotoalbum_large)
- ATX kabel routes zijn onaangeraakt in mijn schema
- Alle pinouts zijn nagelopen op voltage
- CPU 4PIN was origineel een 8PIN (pin16 en pin18 zijn daarom leeg)
- SATA powerkabels achterwege gelaten gezien ik 4x Molex nodig heb (pin19, pin22 en pin 24 zijn daarom leeg)
- Voeding heeft twee 12V rails (18A per rail)
- Voeding heeft geen -5V
Mijn vragen:
- Ik kan toch gewoon elke 12V pin pakken die ik wil zolang het totaal maar niet meer is dan 18A? (Afgezien van kabel belasting/lengte/weerstand)
- Origineel zijn het verschillende dikte AWG kabels. Voor de nieuwe kabels kan ik het beste overal 18AWG pakken?
[ Voor 4% gewijzigd door renedis op 25-06-2020 20:08 ]