Hoog geluid koelkast met vriesvak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EllenU
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-08-2020
Mijn vraag
Ruim anderhalf jaar geleden heb ik een tafelmodel koelkast met vriesvak van liebherr gekocht hij staat in de keuken die in verbinding staat met de woonkamer. Kort daarna hoor ik een constante naar mijn idee hoge sissende pieptoon. Heel irritant en kan niet thuisbrengen waar het vandaan komt. Ik hoor het het best beneden maar ook wat boven. Nu is mijn vraag kan dat van de koelkast komen en kan de koelkast ook nog geluid maken als je overal de stroom eraf hebt gehaald want dan hoor ik het ook nog.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stoppen naar beneden
Gasservice heeft ventilatiesysteem en verwarmingsketel gecontroleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door EllenU op 25-06-2020 22:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Wellicht dat je eens kunt luisteren waar je de pieptoon het beste hoort. Bijv. bij de adapter of binnen in.

Zit ergens te denken aan coil wine maar weet niet of dat ook bij koelkasten voor komt.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32
EllenU schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:09:
Ik hoor het het best beneden maar ook wat boven.
Beneden alsin onderaan de koelkast? Of op de hele benedenverdieping?
Nu is mijn vraag kan dat van de koelkast komen en kan de koelkast ook nog geluid maken als je overal de stroom eraf hebt gehaald want dan hoor ik het ook nog.
Een piepend / slissend geluid kan van koudemiddel wat door koelleidingen geperst wordt komen. Heb niet zo heel veel verstand van koelkasten, maar ik kan me voorstellen dat een deel van dit circuit nog onder verhoogde druk staat nadat je de stroom uitschakelt en de compressor dus uitschakelt. Misschien maakt dat nog even wat geluid. Maar dat houdt vrij rap op lijkt me.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EllenU
De benedenverdieping. Heb de koelkast al paar uur van stroom gehaald. Lastige is dat ik niet met zekerheid weet of het van de koelkast komt. Maar is wel kort na aankoop gekomen en geen idee waar het anders van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32
Ik kan me niet voorstellen dat een koelkast een paar uur geluid kan blijven maken zonder spanning.

Dus denk dat je de oorzaak ergens anders zult moeten zoeken. Misschien eens bij de buren vragen of ze ook iets horen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EllenU
De buren zeggen niets te horen. Het is een raadsel wat het dan is . Hoop op een oplossing want erg veel last.

[ Voor 55% gewijzigd door EllenU op 27-06-2020 11:16 ]

Pagina: 1