Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Keuzestress Huawei P30 pro of Pixel 4XL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Haarballetje
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10-06 22:30
Mijn vraag
Blinde paniek, ik kom er niet meer uit. Ik heb een Pixel 4xl en een Huawei P30 pro hier liggen, de P30 heeft 256 GB de andere 128..

Ik ben in dubio wel van de 2 ik ga houden. Graag jullie tips en advies, ik moet zeggen dat de pixel wel bevalt qua gebruiksvriendelijkheid en radar etc. Anderzijds heeft de P30 bijvoorbeeld vingerprint (handig met ING bankieren)

Relevante software en hardware die ik gebruik
een Mac en Windows laptop,

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 17:55

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mag ik vragen waarom OnePlus niet overwogen was, en mijn eerste ingeving zou zijn de pixel.

Heb voor werk ook een Huawei en wordt helemaal gek van dat gespam van hun.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• CLB
  • Niet online
Dat is toch echt geheel je eigen keuze, want wij kunnen niet weten wat jouw voorkeur geniet, al helemaal niet als je zelf geen plus- en minpunten opnoemt van beide toestellen. Ik kan nu een heel verhaal gaan houden, waarvoor ik specifiek voor een van die toestellen zou kiezen, maar dan? Ga je reacties turven en daardoor besluiten? Bepaal zelf wat jij als plus- en minpunten ziet, streep dat tegen elkaar af en klaar ben je toch?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:09

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb m'n pixel 4 na een paar maanden weg gedaan. Het gebrek aan ondersteuning voor internet bankieren apps en inloggen bij een reeks aan andere toepassingen is bijzonder irritant. Steeds maar weer wachtwoorden die steeds complexer moeten worden (en geen ondersteuning voor wachtwoord managers), nee dank je.
Maar de P30 pro heeft dan weer een enkele brakke luidspreker onderop en een zwaar irritant gebogen scherm. Plus de camera is rete traag met fotos maken. Daar was ik na een maand ook helemaal klaar mee. Dus het is een beetje kiezen tussen 2 magere opties. Maar voor mij zou het gebrek aan inloggen met de pixel 4 reden genoeg om dan toch de P30 pro te kiezen. Maar ik zou ze allebei weg doen en wat anders halen ;)

• Haarballetje
Sick Nick schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:07:
Ik heb m'n pixel 4 na een paar maanden weg gedaan. Het gebrek aan ondersteuning voor internet bankieren apps en inloggen bij een reeks aan andere toepassingen is bijzonder irritant. Steeds maar weer wachtwoorden die steeds complexer moeten worden (en geen ondersteuning voor wachtwoord managers), nee dank je.
Maar de P30 pro heeft dan weer een enkele brakke luidspreker onderop en een zwaar irritant gebogen scherm. Plus de camera is rete traag met fotos maken. Daar was ik na een maand ook helemaal klaar mee. Dus het is een beetje kiezen tussen 2 magere opties. Maar voor mij zou het gebrek aan inloggen met de pixel 4 reden genoeg om dan toch de P30 pro te kiezen. Maar ik zou ze allebei weg doen en wat anders halen ;)
Damn, wat zou jij kiezen dan?

Ik moet zeggen dat vooral dat inloggen me echt mateloos irriteert. Maar de camera van de pixel is echt lekker Snappie.. ik loop vooral tegen geheugen aan. Niet alles is te streamen.

Speciale nog adviezen?

• Haarballetje
prutser001 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:00:
Mag ik vragen waarom OnePlus niet overwogen was, en mijn eerste ingeving zou zijn de pixel.

Heb voor werk ook een Huawei en wordt helemaal gek van dat gespam van hun.
Ik heb beide gekregen voor wat klusjes en had zelf weinig inbreng haha. Welk gespam heb je het over? Dat ik hem in het begin gebruikte had ik er weinig last van.

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:09

Sick Nick

Drop the top!

Iets als een Xperia 1/1ii of OnePlus 8 Pro als je een groot scherm wil. Samsung gebruikt exynos chips hier en die zijn trager dan de Snapdragons, gebruiken meer stroom en worden veel warmer dus die zou ik over slaan. Heb een S20 Ultra geprobeerd voor een week, zelfs bij simpel youtube filmpjes kijken werd ie veel te warm.

Iphone misschien als je niet perse android wilt blijven gebruiken, dan werkt het allemaal wel lekker soepel maar je kan er natuurlijk niet zoveel aan veranderen zoals je met android wel kan.

• prutser001
  • Laatst online: 31-05 17:55

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik krijg op mijn mate 20 constant meldingen, installeer dit geweldige Huawei programma, en dat Huawei programma. Volgens mij ook af en toe reclames maar ik druk nu zonder te lezen alles weg.

Op mijn OnePlus nog nooit gehad.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:10
Ik zou de Huawei terugsturen, alleen al vanwege het wel of niet kunnen houden van google play services op het toestel. Zo lang Huawei bij de VS onder de loep ligt zou ik daar geen toestel van kopen.

Idempotent.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:49
MainframeX schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:12:
Ik zou de Huawei terugsturen, alleen al vanwege het wel of niet kunnen houden van google play services op het toestel. Zo lang Huawei bij de VS onder de loep ligt zou ik daar geen toestel van kopen.
Wat een onzin. Als een Huawei toestel nu GMS ondersteunt, dan blijft deze dat in de toekomst ook doen.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:05

Deathchant

Don't intend. Do!

Haarballetje schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:20:
[...]

Damn, wat zou jij kiezen dan?

Ik moet zeggen dat vooral dat inloggen me echt mateloos irriteert. Maar de camera van de pixel is echt lekker Snappie.. ik loop vooral tegen geheugen aan. Niet alles is te streamen.

Speciale nog adviezen?
Volgens mij was de P30 Pro toch wel geroemd om zijn goeie camera's, die allen uitstekende foto's maken. Zoals eerder gezegd hoef je geen zorgen te maken om de google licentiedingen, dat gebeurde pas NA de P30 Pro.
Ik zou qua fotokwaliteit (en vooral ook camera-diversiteit) toch betwisten of de 4XL zoveel beter is dan het totaalpakket wat de P30 Pro biedt. De P30 Pro's maincam is al hartstikke goed, maar ook de periscopische telelens is ook erg goed. Als het je gaat om de camera-software: de pixels maken foto's wat geler dan andere telefoons, en als je hiervan gecharmeerd bent kun je ook GCam uitproberen, want aan de hardware+lensjes ligt het niet. Stel jezelf de vraag: wat biedt de Pixel 4XL jou meer t.o.v. de P30 Pro voor zeker 200 euro meerprijs?

Volgens mij (maar ik weet het niet uit mijn hoofd) scoort de P30 Pro op bijna alle vlakken beter. De Pixels hebben kale android, maar verder mijns inziens weinig voordelen (zeker niet de prijs!) t.o.v. een ander high end flagship.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True