Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, speel de spellen liever op 1080p en high settings dan op 1440p medium
speel momenteel Smite, beetje csgo, C&C remasterd collection en wil borderlands 2 weer opppakken en eventueel borderlands 3,
ik ga het systeem niet gebruiken om te streamen of voor videobewerking ed
Wat mag het systeem gaan kosten?
budget ligt rond de €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial ssd 240gb
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPUgaat de voorkeur uit naar AMD, voor de rest geen voorkeur qua merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niks specifiek
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
is dit een goede build icm met de monitor, zijn er componenten waarop ik kan besparen zonder al te veel in te leveren qua performance
kleine toelichting betreft mijn keuzes:
CPU: volgens mij op dit moment 1 van de betere CPU's in deze prijsrange
Moederbord: heb geen wifi nodig, en ben niet van plan om komende paar jaar een upgrade te doen, dus een b550 moederbord lijkt mij niet nodig en dus een b450 gekozen
Videokaart: een rx 5700 xt model gekozen tegenover een 2060, meerdere keren gelezen dat de 5700xt snelller is dan de 2060, voor de rest eigenlijk geen duidelijke reden dat ik voor deze videokaart heb gekozen,
Behuizing: lijkt mij een prima kast, incl 2 fans en stoffilters
Voeding: veel be quiet voedingen worden hier op het forum aangereden, en de 600W gekozen omdat volgens de specs van de videokaart het minimum was
Ssd: de crucial 240gb die ik nu gebruik wil ik gaan gebruiken voor mijn verse windows installatie, en de 512 gb voor opslag en games
gebruik momenteel de crucial 240gb voor opslag / games en heb momenteel 100 -120 gb vrij op die schijf, dus een upgrade naar 512 gb is voor mij genoeg en heb dus niet een 1TB nodig
Monitor: wil een 27" en een 144 hz monitor, zijn een paar andere schermen die ook voldoen aan die eis alleen die hebben allemaal een 1920 x 1080 resolutie en deze samsung een 2560 x 1440 resolutie
mijn huidige systeem is 7 a 8 jaar oud, hoop met dit nieuwe systeem iig weer minimaal 5 jaar vooruit te kunnen zonder al te veel problemen, speel overigens weinig AAA games, dus dat zou moeten lukken denk ik
Gamen, speel de spellen liever op 1080p en high settings dan op 1440p medium
speel momenteel Smite, beetje csgo, C&C remasterd collection en wil borderlands 2 weer opppakken en eventueel borderlands 3,
ik ga het systeem niet gebruiken om te streamen of voor videobewerking ed
Wat mag het systeem gaan kosten?
budget ligt rond de €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Crucial ssd 240gb
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Solid state drives | Crucial BX200 240GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPUgaat de voorkeur uit naar AMD, voor de rest geen voorkeur qua merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niks specifiek
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
is dit een goede build icm met de monitor, zijn er componenten waarop ik kan besparen zonder al te veel in te leveren qua performance
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 77,31 | € 77,31 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 408,- | € 408,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Monitoren | Samsung C27JG56QQU Zwart | € 281,93 | € 281,93 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16S-16GIS | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W | € 75,05 | € 75,05 |
1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 512GB | € 78,90 | € 78,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.218,59 |
kleine toelichting betreft mijn keuzes:
CPU: volgens mij op dit moment 1 van de betere CPU's in deze prijsrange
Moederbord: heb geen wifi nodig, en ben niet van plan om komende paar jaar een upgrade te doen, dus een b550 moederbord lijkt mij niet nodig en dus een b450 gekozen
Videokaart: een rx 5700 xt model gekozen tegenover een 2060, meerdere keren gelezen dat de 5700xt snelller is dan de 2060, voor de rest eigenlijk geen duidelijke reden dat ik voor deze videokaart heb gekozen,
Behuizing: lijkt mij een prima kast, incl 2 fans en stoffilters
Voeding: veel be quiet voedingen worden hier op het forum aangereden, en de 600W gekozen omdat volgens de specs van de videokaart het minimum was
Ssd: de crucial 240gb die ik nu gebruik wil ik gaan gebruiken voor mijn verse windows installatie, en de 512 gb voor opslag en games
gebruik momenteel de crucial 240gb voor opslag / games en heb momenteel 100 -120 gb vrij op die schijf, dus een upgrade naar 512 gb is voor mij genoeg en heb dus niet een 1TB nodig
Monitor: wil een 27" en een 144 hz monitor, zijn een paar andere schermen die ook voldoen aan die eis alleen die hebben allemaal een 1920 x 1080 resolutie en deze samsung een 2560 x 1440 resolutie
mijn huidige systeem is 7 a 8 jaar oud, hoop met dit nieuwe systeem iig weer minimaal 5 jaar vooruit te kunnen zonder al te veel problemen, speel overigens weinig AAA games, dus dat zou moeten lukken denk ik