Spraakherkenning software

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepperkop
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-06-2020
Goeiedag,

Ik ben op zoek naar spraak herkenning software om te kunnen dicteren in Word bij voorkeur. Het liefst in de talen Nederlands en Engels. Ik wil daar best wel een x bedrag voor betalen.

Nou ben ik wat in het rond aan het kijken en kom ik bij Dragon € 690,- Dat vind ik best wel geld voor zulke software.

Heeft iemand hier ervaring mee?
En wat voor spraakherkenning software kunnen jullie mij aanraden

[ Voor 19% gewijzigd door Klepperkop op 25-06-2020 15:27 ]

Beste antwoord (via Klepperkop op 25-06-2020 15:40)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Maar spraakherkenning staat nog relatief in de kinderschoenen, helemaal multi-language. Veelal moet er toch getraind worden door de uiteindelijke gebruiker, dus als je meerdere talen wilt ondersteunen zul je zelf in meerdere talen moeten trainen. Dragon is wat dat betreft wel een voorloper, ik ken geen betere...

Edit: bv deze of deze site laten ook Dragen als beste uit de bus komen. Sure, het zit tegenwoordig ook 'op je iphone' (of je android, for that matter), maar hoe goed werkt dat nou echt ;)

[ Voor 36% gewijzigd door naitsoezn op 25-06-2020 15:34 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
Is die voice tracer (ik vond deze https://www.musictech.net...ce-tracer-dvt7500-review/ ) wel een dicteer-tool? wat ik zie het is alleen om op te nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 25-06-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepperkop
Volgens de website:

"Zet uw opnames snel, eenvoudig en nauwkeurig om in tekst met de Philips VoiceTracer spraakherkenningssoftware. Bespaar uren zinloos typewerk door uw audio-opnames automatisch in geschreven tekst om te zetten. Neem op met uw VoiceTracer en de software doet het werk voor u."

Link:
https://www.dictation.phi...kenningssoftware-dvt2805/

[ Voor 17% gewijzigd door Klepperkop op 25-06-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

De spraakherkenning bij de Voicetracer (het apparaat) gaat volgens mij via software, die niet meegeleverd wordt. De software die hierboven genoemd wordt werkt alleen icm met het apparaat:
De VoiceTracer spraakherkenningssoftware werkt alleen met Philips VoiceTracer audiorecorders.

[ Voor 52% gewijzigd door naitsoezn op 25-06-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepperkop
Jep inderdaad, ik ben er ook achter gekomen, ik inmiddels het topic ietwat aangepast.

Dank je wel, jullie zitten beter op te letten dan dat ik zelf deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dragon is inderdaad zo'n beetje de beste. Kost wat, maar dan krijg je ook wat. Hij leert van jouw stem (je moet eerst een aantal teksten voorlezen), en onbekende woorden kan je trainen. Zo wordt de hit-rate steeds hoger en zal Dragon je steeds beter verstaan

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Maar spraakherkenning staat nog relatief in de kinderschoenen, helemaal multi-language. Veelal moet er toch getraind worden door de uiteindelijke gebruiker, dus als je meerdere talen wilt ondersteunen zul je zelf in meerdere talen moeten trainen. Dragon is wat dat betreft wel een voorloper, ik ken geen betere...

Edit: bv deze of deze site laten ook Dragen als beste uit de bus komen. Sure, het zit tegenwoordig ook 'op je iphone' (of je android, for that matter), maar hoe goed werkt dat nou echt ;)

[ Voor 36% gewijzigd door naitsoezn op 25-06-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepperkop
En als de software een tandje minder is?

Is het dan ook een heel stuk betaalbaarder of draait het dan waarschijnlijk uit op een teleurstelling?
Zodat uiteindelijk goedkoop alsnog duurkoop word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je vermeld de dicteer functie van Word zelf niet. Voldeed die niet aan je eisen? Ik heb net heel kort getest en in het Engels zat die van de eerste keer best goed, Nederlands was natuurlijk wat minder. De handschrift herkenning op mijn Surface vond ik namelijk best wel goed, daarvan was ik positief verrast, dus ik vroeg me af hoe de spraakherkenning in MS producten was.

@naitsoezn Dat in de kinderschoenen staan is ook te nuanceren natuurlijk. Als je even kijkt dat L&H ondertussen ook al 20 jaar geleden was. Volgens de wiki pagina zijn zij zelfs ooit eigenaar van Dragon geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door kluyze op 25-06-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Google Docs en Office/Windows 10 zijn inderdaad gratis te testen en gebruiken, Dragon is "gratis" te testen in de vorm van dat je je geld terug zou moeten krijgen bij klagen binnen 30 dagen. Gun het wel een tijdje, dus niet baseren op 1 alinea.

Het is trouwens toch geen 690eur? https://www.nuance.com/dr...fessional-individual.html a https://www.nuance.com/dr...-for-pc/home-edition.html zegt minder ($150 a $300 excl btw). Neem wel ook een goede (door de fabrikant ondersteunde) microfoon!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Klepperkop schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:39:
En als de software een tandje minder is?

Is het dan ook een heel stuk betaalbaarder of draait het dan waarschijnlijk uit op een teleurstelling?
Zodat uiteindelijk goedkoop alsnog duurkoop word?
Dat hangt natuurlijk volledig af waar je het voor wilt gebruiken en hoe 'erg' het is als een vertaling 'mis' gaat ;) En hoeveel tijd je wilt besteden aan corrigeren...
kluyze schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:46:
@naitsoezn Dat in de kinderschoenen staan is ook te nuanceren natuurlijk. Als je even kijkt dat L&H ondertussen ook al 20 jaar geleden was. Volgens de wiki pagina zijn zij zelfs ooit eigenaar van Dragon geweest.
Sure. Maar als ik de ontwikkeling van spraakherkenning vergelijk met de ontwikkeling van beeldherkenning (mijn oorspronkelijke vakgebied), imho beide 20 jaar terug 'ongeveer' op hetzelfde niveau (al is dat lastig te vergelijken) dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat beeldherkenning grotere stappen heeft gemaakt. Vandaar m'n opmerking 'kinderschoenen'. Twintig jaar geleden zaten beide technieken nog in de baby-luiers, beeldherkenning is sindsdien ontwikkeld naar pubertijd, terwijl spraakherkenning is blijven hangen in kinderschoenen. Zo beter? :P

[ Voor 55% gewijzigd door naitsoezn op 25-06-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arianax
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07-06 13:06
*spam*

[ Voor 92% gewijzigd door g0tanks op 24-02-2025 16:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.