Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zijn er Bluetooth 5-dongles verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RaJitsu
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-06 14:33
Ik gebruik al enige tijd een BlitzWolf BR4 en een BR5 om op mijn PC's een bluetooth 5 connectie te hebben voor mijn draadloze koptelefoons. Dit werkt op zich prima voor het luisteren naar audio. Echter, voor iets als videocalls, is het niet/minder geschikt, omdat je met deze transmitters alleen uitgaande òf inkomende audio kan regelen.

Technisch gezien zou ik natuurlijk een USB-microfoon voor me kunnen zetten en verder de audio via bluetooth laten verlopen, maar ideaal is dit niet, aangezien ik ook met regelmaat koptelefoons test waarvan ook de microfoonfunctie meegenomen dient te worden.

Nu zijn bluetooth dongles al jaren een ding, maar volgens mij zijn de meest recente dongles 4.2-implementaties en zijn er geen 5.0 dongles behalve USB-versies van de transmitters die ik al gebruik, naast de nodige neppers waar groot '5.0' op staat terwijl er van goedkope oude bluetooth 4.0-chips gebruik gemaakt wordt.

Mijn vraag is dus of de dongles die ik zoek überhaupt bestaan, want ik krijg ze nergens gevonden. En als dit inderdaad niet zo is, of iemand weet waarom dit het geval is? Ik bedoel, als het in telefoons zit, moet iets dergelijks toch ook gewoon als extern component voor PC's te maken zijn zoals dit met vorige generaties ook kon? Is er misschien nog een oplossing mogelijk die ik over het hoofd gezien heb?

Momenteel heb ik een Epos (nevenmerk van Sennheiser dat zich richt op zakelijke en gaming-oplossingen) 660 in de test, een draadloze koptelefoon welke gecertificeerd is voor gebruik in combinatie met MS teams. Hier wordt gewoon een losse dongle bij meegeleverd. Deze werkt echter alleen met deze koptelefoon. Ik mag hopen dat we niet een periode in gaan waarin dit soort zaken proprietary worden.

B.S.U.R.

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:50

De Nelis

en anders maar niet...

Nevermind.. ik las net je alinea over fakes en transmitters 8)7

[Voor 78% gewijzigd door De Nelis op 25-06-2020 15:33]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True