Compacte gasfles voor BBQ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:19
Ik ben dus opzoek naar een compacte gasfles die ik mee kan nemen zodat we op het strand kunnen BBQ'en.

Eerder dit jaar heb ik een Party Grill 400 gekocht. Deze heb ik nu aangesloten met een drukregelaar (30mbar) op een standaard gasfles:
Afbeeldingslocatie: https://www.herca.nl/Files/2/63000/63937/ProductPhotos/MaxContent/180248441.jpg

Dit werkt prima voor in de achtertuin. Maar als ik hem mee wil nemen naar het strand of op vakantie is het toch een beetje een lompe gasfles. Nu zoek ik dus een goedkope en compacte oplossing voor als ik de bbq wil meenemen.

Ik zag zelf bijvoorbeeld zoiets. Heel compact en ook heel goedkoop, maaaaaar
- In de gasfles zit propaan. Dit blikje zit butaan in, werkt mijn BBQ daar ook gewoon op?
- Het is natuurlijk een hele andere aansluiting, is dit uberhaubt op elkaar aan te sluiten? :+

Mis ik iets, of zijn er veel makkelijkere oplossingen? _/-\o_

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zolang je niet gaat bbqen als het vriest werkt butaan ook gewoon.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:11
Kun je dan niet gewoon een 901 van Campingaz (16 x 11 cm) halen? Is niet super klein, maar wel een stuk kleiner dan die je nu hebt. Kijk ook even op marktplaats. Ik heb een 907/904 en 901 voor 15 euro gehaald, waarbij ze alledrie nog minimaal halfvol waren. Scheelt wel enorm.

Anders kun je deze ook goedkoop "nieuw" kopen.
https://www.dewitschijndel.nl/r-901-gasfles/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 00:26
ik zou inderdaad voor zo'n 901 of vergelijkbaar type gaan. gewoon met een fatsoenlijke schoefkoppeling erop

Die snijflessen vind ik persoonlijk niks voor deze toepassing (je kan ze niet meer loshalen bijvoorbeeld).

[ Voor 12% gewijzigd door timberleek op 25-06-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ah top. Butaan werkt prima dus. Goed om te weten!

Zo'n 901 fles is inderdaad al een stuk kleiner dan wat ik nu heb. Dus dat is al top.
Wat voor een koppeling zit er op zo'n fles eigenlijk? Kan ik die zo op mijn BBQ aansluiten zonder drukregelaar? (ik zie op internet hele pagina's vol met drukregelaars..)

Wat is het nadeel van zo'n "snijkoppeling" dan eigenlijk? Zijn daar geen verloopstukken voor?

Edit:

volgens mij al gevonden. Van die wegwerp cardridges kan ik volgens mij aansluiten met deze set.?

Die 901 flessen met deze set?

[ Voor 28% gewijzigd door Pindakaas op 25-06-2020 14:13 ]

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37

vhal

ಠ_ಠ

inderdaad

Eventueel kan je ook zo'n Cadac Powerpack gebruiken met de schroefflesjes
https://www.dewitschijndel.nl/cadac-power-pack/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Okee top!

Ik ga even kijken wat handig is. Nu weet ik in ieder geval wat de opties zijn.

Bedankt allemaal!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor BBQ heb je geen gas nodig. pas ook op met gasfles in de zon

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
Yes perfect.

Die snijflessen hebben geen "normale" koppelingen, maar je drukt de opnemer door het blik heen. Daarna kun je hem er dus ook niet weer afhalen, dan spuit het gas overal heen.
Voor een gasbrandertje kan ik dat nog wel begrijpen omwille van formaat. en daar heb je vaak 1 geheel waar de fles al in zit (of een losse fles aan een slang, maar dan wel met verwijderbare koppeling).

Maar de fles los kunnen halen vind ik wel praktisch. Zeker als je bijvoorbeeld thuis wil wisselen naar de grote fles.

Heb ook wel eens gehad dat het snijdeel van de koppeling slecht bleek te zijn. Kwam ik achter doordat de koppeling niet goed afsloot en het gas alle kant op spoot totdat de fles leeg was.
Was ineens heel makkelijk om de anderen op het kampeerveld te laten stoppen met roken >:)

Dat was natuurlijk maar 1 keer, en het systeem werkt in de basis wel. Maar als er geen "noodzaak" is voor zo'n formfactor zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:58
Ik heb zelf de 2,5 kg groene gasfles, 35 cm hoog, en 23 rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 16:01
Let op dat de party grill in een low pressure (gasfles) en high pressure varianten wordt verkocht (blikjes).

Je bent dus gebonden aan een gasfles (ik heb een 2.5kg variant icm party grill) of de campinggaz met geschikte gasdrukregelaar. Niet prutsen met die blikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ik heb de low pressure variant denk ik. (voor een normale gasfles)

Heb een afspraak staan om via marktplaats een R901 campingaz op te halen. Die kan ik dan laten vullen en een drukregelaar voor halen. Ben benieuwd hoe lang ik met zo'n klein busje kan doen. :*)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
klein detail

gasflessen worden op de meeste plekken niet meer gevuld zoals dat voorheen meer gebeurde (volgens mij).
Het is vrijwel altijd gewoon ruilen voor een volle. Dan betaal je de gasvulling en het verschil in keuringsleeftijd op de fles (weet niet of dat op die blauwe ook zo is, maar neem aan van wel).

Niet dat het verder uitmaakt,
Pagina: 1