Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

pc netwerk snelheid omlaag

Pagina: 1
Acties:

• fraptor
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 31-05 22:57
Beste tweakers,

Op het moment gebeuren er bij mij op mijn netwerk rare dingen(voor mij). Ik heb een gigabit verbinding(internet), alleen haalt mijn pc de snelheid niet. altijd Als ik in mijn netwerk instellingen kijk, zie ik wel dat hij een gigabit verbinding heeft op mijn netwerk. Maar internet en overdracht van pc naar NAS komt zelden boven de 100 mbit.

Ik heb overigens wel gezien dat hij 900 mbit heeft gehaald, maar op dit moment lijkt hij dat niet altijd te kunnen. Hij komt vaak niet boven de 100 mbit. Ik heb Zyxel VMG8825-T50. Dat is ook meteen mijn main router. Die gaat naar 2 switches(unmanaged?) voordat de kabel bij mijn pc aankomt. Als ik mijn laptop erbij pak en daar een speedtest op doe via wifi, kom ik altijd consequent rond de 4 a 500 mbit. Op de eerste switch die verbonden is met mijn router, gaat ook een kabel naar verschillende apparaten waaronder een linksys velop systeem. Daar doe ik dan ook de wifi test op mijn laptop

Ik ben wel technisch aangelegd, maar heb me nog niet te zwaar verdiept in netwerken en technische mogelijkheden van netwerken. Ik wilde niet zomaar wat halen en uitproberen, ik dacht, misschien zijn er wel wat slimmere mensen dan ik die wat advies kunnen geven. Heeft iemand nog een suggestie? Zou in dit geval een managed switch bijvoorbeeld een oplossing kunnen bieden?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet het probleem uit elkaar trekken: de overdrachtssnelheid van een bestand naar je NAS wordt meestal gelimiteerd door de NAS zelf. Heeft 't ding überhaupt een gigabit poort? Zijn je schijven snel genoeg? Is de processor voldoende krachtig? Kijk eens op www.smallnetbuilder.com naar de meetresultaten voor jouw NAS

Speedtest via wifi is evenzo van vele factoren afhankelijk. Gebruik je 2,4 of 5 GHZ? En welke smaak; n, ac, ax? Zijn er veel andere wifi netwerken in de buurt of externe storingsbronnen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:27
Kijk ook eens naar de kabels als ergens een kabel defect is, die kan onderweg ergens terugschakelen naar 100Mb want daar zijn maar de helft van de aders voor nodig.

Wat haal je als speedtest op de PC doet, is dat wel snel?

Hoe test je die snelheid, maximale snelheid haal je enkel bij een groot bestand, bij meerdere kleine bestanden zak je snelheid snel dramatisch in elkaar.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:26

lier

MikroTik nerd

Test (eerst) eens met iPerf zodat je geen invloed hebt van andere factoren dan netwerk:
https://iperf.fr/iperf-download.php

Eerst het probleem, dan de oplossing

• fraptor
Brahiewahiewa schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:44:
Je moet het probleem uit elkaar trekken: de overdrachtssnelheid van een bestand naar je NAS wordt meestal gelimiteerd door de NAS zelf. Heeft 't ding überhaupt een gigabit poort? Zijn je schijven snel genoeg? Is de processor voldoende krachtig? Kijk eens op www.smallnetbuilder.com naar de meetresultaten voor jouw NAS

Speedtest via wifi is evenzo van vele factoren afhankelijk. Gebruik je 2,4 of 5 GHZ? En welke smaak; n, ac, ax? Zijn er veel andere wifi netwerken in de buurt of externe storingsbronnen?
wifi is op 5ghz. mijn wifi netwerk is ook niet het probleem. ik wil alleen aangeven dat ik met mijn wifi netwerk werl boven de 100mbit uit kom. gemiddeld 4 a 5x hoger

Systeem is denk ik wel snel genoeg. Ik heb 900mbit wel eerder gehaald met de speedtest van ookla. Verder heb ik ook al met steam op de 900 mbit gezeten. Naar mijn nas heb ik wel eens met 30 mbytes per seconden naar gekopieerd. het probleem zit hem echt in dat mijn pc ineens dus niet meer boven de 100 mbit uitkomt terwijl die bedraad is.

• fraptor
Ben(V) schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:49:
Kijk ook eens naar de kabels als ergens een kabel defect is, die kan onderweg ergens terugschakelen naar 100Mb want daar zijn maar de helft van de aders voor nodig.

Wat haal je als speedtest op de PC doet, is dat wel snel?

Hoe test je die snelheid, maximale snelheid haal je enkel bij een groot bestand, bij meerdere kleine bestanden zak je snelheid snel dramatisch in elkaar.
defect kabel nog niet gecontroleerd. Ik gooi wel een kabel in mijn laptop en bekijk het per switch.

• fraptor
Ik neig nu wel naar ergens een defecte kabel. Ik heb dit weekend een klein LAN weekend. Ik had mijn pc losgekoppeld maar moest nog wat downloaden. Heb hem rechtstreeks aangesloten op de modem en haalde toen gewoon in steam 95 mbytes per seconden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True