Halterbank van de sloop gered maar mis één onderdeel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Tijdje terug heb ik een halterbank met verstelbare rugleuning gevonden.

Het is een ouderwets model waarmee je de helling van de leuning kan aanpassen dmv denk ik een stalen pen. Het gat waar de pen doorheen kan is zo'n 7mm qua diameter.

Nu mis ik een stalen pin/pen waarmee ik de leuning kan verstellen. Voor de foto heb ik een eetstokjes gebruikt ter demonstratie. Ook heb ik een schroevendraaier geprobeerd maar die brak door midden zodra ik gewicht op het rugvlak zette.

Heb gegoogled maar kom er niet uit. Wie o wie?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zBuRXFd.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:35

Grvy

Bot

Gewoon een stalen staaf halen bij de bouwmarkt die past?

https://www.gamma.nl/asso...er-8-mm-2-meter/p/B035297

(weet te weinig van waar het precies voor is; maar als het alleen is om tegen te houden heb je geen specifieke staaf nodig lijkt me..)

[ Voor 65% gewijzigd door Grvy op 25-06-2020 12:22 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Juiste dikte schroefdraad en 2 moeren halen bij de bouwmarkt, houtblokje als handgreep. Gaatje in het blokje boren en in elkaar zetten. Hoeft niet meer dan enkele euro’s en 5 minuten te kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 23:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gewoon een metalen pen halen bij de bouwmarkt inderdaad.

Ik zou ook meteen even rubber doppen halen voor die andere poot.
Of anders een rubber mat halen, want dit kan je nog wel eens je vloer kosten...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Stalen schroef gehaald van 8mm dik en 20cm lengte, maar hij houdt de leuning niet. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Grvy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:21:
Gewoon een stalen staaf halen bij de bouwmarkt die past?

https://www.gamma.nl/asso...er-8-mm-2-meter/p/B035297

(weet te weinig van waar het precies voor is; maar als het alleen is om tegen te houden heb je geen specifieke staaf nodig lijkt me..)
Is van ijzer en is niet hard genoeg om de leuning te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

n0elite schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:23:
Stalen schroef gehaald van 8mm dik en 20cm lengte, maar hij houdt de leuning niet. Iemand nog ideeën?
Waar heb je die gehaald? Lokale bouwmarkt?
Wat staat er op de kop van de bout? Toevallig '8.8'? Want dat is slappe meuk.
Kijk even of je eentje kan vinden met de opdruk 12.9.
Of ga naar een ijzerwaren winkel en haal er eentje van RVS. Dat zou sterk genoeg moeten zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik zou zeggen dat je nog meer onderdelen mist die de gewichtsoverbrenging van de bout een stuk dichter (direct naast) de centrale balk laten lopen. Nu moet een bout 5cm aan iedere kant overbruggen?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:39
OnTracK schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:48:
Ik zou zeggen dat je nog meer onderdelen mist die de gewichtsoverbrenging van de bout een stuk dichter (direct naast) de centrale balk laten lopen. Nu moet een bout 5cm aan iedere kant overbruggen?
Ik denk ook dat je nog wat mist. Zie ook de gaten die bij de uitsteeksels zitten.

Wat misschien ook wel een relevante vraag is, is hoeveel je weegt. Hoeveel versteviging er nodig is verandert nogal tussen (bijvoorbeeld) 60 kilogram of 120 kilogram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Het lijkt ook alsof die balk waar je nu het stokje doorheen hebt gestoken geknikt is. De hoek aan de ene kant van je stokje is anders dan aan de andere kant.
Staan er een merk en type op? Dan kan je foto's zoeken en weet je wat je mist, en of de knik hoort of niet. Persoonlijk voorzie ik letsel als de boel afbreekt terwijl je daar met halters op bezig bent. Als het in eerste instantie goed gaat wil dat niet zeggen dat het goed blijft gaan. Eigenlijk moet je gaan uitrekenen op welke delen welke krachten komen te staan en daar dan een X keer overgedimensioneerd iets voor te regelen.

[ Voor 51% gewijzigd door DataGhost op 02-08-2020 18:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dat is geen halterbank, maar een (soort van) Ab King Pro. Belangrijke dingen vergeet je, maar die tell sell reclames blijven je helaas altijd bij. Verklaart ook wel wat dat ding op de sloop doet :P

[ Voor 6% gewijzigd door Freakster86 op 02-08-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Freakster86 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:14:
Dat is geen halter bank, maar een (soort van) Ab King Pro. Belangrijke dingen vergeet je, maar die tell sell reclames blijven je helaas altijd bij. Verklaart ook wel wat dat ding op de sloop doet :P
Er helemaal niet voor bedoeld dus. Ik vond het al rare wieltjes en zat al te bedenken hoe dat zou moeten werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
Goed gevonden @Freakster86
Ik denk ook niet dat je dit op een veilige manier als halterbank zou kunnen gebruiken. Aangezien die steun met die wieltjes lijkt te scharnieren, komt er ontzettend veel druk op die pin (in twee richtingen). Mocht de pin het houden, houd je alsnog een fragiel bankje over. Die ab-king pro is ook maar tot 100kg belastbaar, dus veel speling ga je sowieso niet hebben met gewichten + je eigen gewicht.
Pagina: 1