Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aanwezigheid bestanden uit folder 1 nagaan in folder 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mvandek2
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-04 14:18
Beste allen,

Ik zoek een mogelijkheid de aanwezigheid van alle bestanden uit folder 1, inclusief subfolders, na te gaan in folder 2, inclusief subfolders. Het resultaat zou dan idealerwijze een overzicht zijn van de bestanden uit folder 1 die ook in folder 2 voorkomen met hun locatie.
Het criterium is de bestandsnaam, dus ongeacht mutatiedatum, omvang, locatie en inhoud.

Ik dacht dit met Winmerge of Windiff te kunnen doen maar dat lijkt niet mogelijk.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

Brahiewahiewa

boelkloedig

Gewoon een powershell scriptje of desnoods vbscript?

code:
1
2
3
4
for bestandsnaam1 in folder1
 for bestandsnaam2 in folder2
  if bestandsnaam1 = bestandsnaam2 then print bestandsnaam1
next: next

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mvandek2
Ik zoek een GUI, het gaat om enkele Tb aan data met verschillende gebruikers, nu en later, dus ik wil het zo gebruiksvriendelijk mogelijk.

Bedankt i.i.g.!

• Semt-x
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:59

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvandek2
Beste Semt-x,
Treecomp toont verschillen maar ik wil juist overeenkomsten zoeken.
Dus of files uit Tree1 voorkomen in Tree2 en waar.
Bedankt i.i.g!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Windows Server heeft toch gewoon Powershell?

Misschien een beetje "overbodig" maar Get-ChildItem om al je files te scannen, dan op basis van de eventuele aanwezigheid van "\" de directories wegstrepen? En omdat je een GUI wil, dan als output Out-GridView, sorteren en waar nodig export naar Excel?

Heb je 2 lijstjes in Excel, doe je daar een Remove Duplicate en klaar?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semt-x
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:59
Treecomp kan ook alleen overeenkomstige files laten zien.

Als je 2 mappen vergelijkt, zie je bovenaan, in het midden van het resultaat scherm 3 bolletjes en 2 pijltjes.
Die je kan "indrukken". Als je alleen het middelste zwarte bolletje indrukt, zie je alleen de overeenkomstige bestanden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvandek2
Ja klopt maar er wordt per overeenkomstige folder vergeleken; de inhoud van een folder links wordt niet vergeleken met alle folders rechts.

Ik zoek een mogelijkheid het bestaan van alle bestanden uit Folderstructuur 1 te verifiëren in Folderstructuur 2 en dan te tonen waar ze staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mvandek2 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:59:

Ik zoek een mogelijkheid de aanwezigheid van alle bestanden uit folder 1, inclusief subfolders, na te gaan in folder 2, inclusief subfolders.
Probeer DoubleKiller Free eens. Is abandonware (laatste versie stamt uit 2007) maar ik gebruik het al jaren, nu onder Windows 10, en werkt nog altijd prima. Simpel maar eenvoudig te gebruiken en effectief.

https://www.bigbangenterp...doublekiller/download.htm

Total Commander heeft ook wel een soortgelijke functie maar dat is misschien wat veel van het goede als je alleen maar deze ene functie wilt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Toch zou ook ik pleiten voor Total Commander's Synchonize Dirs-functie. :)

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:29
mvandek2 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:28:
Ik zoek een GUI, het gaat om enkele Tb aan data met verschillende gebruikers, nu en later, dus ik wil het zo gebruiksvriendelijk mogelijk.

Bedankt i.i.g.!
Een GUI maken voor dit soort zaken kan ook gewoon met Powershell (en met vbscript), qua hoeveelheid werk valt dat reuze mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Killah_Priest schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 01:18:
[...]

Een GUI maken voor dit soort zaken kan ook gewoon met Powershell (en met vbscript), qua hoeveelheid werk valt dat reuze mee.
Kom op. Als hij nog geen kennis van Powershell heeft dan is het bouwen van een GUI die meer inhoudt dan een simpele notificatie popup echt wel wat bruggen te ver. En sowieso ben je met het verkeerde gereedschap bezig als je zo nodig GUI's wilt bouwen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:29
downtime schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 02:14:
[...]

Kom op. Als hij nog geen kennis van Powershell heeft dan is het bouwen van een GUI die meer inhoudt dan een simpele notificatie popup echt wel wat bruggen te ver. En sowieso ben je met het verkeerde gereedschap bezig als je zo nodig GUI's wilt bouwen.
Um, iemand adviseert hem Powershell, diegene krijgt als reactie dat hij een GUI wilt. Ik reageer daar alleen op door te zeggen dat je met PS ook een gui kunt maken aangezien men bij het horen van Powershell, Python etc altijd meteen vanuit dat het console-only is. Ik wil zo'n misconceptie opgehelderd hebben aangezien het gebruik ervan absoluut niet console only hoeft te zijn.

En wat bedoel je met je laatste zin? Hoezo is zoiets het verkeerde gereedschap? Bepaal jij dat? In PS heb je volledige toegang tot het .NET framework. Winforms en WPF zijn gewoon te gebruiken, databinding kan ook gewoon. Multi-threading is ook zo geïmplementeerd.

[Voor 17% gewijzigd door Killah_Priest op 07-07-2020 08:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:54
Je zoekt dus gewoon een diff tool?
Beyond Compare kan dat.

Maar er zijn er vast tientallen meer.

Als het je gaat om dubbele files waar de relatieve locatie veranderd dan is er Anti Twin.

[Voor 35% gewijzigd door jeroen3 op 07-07-2020 09:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvandek2
Ik heb niet gezegd geen kennis van Powershell te hebben maar omwille van de beoogde gebruikers wil ik het gebruiksvriendelijk houden en niet met commandline instructies komen.

@jeroen3, ik heb Beyond Compare bekeken maar kreeg niet voor elkaar wat Doublekill wel eenvoudig deed; nl. overeenkomstige files en hun locaties geven in 2 folderstructuren.
Daarbij is Doublekill zonder installatie wat zeker m'n voorkeur heeft. Dus Downtime, bedankt i.i.g.!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True