Toon posts:

Menu wordpress website wordt niet juist weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DCV191283
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:05
Mijn vraag
Voor mijn werk doe ik soms wat klein onderhoud aan de website, deze is ooit extern gemaakt, maar je wil niet bij alles weer afhankelijk zijn, dus langzamerhand probeer ik wat bij te leren.... Vandaag heb ik voor het eerst een menu-item toegevoegd in het bestaande menu. Het toevoegen ging zonder problemen, maar de opmaak was anders als bij de andere menu-opties, dus ben ik op zoek gegaan en via thema editor kon ik het menu aanpassen naar de juiste opmaak.

Nu loop ik er alleen tegen aan dat mensen die eerder al op de website zijn geweest hun cookies moeten verwijderen anders geeft de website nog de layout zoals die was voordat ik de thema editor aangepast heb. Heb ik iets fout gedaan, moet ik nog iets doen? Iemand enig idee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress website met Avada Child thema

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gezocht op internet, maar weet ook niet de juiste zoektermen te vinden...

Beste antwoord (via DCV191283 op 25-06-2020 13:10)

• samo
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-09 16:40

samo

yo/wassup

Dat zou het heel goed kunnen zijn.

De Cache is een tijdelijke kopie van de website op de server die minder rekenkracht kost om te serveren dan de reguliere pagina. Er zijn verschillende uitwerkingen van deze techniek maar in het kort komt het allemaal hier op neer.
Als jij een aanpassing maakt in de site moet de cache weten dat de pagina anders is dan het onthouden heeft. Voor content gaat dit vaak goed en is er een mechanisme in de site ingebouwd dat aangeeft dat een pagina veranderd is. Voor template- en menuwijzigingen is dat er meestal niet omdat een template of menu op meer dan één plek gebruikt wordt. Dan is het inderdaad nodig om alle cache te legen.

Waarom werkt dit dan wel voor jou en niet voor een andere bezoeker? Als jij bent ingelogd kan jouw verzoek net gecached worden want je wil niet dat iemand anders de response krijgt die voor jou bedoeld is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Alle reacties

• samo

samo

yo/wassup

Het klinkt alsof je de cache van de site nog even moet legen na de wijziging. Wellicht heb je een caching-plugin?

• DCV191283
Zoals gezegd heb er geen verstand, ben even gaan zoeken en kom Savvii tegen waarbij ik op de knop "Flush all cache" kan klikken, is dat wat je bedoeld?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Dat zou het heel goed kunnen zijn.

De Cache is een tijdelijke kopie van de website op de server die minder rekenkracht kost om te serveren dan de reguliere pagina. Er zijn verschillende uitwerkingen van deze techniek maar in het kort komt het allemaal hier op neer.
Als jij een aanpassing maakt in de site moet de cache weten dat de pagina anders is dan het onthouden heeft. Voor content gaat dit vaak goed en is er een mechanisme in de site ingebouwd dat aangeeft dat een pagina veranderd is. Voor template- en menuwijzigingen is dat er meestal niet omdat een template of menu op meer dan één plek gebruikt wordt. Dan is het inderdaad nodig om alle cache te legen.

Waarom werkt dit dan wel voor jou en niet voor een andere bezoeker? Als jij bent ingelogd kan jouw verzoek net gecached worden want je wil niet dat iemand anders de response krijgt die voor jou bedoeld is.

• DCV191283
Bedankt voor je hulp!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee