Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dustinhome gebruikt een trackinglink

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06-05 10:02
Bijv hier: pricewatch: Logitech HD Webcam C615

Als je kijkt naar de url van Dustinhome, dan kun je zien dat dat een trackinglink is. Die wordt geblokkeerd door mijn tracking blocker, en genoeg andere. De blocking rule staat in de populaire EasyPrivacy list, die vgs mij door meerdere blockers gebruikt wordt.

Het lijkt me de bedoeling dat een deeplink naar een productpagina een daadwerkelijke deeplink is, niet een (niet-werkende) redirection url.

[Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 25-06-2020 11:30]

日本!🎌

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

Lijkt bij meerdere producten het geval te zijn, vermoed zelfs alle Dustinhome redirects

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• _Thanatos_
Dat verwacht ik ook ja... Is er een PW-politie die dit kan aanpassen?

日本!🎌

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
De url wordt de door winkel zelf aangeleverd en mogen ze zelf kiezen. Extra tracking ertussen mag, zie ook Mooijekind in "URL naar product bij een shop"

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• _Thanatos_
Okay, fine, maar het lijkt me dat het de link niet kapot moet maken bij gebruik van een populaire content blocker.

日本!🎌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

_Thanatos_ schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:09:
Okay, fine, maar het lijkt me dat het de link niet kapot moet maken bij gebruik van een populaire content blocker.
Ze lopen hun eigen potentiële klanten mis op deze manier. Ik draai uBlock Origin op Firefox met de standaardinstellingen en die houdt content van tracking.lengow.com i.i.g. tegen met een privacyreden.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• _Thanatos_
Kan iemand dit nog fixen?

Ik snap dat tracking toegestaan is, maar het geeft T.net ook geen goed gezicht als een link niet werkt. Want het werkt gewoon niet.

日本!🎌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:12
Lijkt me dat t.net hier niks aan gaat doen. Dat zijn persé zo'n url willen gebruiken is hun probleem. Ik haak al meteen af als dit niet werkt. Dan pak ik wel een andere shop. Aan de andere kant draaien veel gebruikers geen adblock oid. Al zal het percentage hier op t.net juist wel redelijk hoog liggen.

Op z'n hoogst kan t.net een verzoek doen aan dustinhome en ze ervan op de hoogte brengen. Ik vind echter niet dat t.net hier zelf verantwoordelijkheid voor hoeft te nemen.

• _Thanatos_
Mja, het is een beetje vingertjewijzen op deze manier. Aan de ene kant laat T.net dit toe (blijkbaar), maar aan de andere kant biedt T.net aan de bezoeker een kapotte link aan. Waar die link uiteindelijk vandaan komt, zal de bezoeker jeuken, maar toch schijnt het belangrijk te zijn?

Ik vind niet dat het moet meewegen wie deze linkt genereert. Het gaat uiteindelijk om de bezoeker, niet om het contractje tussen Dustinhome en T.net. En volgens mij heeft T.net hier de machtspositie, en kunnen ze vanuit het kader van een goed werkende website best eisen dat Dustinhome links genereert die werken.

Ik denk zelfs dat T.net hun voorwaarden richting winkels wel zou mogen aanpassen (wellicht niet meteen met terugwerkende kracht) in dat het verboden wordt om redirection links in de PW te plaatsen, maar dat deeplinks échte deeplinks moeten zijn.

Beetje principekwestie zo dus.
Maar in the end: inderdaad, ik negeer deze winkel ook :)

日本!🎌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
De link is niet kapot, jij sloopt hem met jouw adblocker. De winkel kan prima voorspellen dat adblockers een probleem zullen zijn, maar dat is hun zorg. Op zich werkt de link die ze aanleveren prima, jij wil alleen geen zaken doen met hun tussenpartij.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@_Thanatos_ Koop je bij andere aanbieder. als zij een TL gebruiken, krijgen ze niet veel klandizie die oa FF gebruiken of een Add-Block

werkende link

[Voor 24% gewijzigd door Hackus op 10-07-2020 13:07]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• _Thanatos_
Dirk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:01:
De link is niet kapot, jij sloopt hem met jouw adblocker.
Ik sloop hem niet, en het is niet mijn adblocker. Het is een populaire contentblocker. De link wordt niet gesloopt, hij werkt alleen niet. Beetje overdreven om het zo te noemen zoals jij dat doet.

Bovendien weet ik best wat er gebeurt, dat hoef je niet uit te leggen. Maar dit is hetzelfde als wanneer er een feature van T.net in Firefox niet werkt en dan zeggen "jamaar je gebruikt Firefox en dus jij sloopt onze site". Dat is feitelijk hoe jij het nu brengt. Beetje nuanceren kun je ook leren.
De winkel kan prima voorspellen dat adblockers een probleem zullen zijn, maar dat is hun zorg.
Dat hoop ik voor ze, maar ik denk dat T.net daar best een rol in kan spelen. Webwinkel-eigenaren zijn echt niet allemaal zo tech-savvy als wij. Zij willen gewoon spullen verkopen, en een website is daarbij een middel, geen doel. Dus verstand hebben van webtech is geen vereiste.
Op zich werkt de link die ze aanleveren prima, jij wil alleen geen zaken doen met hun tussenpartij.
Als je het zo wil brengen... In het kader van de GDPR lijkt het me niet de bedoeling dat een link die belooft naar X te gaan, eigenlijk naar Y gaat. In een e-mail zou dit naar phishing stinken. Waarom de GDPR erbij halen, zou je denken? Omdat er aan tracking wordt gedaan, zonder dat ik daarvoor consent geef. Daarom.
Hackus schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:05:
@_Thanatos_ Koop je bij andere aanbieder. als zij een TL gebruiken, krijgen ze niet veel klandizie die oa FF gebruiken of een Add-Block
Helemaal mee eens, maar ik probeer het principe duidelijk te krijgen. Zoals ik al zei, ik negeer deze winkel toch al wel door hun losvaste privacybeleid.

[Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 10-07-2020 15:20]

日本!🎌

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:31
De link werkt hier wel (zonder adblocker). Getest op mijn computer en iPhone dus waarschijnlijk ligt de fout bij je eigen configuratie. Zet die adblocker/contentblocker eens uit en probeer het dan nog een keer.

XBL: Nogne

• _Thanatos_
Nogne schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:38:
De link werkt hier wel (zonder adblocker). Getest op mijn computer en iPhone dus waarschijnlijk ligt de fout bij je eigen configuratie. Zet die adblocker/contentblocker eens uit en probeer het dan nog een keer.
Nog één keer dan. Het gebruik van een populaire contentblocker zorgt ervoor dat deze link niet werkt. NATUURLIJK als je die niet gebruikt, dan werkt het wel. Maar dan is het nog stééds een trackinglink die mogelijk de privacy van een T.net gebruiker compromitteert.

Nogmaals, het gaat om het principe, niet om een (tijdelijke) oplossing.

日本!🎌

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:31
_Thanatos_ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:40:
[...]

Nog één keer dan. Het gebruik van een populaire contentblocker zorgt ervoor dat deze link niet werkt. NATUURLIJK als je die niet gebruikt, dan werkt het wel. Maar dan is het nog stééds een trackinglink die mogelijk de privacy van een T.net gebruiker compromitteert.

Dan kan je beter contact opnemen met de contentblocker of webshop. Tweakers levert de URL niet aan zoals hierboven is aangegeven.

XBL: Nogne

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

Heb inmiddels maar een aangepaste costum CSS snippet toegevoegd aan m'n profiel.
Zo heb ik inmiddels meerdere shops er in staan (o.a. bijv MaxICT ook)
code:
1
2
3
4
5
6
a[href*="LeverancierID=10570"] {
  color: #f00 !important;
  text-decoration: line-through !important;
  pointer-events: none;
  cursor: default;
}

Niet ideaal misschien maar laat wel zien dat je die maar even moet overslaan :+

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

_Thanatos_ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:16:
[...]

Ik sloop hem niet, en het is niet mijn adblocker. Het is een populaire contentblocker. De link wordt niet gesloopt, hij werkt alleen niet. Beetje overdreven om het zo te noemen zoals jij dat doet.

Bovendien weet ik best wat er gebeurt, dat hoef je niet uit te leggen. Maar dit is hetzelfde als wanneer er een feature van T.net in Firefox niet werkt en dan zeggen "jamaar je gebruikt Firefox en dus jij sloopt onze site". Dat is feitelijk hoe jij het nu brengt. Beetje nuanceren kun je ook leren.
Dat is een verkeerde vergelijking, browser compatibiliteit is niet te vergelijken met het gebruiken van contentblockers. Jij kiest er bewust voor om een contentblocker te gebruiken die toegang tot bepaalde content blokkeert, daarmee kies jij er bewust voor dat als gevolg daarvan bepaalde functionaliteit niet kan werken. Dat betekent dus niet dat die functionaliteit aan de kant van de website niet werkt maar dat jij er doelbewust voor kiest deze functionaliteit te blokkeren

Waar het dus om gaat is dat jij wilt dat tracking links verboden worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• iamerwin
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 08:01
_Thanatos_ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:40:
[...]

Dat jij software gebruikt die je verhindert sommige links te gebruiken is toch niet het probleem van Tweakers? Dat lijkt me vooral het probleem van de webshop die op deze manier waarschijnlijk omzet misloopt. 🤷‍♂️
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True