Outlook op Ubuntu 20.04

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 13:07
Goedemorgen!

Een vraagje voor de Ubuntu / Linux gebruikers hier welke ook een Office365 (zakelijke) omgeving gebruiken.

Via Wine is het mogelijk om in ieder geval Office 2013 aan de gang t ekrijgen maar ook dat werkt niet soepel. Dus mijn vraag is, wat gebruiken jullie als office pakket en voor de email?

De huidige functies in Word en Outlook bevallen mij super, maar ik ben toch aan het kijken naar de mogelijkheden voor overstappen naar Ubuntu.

Alvast bedankt!

Michel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gewoon alles webbased van O365. Dat doe ik zelfs gewoon op Windows terwijl ik daar Office geïnstalleerd heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

miesjel12 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:10:
Goedemorgen!

Een vraagje voor de Ubuntu / Linux gebruikers hier welke ook een Office365 (zakelijke) omgeving gebruiken.

Via Wine is het mogelijk om in ieder geval Office 2013 aan de gang t ekrijgen maar ook dat werkt niet soepel. Dus mijn vraag is, wat gebruiken jullie als office pakket en voor de email?

De huidige functies in Word en Outlook bevallen mij super, maar ik ben toch aan het kijken naar de mogelijkheden voor overstappen naar Ubuntu.

Alvast bedankt!

Michel
Web versie. of op pc Libre Office gebruiken. e-mail kun je kijken naar oa Thunderbird

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Oke had ik niet eens aan gedacht. Werkt die goed tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 22:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Email doe ik juist met Evolution, want die heeft gewoon EWS ondersteuning zodat je fatsoenlijk je email, agenda, contacten en taken hebt. Thunderbird is met alleen imap te beperkt en je zal via wat extra omwegen de agenda erin zien te krijgen. En dan heb je nog geen contacten.
Je kan wel kijken naar davmail als 'proxy' voor je EWS connectie, maar dat is het toch net niet. Als het al werkt. En vereist bovendien java, geen idee of je dat echt moet willen.

Tekstverwerking en spreadsheets is gewoon LibreOffice. Zolang er geen fancy opmaak en andere zaken gedaan wordt, is het prima te gebruiken.

Oh, nadeel van Evolution: geen extra fancy opmaak en je lettertype is in alle gevallen Times New Roman. Dat is niet aan te passen terwijl een feature request hiervoor al jaren open staat. Dat is het enige waar ik moeite mee heb. Wil je meer, dan idd gewoon de webbased client.

[ Voor 19% gewijzigd door Hero of Time op 25-06-2020 20:05 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Hero of Time schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:03:
Email doe ik juist met Evolution, want die heeft gewoon EWS ondersteuning zodat je fatsoenlijk je email, agenda, contacten en taken hebt. Thunderbird is met alleen imap te beperkt en je zal via wat extra omwegen de agenda erin zien te krijgen. En dan heb je nog geen contacten.
Je kan wel kijken naar davmail als 'proxy' voor je EWS connectie, maar dat is het toch net niet. Als het al werkt. En vereist bovendien java, geen idee of je dat echt moet willen.

Tekstverwerking en spreadsheets is gewoon LibreOffice. Zolang er geen fancy opmaak en andere zaken gedaan wordt, is het prima te gebruiken.

Oh, nadeel van Evolution: geen extra fancy opmaak en je lettertype is in alle gevallen Times New Roman. Dat is niet aan te passen terwijl een feature request hiervoor al jaren open staat. Dat is het enige waar ik moeite mee heb. Wil je meer, dan idd gewoon de webbased client.
Evolution had ik nog niet getest, ga ik eens proberen!

Thunderbird heb ik aan de gang gekregen, maar de look en feel van het programma staat me gewoon niet echt aan. Voelt erg ouderwets :P , wellicht met Evolution hetzelfde zal het toch eens proberen.

Helaas staat onze IT organisatie het niet toe om Outlook als PWA toe te voegen via Chrome, dat had het een stuk prettiger gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Ik heb outlook toegang vanuit Evolution ook nooit aan de gang gekregen. Het kan wel, maar je IT organisatie moet meewerken. En dat is vaak te veel gevraagd.

De opmerking over Times New Roman herken ik niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYi9ihxwlWWBNJtcLpe30c9PETw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GnaynZYGMXCN2waKplkDskP8.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 22:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sir Isaac schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:19:
Ik heb outlook toegang vanuit Evolution ook nooit aan de gang gekregen. Het kan wel, maar je IT organisatie moet meewerken. En dat is vaak te veel gevraagd.
Op welke manier moet je IT afdeling meewerken? Je vult de OWA url in die je in elke guide kan vinden en het werkt. Bij ons op werk is er geen speciale omgeving oid en het werkt prima.

Toegegeven, ik ben zelf de systeembeheerder, maar dat zou geen reden moeten zijn waarom het mij wel lukt en jou niet.
[Afbeelding]
Verstuur de mail eens en kijk dan in de broncode. ;) Weergave font != werkelijke font in de mail. Ik kan ook als systeem font Comic Sans instellen. Zie je bij het opstellen van een email dat ook. Maar de ontvangende partij krijgt dat echt niet te zien en als je het controleert bij verzonden items net zo.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
Sir Isaac schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:19:

[Afbeelding]
Precies dat meewerken is een uitdaging. We hebben een Duits hoofdkantoor wat de ICT regelt, en niets ten nadele van Duitsers maar ze lopen daar echt achter op ICT gebied helaas.
Pagina: 1