Apple iOS 14 en iPadOS 14 Preview

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
reviews: Apple iOS 14 en iPadOS 14 - Veel persoonlijker te maken

@arnoudwokke

Is het wel zo'n raadsel? Ik kan mij goed voorstellen dat je binnen deze specifieke subinterface / appdrawer wilt zoeken en de zoekresultaten ook in deze lijst met dezelfde opmaak gefilterd worden. Zónder dat er allerlei andere suggesties tussendoor komen zoals aanvullingen, Siri, Outlook, web, woordenboek etc. Je zoekt hier echt en uitsluitend op apps. Je hoeft niet uit te interface en kunt gefocust zoeken.

Ik weet niet of je dit functioneel al kunt bevestigen maar het oogt voor mij niet als een enorm raadsel.

Waar Apple iOS op apparaten langer keurig bijhoudt, maakt het versienummer op Android niets meer uit, omdat Google ze zelfs up-to-date kan houden als ze op een oudere versie draaien. Het wordt tijd dat Apple iOS ook segmenteert om fixes en app-updates sneller en flexibeler op iPhones te kunnen zetten.
Wat refereer je hier met "ze'? Het enige in de vorige zin lijkt me "iOS op apparaten" en "versienummer" en beiden zijn niet logisch. Bedoel je patches, apps, apparaten?

Thanks!

Nog een ander punt voor jou als mobile expert: de functie van de AppClips komt mij héel bekend voor. Met name het hele concept dat je op een locatie staat, iets scant of tapt en ter plekke een kleine app download die je op dat moment nodig hebt. Ik heb gezocht op Ubuntu OS en Firefox OS maar kan geen nieuwsbericht vinden dat dit noemt. Toch weet ik vrijwel zeker dat ik dit concept al ken. Herken jij het?

[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 25-06-2020 10:39 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 10:42

arnoudwokke

Redacteur
@Eagle Creek dank voor je opmerkingen!
Is het wel zo'n raadsel? Ik kan mij goed voorstellen dat je binnen deze specifieke subinterface / appdrawer wilt zoeken en de zoekresultaten ook in deze lijst met dezelfde opmaak gefilterd worden. Zónder dat er allerlei andere suggesties tussendoor komen zoals aanvullingen, Siri, Outlook, web, woordenboek etc. Je zoekt hier echt en uitsluitend op apps.
Dat is het wát, niet het waarom. Als je van zins bent om een app te zoeken, ben je sneller af met een veeg omlaag en dan beginnen met tikken. Krijg je dan ook andere dingen? Sure, maar ook de app die je zoekt.

Om dit nieuwe zoekvenster te gebruiken, moet je eerst naar de appbibliotheek, dan klikken op het zoekvenster en pas dan kun je beginnen met tikken. In het gunstigste geval is dat een veeg en een klik verwijderd van je homescreen, afhankelijk van hoeveel homescreens je hebt.

Dus je hebt gelijk: het is idd een zoekvenster voor alleen apps, maar het lijkt een soort noodgreep voor mensen die in de slimme mappen de app niet vinden die ze zoeken. Maar dat is de enige gok die ik kan doen naar waarom en die reden vind ik inhoudelijk niet zo sterk.
Wat refereer je hier met "ze'? Het enige in de vorige zin lijkt me "iOS op apparaten" en "versienummer" en beiden zijn niet logisch. Bedoel je patches, apps, apparaten?
Scherp! Ik heb het verduidelijkt :) De 'ze' waren in de zin ervoor niet genoemde Android-apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:39

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:42:
@Eagle Creek dank voor je opmerkingen!

Dus je hebt gelijk: het is idd een zoekvenster voor alleen apps, maar het lijkt een soort noodgreep voor mensen die in de slimme mappen de app niet vinden die ze zoeken. Maar dat is de enige gok die ik kan doen naar waarom en die reden vind ik inhoudelijk niet zo sterk.
Fair enough. k ben benieuwd hoe dit uitpakt. Ik herken er gevoelsmatig een stuk Windows Phone in en vond het daar prettig. Ook heb ik echt een gruwelijke hekel aan apps zoeken met de huidige manier van spotlight. Op de een of andere manier krijg ik altijd een hoop andere rommel voordat ik bij de app uitkom die ik zoek. Ik heb zelfs een tijdje álles uitgezet om uitsluitend op apps te kunnen zoeken.

De appdrawer met zoekfunctie voelt voor mij op de screenshots nu al als een soort verademing. Ik ben benieuwd hoe populair die gaat worden.

Thanks @arnoudwokke ! Ik had trouwens nog een bewerking gedaan op mijn bericht maar toen was je waarschijnlijk al aan het typen _/-\o_
Eagle Creek schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:35:
Nog een ander punt voor jou als mobile expert: de functie van de AppClips komt mij héel bekend voor. Met name het hele concept dat je op een locatie staat, iets scant of tapt en ter plekke een kleine app download die je op dat moment nodig hebt. Ik heb gezocht op Ubuntu OS en Firefox OS maar kan geen nieuwsbericht vinden dat dit noemt. Toch weet ik vrijwel zeker dat ik dit concept al ken. Herken jij het?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 10:42

arnoudwokke

Redacteur
Bedoel je Instant Apps? nieuws: Google begint aan eerste testronde installatievrije Android Instant Apps