Hallo Tweakers,
Ik heb een nieuwe game systeem samengesteld en gebouwd, alles werkte van de eerste keer geen issues.
Nu merk ik echter nu ik meer met software bezig ben dat windows enorm traag is soms.
Ik merk dan:
Chrome is cache aan het proberen lezen,
start knop werkt niet meer.
task manager komt heel traag naar boven.
software reaggeerd niet voor lange tijd.
Ik heb het systeem terug van docp naar auto met dus stock ram speeds van 2600 ingesteld maar blijft hetzeflde.
Prime95 cpu en blend testen gaven geen probleem maar heb ze nog niet enorm lang laten lopen.
Ik krijg ook geen blue screen ofzo gewoon traag en hangen.
Mogelijks is het ook software, ik heb (zoals ik eigenlijk op al mijn pc's doe) Malwarebytes en bitdefender AV draaien echter nu kreeg ik voor de eerste keer de melding bij installatie bitdefender dat het malwarebytes als een probleem ziet.
het systeem:
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
...
software is gewoon win10 home
cpu temps zijn rond de 35 idle naar 86 onder full load dus lijkt me ook ok.
...
iemand dit al gezien? ik ben nog van plan een memtest boot disk te maken en dit te testen maar ik denk niet direct dat het dat is.
Ik heb een nieuwe game systeem samengesteld en gebouwd, alles werkte van de eerste keer geen issues.
Nu merk ik echter nu ik meer met software bezig ben dat windows enorm traag is soms.
Ik merk dan:
Chrome is cache aan het proberen lezen,
start knop werkt niet meer.
task manager komt heel traag naar boven.
software reaggeerd niet voor lange tijd.
Ik heb het systeem terug van docp naar auto met dus stock ram speeds van 2600 ingesteld maar blijft hetzeflde.
Prime95 cpu en blend testen gaven geen probleem maar heb ze nog niet enorm lang laten lopen.
Ik krijg ook geen blue screen ofzo gewoon traag en hangen.
Mogelijks is het ook software, ik heb (zoals ik eigenlijk op al mijn pc's doe) Malwarebytes en bitdefender AV draaien echter nu kreeg ik voor de eerste keer de melding bij installatie bitdefender dat het malwarebytes als een probleem ziet.
het systeem:
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 208,- | € 208,- |
1 | Moederborden | Asus TUF Gaming B550-PLUS | € 158,99 | € 158,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Aorus GeForce RTX 2070 Super 8G | € 629,- | € 629,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 171,90 | € 171,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 98,05 | € 98,05 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 128,90 | € 128,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.544,69 |
...
software is gewoon win10 home
cpu temps zijn rond de 35 idle naar 86 onder full load dus lijkt me ook ok.
...
iemand dit al gezien? ik ben nog van plan een memtest boot disk te maken en dit te testen maar ik denk niet direct dat het dat is.