Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe build start niet help!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Illuwyn
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 19-04 15:21
Beste Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie helpen! We hebben geen idee wat er mis is.

Dit is wat we hebben besteld en in elkaar gezet:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 444,22€ 444,22
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 51,-€ 51,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 72,-€ 72,-
1VoedingenCooler Master MWE Gold 550 Full Modular€ 69,95€ 69,95
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 128,90€ 128,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.009,97

Als we hem aanzetten draaien de fans wel en de led doet het ook, de voeding lijkt het te doen en verder gebeurd er niks.

We hebben alle kabels goed aangedrukt. Videokaart eruit gehaald en verwisseld voor een oudere kaart uit een andere PC (sorry, kan op dit moment even niet zien welke, maar ouder sowieso). Gaf het zelfde resultaat.

Wat kunnen we nog proberen? Kan het zijn dat we toch een andere voeding nodig hebben met meer watt? Op de website staat dat er minstens 650w nodig is.

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:38

ImNotnoa

Meisje!

Bouw hem even uit en start hem met minimale hardware (1 reepje ram in het juiste slot) op een stuk karton ipv in je case

In my defence: I wás left unsupervised.

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01:58
Heb je een luidsprekertje aan je moederbord gehangen? Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Is de bios up to date genoeg voor de cpu? Vanaf versie 3.30 is er pas ondersteuning. Dit is in de basis een bord uit 2018 en vanaf mei vorig jaar was er een bios beschikbaar geschikt voor deze ryzen generatie.

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 08:50
Heb je toevallig je scherm aan je moederbord gehangen? Probeer hem in je videokaart te steken.

• Illuwyn
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 19-04 15:21
We hebben alleen een monitor, toetsenbord en muis eraan gehangen, verder niks.
Ik zal die troubleshooter even doornemen!
Bouw hem even uit en start hem met minimale hardware (1 reepje ram in het juiste slot) op een stuk karton ipv in je case
Met minimale hardware, wat word er dan precies bedoel?

De Bios zou nu up to date moeten zijn van wat ik allemaal heb gelezen. Maar hoe zou ik dit kunnen checken?

Als het goed is hebben we het scherm geprobeerd op het moederbord en ook de videokaart, maar die ga ik vanmiddag nog eens proberen want nu twijfel ik.

• robogeeka
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 05-06 20:04
Illuwyn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:20:
We hebben alleen een monitor, toetsenbord en muis eraan gehangen, verder niks.
Ik zal die troubleshooter even doornemen!

[...]
Hiermee word bedoeld dat je alleen 1 stick ram in het ram slot hebt en om te kijken of je output krijgt je videokaart :-) het heeft geen nut om hem aan je moederboord te hangen, de 3600 heeft geen onboars graphics.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Illuwyn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:20:

Een reepje ram, de voeding, de processor en de videokaart.
De Bios zou nu up to date moeten zijn van wat ik allemaal heb gelezen. Maar hoe zou ik dit kunnen checken?
Soms zit er een sticker op de doos waar het op staat.
Als het goed is hebben we het scherm geprobeerd op het moederbord en ook de videokaart, maar die ga ik vanmiddag nog eens proberen want nu twijfel ik.
Dat moet je videokaart zijn, anders heb je sowieso geen beeld.

Bedenk ook dat de eerste boot met Ryzen best lang kan duren zonder dat je beeld zit. De ervaringen verschillen, maar ik ken ze dat ze minuten lang hebben moeten wachten de eerste keer.

Verder schopje naar PMG want dit topic heeft vrij weinig met aankoopadvies te maken.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True