i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Vraag
Alle reacties
Om hoeveel speakers gaat het totaal? Ik neem aan overal stereo?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja het zijn normale luidspreker kabels.The Eagle schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:07:
Ik neem aan dat de kabels die naar de garage lopen, luidsprekerkabels zijn? Zo ja, dan is de vraag of je in alle ruimtes verschillende muziek wilt kunnen luisteren, danwel dat dat overal het zelfde mag zijn.
Om hoeveel speakers gaat het totaal? Ik neem aan overal stereo?
Liefst verschillende muziek indien mogelijk
Overal stereo.
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Als ik google op multiroom audio, zie ik toch behoorlijk wat oplossingen. Chromecast audio op een el cheapo versterkertje per kamer? Alle chromecasts kun je koppelen, of los gebruiken. Anders 1 versterker met een klein mengpaneeltje erbij.
13:37
En werkt zo een chromecast met AirPlay?Nibbz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:17:
ik vind je TS een beetje karig.. alleen naar sonos gekeken? Ja dan ben ik ook heel snel klaar.
Als ik google op multiroom audio, zie ik toch behoorlijk wat oplossingen. Chromecast audio op een el cheapo versterkertje per kamer? Alle chromecasts kun je koppelen, of los gebruiken. Anders 1 versterker met een klein mengpaneeltje erbij.
Ik zou het liefst willen kiezen waar ik naartoe stream vanaf een iPad of iPhone.
Eigenlijk is de Sonos AMP de beste oplossing, maar ik wil geen Sonos omdat het een lullig bedrijf is.
Als je iets bedraads wilt kun je een zonemixer overwegen, deze worden voornamelijk bedrijfsmatig ingezet in bv. horeca. Kijk bijvoorbeeld bij deze bekende winkel. Per zone heb je een eindversterker en speakers nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 25-06-2020 06:45 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk013 op 25-06-2020 07:36 ]
Dan ga je dus of een versterker nodig hebben met 3 of 4 zones (duur zoniet heel duur, iig meer of een veelvoud van je budget), of je moet zoals al gesteld met losse versterking en/of een zonemixer gaan werken.
Ik zou mezelf iig de vraag stellen hoe vaak je verwacht dat er verschillende muziek her of der gedraaid wordt, als je zelf degene bent die het regelt. En hoe veel je dat waard is.
On a budget: kijk hier eens: Multi-room audio on a budget (RasPi+squeeze-ecosystem)
vergelijkbare situatie. Je hebt nog steeds een aantal versterkertjes nodig, maar is met wat knutselwerk zelf te realiseren
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb zelf pasgeleden mijn Denon spul (2 zones, Airplay) en losse Marantz (stream ding) vervangen door Sonos. Dit omdat ik Sonos qua software gewoon handiger vind dan Denon/ Marantz (persoonlijk!). Daarom ben ik wel benieuwd waarom je het een "lullig" bedrijf vind? Ik ben wel erg blij met mijn Sonos Amp eerlijk gezegd.alexke1988 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:27:
[...]
En werkt zo een chromecast met AirPlay?
Ik zou het liefst willen kiezen waar ik naartoe stream vanaf een iPad of iPhone.
Eigenlijk is de Sonos AMP de beste oplossing, maar ik wil geen Sonos omdat het een lullig bedrijf is.
Maar alternatieven genoeg dus: Heos, Bose, Raumfeld, Marantz, Bluesound, Yamaha, etc...
<hier stond iets wat al beantwoord was..>
Ik ga nog even door. Sonos AMP is denk ik voor jou niet geschikt want dan moet je er best veel kopen. Wil je persé die speakers die er al zijn gebruiken? Je hebt het namelijk later nog over WiFi speakers?
[ Voor 18% gewijzigd door Archie_T op 25-06-2020 14:05 ]
Sonos geeft hun spullen nogal snel de end of life stempel of bricked ze na een tijdje.Archie_T schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:00:
[...]
Ik heb zelf pasgeleden mijn Denon spul (2 zones, Airplay) en losse Marantz (stream ding) vervangen door Sonos. Dit omdat ik Sonos qua software gewoon handiger vind dan Denon/ Marantz (persoonlijk!). Daarom ben ik wel benieuwd waarom je het een "lullig" bedrijf vind? Ik ben wel erg blij met mijn Sonos Amp eerlijk gezegd.
Maar alternatieven genoeg dus: Heos, Bose, Raumfeld, Marantz, Bluesound, Yamaha, etc...
<hier stond iets wat al beantwoord was..>
Ik ga nog even door. Sonos AMP is denk ik voor jou niet geschikt want dan moet je er best veel kopen. Wil je persé die speakers die er al zijn gebruiken? Je hebt het namelijk later nog over WiFi speakers?
De BOSE SoundTouch SA-5 Amplifier komt tot hiertoe het dichste in de buurt.
Zocht eigenlijk iets onder de 300 euro per stuk.
het goedkoopste wat ik heb gevonden was 425euro per stuk.
Ik wil wel over de 1200 euro gaan, maar niet onmiddelijk.
Dat was even in het nieuws maar uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan, oude speakers worden nog steeds ondersteund en er is niets gebircked. Maar dat maakt niet uit voor jouw setup aangezien je dan een paar amps moet kopen en dat wordt best prijzig voor wat muziek.alexke1988 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:47:
[...]
Sonos geeft hun spullen nogal snel de end of life stempel of bricked ze na een tijdje.
Als je de bestaande bekabeling negeert en gewoon lekker speakers koopt kan je elk merk en type pakken en ben je veel flexiblerer. Anders zit je dus vast aan dure amps of multizone versterkers en red je het niet voor jouw budget. Dus zonder draden zou ik lekker HEOS, Raumfeld of Bluesound bekijken. Dat waren bij mij in ieder geval de opties voor wireless audio.De BOSE SoundTouch SA-5 Amplifier komt tot hiertoe het dichste in de buurt.
Zocht eigenlijk iets onder de 300 euro per stuk.
het goedkoopste wat ik heb gevonden was 425euro per stuk.
Ik wil wel over de 1200 euro gaan, maar niet onmiddelijk.
Deze optie is nog niet voorbij gekomen, ik kwam er - min of meer per ongeluk - achter dat de pas aangeschafte Roberts via dezelfde app bedient kan als de Medion die ik al langer heb.
[ Voor 9% gewijzigd door Comp User op 08-11-2020 20:22 ]
Vaste locatie, vast netwerk.