Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• alexke1988
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:38

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Multiroom audio setup
vorig jaar een huisje gekocht en er zijn overal voorzieningen voor audio.
Graag zouden we de badkamer, keuken, woonkamer willen voorzien.
Alle kabels komen in de garage samen in een kast. Liefst maak ik gebruik van een WiFi Verbinding voor alles.
Anders is het powerline
We hebben ook een aansluiting in de tuin en deze loopt naar het tuinhuisje.

Wat is je budget?
tussen de 600 a 1200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik heb al luidsprekers dus ik zoek een streaming box / versterker die naadloos werkt met apple airplay

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos, maar dat vind ik maar niets.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek toestellen met een laag stand by verbruik

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat de kabels die naar de garage lopen, luidsprekerkabels zijn? Zo ja, dan is de vraag of je in alle ruimtes verschillende muziek wilt kunnen luisteren, danwel dat dat overal het zelfde mag zijn.
Om hoeveel speakers gaat het totaal? Ik neem aan overal stereo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:07:
Ik neem aan dat de kabels die naar de garage lopen, luidsprekerkabels zijn? Zo ja, dan is de vraag of je in alle ruimtes verschillende muziek wilt kunnen luisteren, danwel dat dat overal het zelfde mag zijn.
Om hoeveel speakers gaat het totaal? Ik neem aan overal stereo?
Ja het zijn normale luidspreker kabels.
Liefst verschillende muziek indien mogelijk
Overal stereo.

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:45

DarkUnreal

Postmaster General

ik vind je TS een beetje karig.. alleen naar sonos gekeken? Ja dan ben ik ook heel snel klaar.

Als ik google op multiroom audio, zie ik toch behoorlijk wat oplossingen. Chromecast audio op een el cheapo versterkertje per kamer? Alle chromecasts kun je koppelen, of los gebruiken. Anders 1 versterker met een klein mengpaneeltje erbij.

iRacing Profiel

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
DarkUnreal schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:17:
ik vind je TS een beetje karig.. alleen naar sonos gekeken? Ja dan ben ik ook heel snel klaar.

Als ik google op multiroom audio, zie ik toch behoorlijk wat oplossingen. Chromecast audio op een el cheapo versterkertje per kamer? Alle chromecasts kun je koppelen, of los gebruiken. Anders 1 versterker met een klein mengpaneeltje erbij.
En werkt zo een chromecast met AirPlay?
Ik zou het liefst willen kiezen waar ik naartoe stream vanaf een iPad of iPhone.

Eigenlijk is de Sonos AMP de beste oplossing, maar ik wil geen Sonos omdat het een lullig bedrijf is.

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:36
Bekende Sonos alternatieven zijn Denon Heos, Bluesound en Bose Multitouch, maar dat alles is voornamelijk draadloos.
Als je iets bedraads wilt kun je een zonemixer overwegen, deze worden voornamelijk bedrijfsmatig ingezet in bv. horeca. Kijk bijvoorbeeld bij deze bekende winkel. Per zone heb je een eindversterker en speakers nodig.

[Voor 6% gewijzigd door martyw op 25-06-2020 06:45]

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:26
Yamaha Musiccast is een alternatief voor Sonos.

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 14:46
Een denon receiver heb ik voor multi room. 1 versterker voor 2 zones. Bedienbaar via heos.

[Voor 13% gewijzigd door Luuk013 op 25-06-2020 07:36]

• The Eagle
  • Laatst online: 18:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je wilt dus 3 of 4 ruimtes van steromuziek voorzien, met gelijke of aparte bronnen en voor een budget van ca 1200 euro.
Dan ga je dus of een versterker nodig hebben met 3 of 4 zones (duur zoniet heel duur, iig meer of een veelvoud van je budget), of je moet zoals al gesteld met losse versterking en/of een zonemixer gaan werken.
Ik zou mezelf iig de vraag stellen hoe vaak je verwacht dat er verschillende muziek her of der gedraaid wordt, als je zelf degene bent die het regelt. En hoe veel je dat waard is.

On a budget: kijk hier eens: Multi-room audio on a budget (RasPi+squeeze-ecosystem)
vergelijkbare situatie. Je hebt nog steeds een aantal versterkertjes nodig, maar is met wat knutselwerk zelf te realiseren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Archie_T
  • Nu online
alexke1988 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:27:
[...]

En werkt zo een chromecast met AirPlay?
Ik zou het liefst willen kiezen waar ik naartoe stream vanaf een iPad of iPhone.

Eigenlijk is de Sonos AMP de beste oplossing, maar ik wil geen Sonos omdat het een lullig bedrijf is.
Ik heb zelf pasgeleden mijn Denon spul (2 zones, Airplay) en losse Marantz (stream ding) vervangen door Sonos. Dit omdat ik Sonos qua software gewoon handiger vind dan Denon/ Marantz (persoonlijk!). Daarom ben ik wel benieuwd waarom je het een "lullig" bedrijf vind? Ik ben wel erg blij met mijn Sonos Amp eerlijk gezegd.

Maar alternatieven genoeg dus: Heos, Bose, Raumfeld, Marantz, Bluesound, Yamaha, etc...

<hier stond iets wat al beantwoord was..>

Ik ga nog even door. Sonos AMP is denk ik voor jou niet geschikt want dan moet je er best veel kopen. Wil je persé die speakers die er al zijn gebruiken? Je hebt het namelijk later nog over WiFi speakers?

[Voor 18% gewijzigd door Archie_T op 25-06-2020 14:05]

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Archie_T schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:00:
[...]

Ik heb zelf pasgeleden mijn Denon spul (2 zones, Airplay) en losse Marantz (stream ding) vervangen door Sonos. Dit omdat ik Sonos qua software gewoon handiger vind dan Denon/ Marantz (persoonlijk!). Daarom ben ik wel benieuwd waarom je het een "lullig" bedrijf vind? Ik ben wel erg blij met mijn Sonos Amp eerlijk gezegd.

Maar alternatieven genoeg dus: Heos, Bose, Raumfeld, Marantz, Bluesound, Yamaha, etc...

<hier stond iets wat al beantwoord was..>

Ik ga nog even door. Sonos AMP is denk ik voor jou niet geschikt want dan moet je er best veel kopen. Wil je persé die speakers die er al zijn gebruiken? Je hebt het namelijk later nog over WiFi speakers?
Sonos geeft hun spullen nogal snel de end of life stempel of bricked ze na een tijdje.

De BOSE SoundTouch SA-5 Amplifier komt tot hiertoe het dichste in de buurt.
Zocht eigenlijk iets onder de 300 euro per stuk.
het goedkoopste wat ik heb gevonden was 425euro per stuk.

Ik wil wel over de 1200 euro gaan, maar niet onmiddelijk.

• Archie_T
  • Nu online
alexke1988 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Sonos geeft hun spullen nogal snel de end of life stempel of bricked ze na een tijdje.
Dat was even in het nieuws maar uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan, oude speakers worden nog steeds ondersteund en er is niets gebircked. Maar dat maakt niet uit voor jouw setup aangezien je dan een paar amps moet kopen en dat wordt best prijzig voor wat muziek.
De BOSE SoundTouch SA-5 Amplifier komt tot hiertoe het dichste in de buurt.
Zocht eigenlijk iets onder de 300 euro per stuk.
het goedkoopste wat ik heb gevonden was 425euro per stuk.

Ik wil wel over de 1200 euro gaan, maar niet onmiddelijk.
Als je de bestaande bekabeling negeert en gewoon lekker speakers koopt kan je elk merk en type pakken en ben je veel flexiblerer. Anders zit je dus vast aan dure amps of multizone versterkers en red je het niet voor jouw budget. Dus zonder draden zou ik lekker HEOS, Raumfeld of Bluesound bekijken. Dat waren bij mij in ieder geval de opties voor wireless audio.

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 18:23
@alexke1988, als je nog steeds zoekende bent, kan je nog een keer naar onderstaande opties kijken.

Deze optie is nog niet voorbij gekomen, ik kwam er - min of meer per ongeluk - achter dat de pas aangeschafte Roberts via dezelfde app bedient kan als de Medion die ik al langer heb.

[Voor 9% gewijzigd door Comp User op 08-11-2020 20:22]

Vaste locatie, vast netwerk.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True