Windows Search geeft zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:34
Ik heb recent een clean install gedaan van Windows 10 en al de laatste updates geïnstalleerd. Alles werkt zoals het hoort maar Windows Search gedraagt zich vreemd. Wanneer ik Search activeer via Win + S neemt de searchbox de helft van het venster in en wordt de andere helft zwart. Ik heb een foto toegevoegd van wat er gebeurd wanneer ik WIN + S gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O13l420Etpv89jPsBcXGfQGmCz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dDSD0HJ3ljX2GEoaWmAUXvA.jpg?f=fotoalbum_large

De standaard troubleshooter van Windows herstelt de functie tijdelijk maar het probleem komt terug na een reboot of wanneer hij in slaapmodus gestaan heeft. Ik heb achteraf nog eens opnieuw een clean install gedaan maar zonder resultaat.

Alvast bedankt voor enige hulp.

*edit:

Wanneer ik de search box wel toon in de taakbalk lijkt er geen probleem te zijn. Maar vanaf ik de searchbox verberg komt het probleem terug. Nochtans had ik hier vroeger geen last van en die searchbox neemt veel te veel plaats in naar mijn zin.

[ Voor 11% gewijzigd door Simon Shipperd op 24-06-2020 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Kan van alles zijn, misschien videokaart driver downgraden of updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ondersteund je GPU Windows 10 / 2004 wel? Ik had hier ook zoiets met een Nvidia Quadro NVS 110 GPU in een Dell D820 (laptop uit 2005) toen ik de Nvidia drivers van de laatste ondersteunde versie er onder zette (Windows 8.1/64). Dat grapje werkte tót versie 1909 nog wel :+

Helaas voor mij maar daar gaat Nvidia écht geen effort meer in steken (en ik ook niet) dus ik kan die laptop nu alleen nog maar met de Native Windows driver gebruiken op een lagere resolutie (1680x1050 is er niet meer bij maar dat hoeft ook niet tijdens het lezen van .PDF bestanden in de garage).

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 28-06-2020 15:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse