TCL 43EP640 Alternatief - Budget €300,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanii3004
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 09:02
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn Haier 32" hd ready tv'tje van 6 jaar oud. Ik zou graag een 43" (want ik mag niet groter van de vriendin haha) 4K TV hebben met het liefst Android TV op omdat nogal een grote Android fan ben. Mijn budget hiervoor zou rond de €300 zijn en ik zou de tv vooral gebruiken voor Youtube, Netflix en af en toe eens casual gamen.

Mijn oog was het eerst gevallen op de Xiaomi 4s maar na een beetje opzoekwerk bleek dat de televisies van TCL van betere kwaliteit zijn dan die van Xiaomi. Daarom dat ik op zoek ben gegaan naar een TCL alternatief. Vorige week donderdag heb dan de knoop doorgehakt en een TCL 43EP640 besteld op amazon.de voor €270. Na de tv besteld te hebben kreeg ik een melding dat ik de leverdatum nog via mail zou krijgen. Gisteren begon ik me toch wel zorgen te maken want ik had nog geen mail ontvangen met de bezorgdatum. Als ik op de productpagina kijk staat er ook nergens een bezorgdatum terwijl dit bij andere producten er altijd bij staat.

Ik heb gisteren contact opgenomen met de klantendienst van Amazon en ik kreeg een vriendelijke Nederlandse dame aan de telefoon. Zij zei dat ze al vaker problemen gehad heeft met televisies die naar België of Nederland verstuurd moeten worden vanuit Duitsland en dat de leverdatum echt nog lang kan duren en dat deze zelf na een tijd gewoon geannuleerd word.

Dit was even slikken voor mij natuurlijk. Ik had mijn zinnen echt gezet op deze tv en ik keek er echt naar uit om hem deze week te mogen ontvangen. Ik had ook gezien dat hij op Amazon.nl voor €290 staat en heb hem dan daar besteld met het gedacht om te kijken of hij via de nederlandse site sneller verzonden zou worden maar ik begin er steeds meer aan te twijfelen of er een verschil in levering zou zitten aangezien ik bij Amazon.nl ook nog geen bezorgdatum gekregen heb.

Het model dat ik wil vind ik ook nergens op een andere site voor een gelijkwaardige prijs en hij staat zelf niet in de pricewatch. Dus nu is mijn vraag: Wacht ik best nog even om te zien hoe het verhaal met Amazon verder verloopt (zowel via .de en .nl) of bestel ik best gewoon via een andere webshop een andere televisie. zo ja, wat zou het beste alternatief zijn voor de TCL 43EP640 voor ongeveer €300 (Mag ook iets meer zijn als de prijs/kwaliteit het echt waard is).

Alvast bedankt! Mijn kennis op vlak van tv's is echt niet zo groot dus ik zie door de bomen het bos niet meer en zeker omdat alle modellen per land verschillen vind ik het moeilijk om online informatie te zoeken.

Edit 1: Even vermelden dat ik in Gent, België woon.

[ Voor 1% gewijzigd door Yanii3004 op 24-06-2020 18:15 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
De beste TCLs worden in deVS verkocht, hier in NL moet je het voornamelijk nog van Otto hebben.
https://www.otto.nl/p/101...rt-tvs&itemId=10106635647

BCC heeft er ook een paar tegenwoordig. Volgens mij is de DP serie net iets beter dan de EP. amazon.nl heeft er 1 voor 275. Je zou toch verwachten dat ze die zouden moeten leveren. Van amazon.de is bekend dat ze grotere tv.s niet naar Nederland leverden.

[ Voor 34% gewijzigd door II This Game II op 24-06-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanii3004
II This Game II schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:12:
De beste TCLs worden in deVS verkocht, hier in NL moet je het voornamelijk nog van Otto hebben.
https://www.otto.nl/p/101...rt-tvs&itemId=10106635647
Bij otto zit ik €60 boven wat ik er voor betaal bij Amazon.de. Denk je dat het de €330 waard is? of zou ik dan naar een ander alternatief moeten beginnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
Nee, die van otto is zo goed als zelfde model. Je zou nog eens kunnen kijken naar Hisense, dat is ook een opkomend merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanii3004
Ik heb proberen te bestellen bij otto maar zij leveren helaas niet naar België :l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verhuis het topic naar de juiste plek: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Yanii3004, ik wil je even verwijzen naar een koop-ervaring die ik heb via Amazon.de
hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"

In het geval van een Prime aanbod via Amazon.de (en ook NL verwacht ik), geduld is dus een schone zaak. Je moet er geen al te grote haast mee hebben, maar de kans is aardig groot dat ie toch verzonden gaat worden (zolang ie kleiner is dan 50"). Let wel, kies altijd Amazon als aanbieder/verzender.

Edit: overigens komt het aanbod van Amazon.NL uit dezelfde opslag als dat via .DE, dat maakt verder niets uit.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2020 23:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanii3004
Oke, super. Dat stelt mij al geruster. Hopelijk dat het bij mij ook zo verloopt als bij jou.

Edit: Ik heb net een mailtje gekregen dat de TV tussen 2 en 8 Juli gaat toekomen. Dit is dus al beter nieuws :) Ik hou jullie op de hoogte wanneer hij binnen is.

[ Voor 47% gewijzigd door Yanii3004 op 28-06-2020 18:56 . Reden: Update van de situatie ]

Pagina: 1