Toon posts:

VR Development / 3D / Gaming laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• walterg
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-08 01:29
Voor mijn werk ben ik op zoek naar een VR laptop ter vervanging/aanvulling van Alienware 15R3 laptops.

De Alienware 15R3's zijn voorzien van een 1070, 32GB en een i7 processor.

De Alienware laptops voldoen in principe nog prima, maar we hebben extra devices nodig die weer 3-4 jaar mee moeten.

Daarnaast zijn ze qua uiterlijk nogal "Gamey", met neon en Alienware logo's. Ze mogen wat subtieler.

Verder wegen de Alienwares 3,5 kilo. Dat mag wat minder lomp.

Specs waar ik nu naar aan het kijken was:
High-end i7 of i9
32GB RAM
2070 of hoger
1TB NVMe of meer

Wat ga je met je laptop doen?
Unity development (en wellicht op den duur Unreal Engine), Blender, VR games ter inspiratie/research.

Wat is je budget?
Ik heb geen bovengrens wat budget betreft, maar ik wil niet onnodig veel geld uitgeven. Het hoeft niet het onderste uit de kan te zijn maar het hoeft zeker niet het allergoedkoopste te zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals ik al aangaf vind ik de 3,5 kilo van de Alienwares nogal fors. Een laag gewicht is zeker een selling point.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben helaas gebonden aan leveranciers. Dit zijn de bedrijven waar ik mag bestellen:
https://www.centralpoint.nl
https://www.paradigit.nl

Merken die ik zelf had bekeken zijn MSI GS66, Gigabyte AERO, Asus ROG.

De MSI schijnt qua performance achter te blijven vanwege de throttling. De AERO is bij de preferred suppliers niet beschikbaar in de configuratie die ik wil. De ROG heb ik nog niet gevonden in een configuratie waar ik kapot van ben.

Voor alledrie heb ik overigens geen uitsluitsel gevonden of je een VR apparaat op de USB-C poort kan hangen (via een USB-C -> (mini) displayport dongle). Dit laatste is essentieël om er VR devices aan te kunnen hangen die op Displayport moeten draaien (zoals de Valve Index en de Oculus Rift S)

Hier staat daar meer info over:
https://uploadvr.com/oculus-rift-s-valve-index-no-hdmi

Helaas kan je dat pas met zekerheid zeggen als je in de settings kijkt.

Elke input is welkom! :)

Shop smart, shop S-Mart

Alle reacties

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-09 00:26
Binnenkort komen de Lenovo Legion 7’s. Die zijn best dun en licht en met de nieuwe rtx super kaarten. Wellicht daar op wachten

• walterg
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-08 01:29
Cinemaskoop schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:49:
Binnenkort komen de Lenovo Legion 7’s. Die zijn best dun en licht en met de nieuwe rtx super kaarten. Wellicht daar op wachten
Bedankt voor je tip. Heb je ervaring met de Legion reeks?

Voldoet inderdaad aan de gewenste specs :)

Shop smart, shop S-Mart

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-09 00:26
Ik heb zelf de Y740 17inch. Dat is de voorganger. Ben ik erg tevreden over

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee