Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-07 22:43
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe smartphone. Momenteel heb ik een Samsung s8

Wat is je budget?
400-700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Reddit, youtube, webbrowsen, whatsapp, series kijken en soms foto's maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung s20 en Oneplus 8

Welke vragen heb je hier nog over?
De volgende punten zijn voor mij belangrijk : een mooie scherm, kleine bezels, snel, batterijduur en ondersteuning (updates etc). Wil geen onnodige bloatware wat mijn batterijpercentage omlaag haalt. Kwam zelf uit op de oneplus 8 en de s20. Hoor wel negatieve verhalen over de 20 en europa heeft de exynos cpu wat langzamer blijkt te zijn dan de snapdragon variant. Welke telefoon bevelen jullie mij aan? Mag ook een andere telefoon dan de oneplus of s20 zijn. Moet wel android zijn :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Gezien je gebruik zou je makkelijk een segmentje goedkoper kunnen gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
ChinaGeek schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:36:
Gezien je gebruik zou je makkelijk een segmentje goedkoper kunnen gaan zitten...
Kan je een paar voorbeelden noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Je zou eens naar de Xiaomi's kunnen kijken.
Een Mi 10 Lite of een Mi Note 10 Pro. Of natuurlijk de Pocofone F2 Pro.
Dat zijn voor jouw voorkeuren echt prima keuzes.
Batterij van Xiaomi is onovertroffen, bloatware zit er wel op overigens, maar goed, dat is uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:48
Ik zou vanwege je foto commentaar niet naar een goedkoper model gaan. Camera's is een van de kostenbesparingen naast tragere processor, trager geheugen, tragere opslag.

De S20 weet je wat je krijgt want je hebt nu een S8. Vraag voor jezelf of er typische Samsung dingetjes of apps zijn die je gebruikt. Verwachting is een stabiel toestel wat je niet in de steek zal laten. Dus ook een beetje saai.

De OnePlus zit qua software op veel snellere updates, camera net iets minder dan Samsung, met wat meer kans op bugjes, maar door de meer stock rom en populariteit met custom roms is het een leuk toestel om meer mee te doen als je dat wil. Dit is toch iets avontuurlijker dan de Samsung, en bevalt het niet ben je 100 Euro kwijt op de aanschaf, maar toestel raak je wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
swhnld schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:29:
Ik zou vanwege je foto commentaar niet naar een goedkoper model gaan. Camera's is een van de kostenbesparingen naast tragere processor, trager geheugen, tragere opslag.

De S20 weet je wat je krijgt want je hebt nu een S8. Vraag voor jezelf of er typische Samsung dingetjes of apps zijn die je gebruikt. Verwachting is een stabiel toestel wat je niet in de steek zal laten. Dus ook een beetje saai.

De OnePlus zit qua software op veel snellere updates, camera net iets minder dan Samsung, met wat meer kans op bugjes, maar door de meer stock rom en populariteit met custom roms is het een leuk toestel om meer mee te doen als je dat wil. Dit is toch iets avontuurlijker dan de Samsung, en bevalt het niet ben je 100 Euro kwijt op de aanschaf, maar toestel raak je wel kwijt.
Soms foto's maken.
Tsja.
Dan zou ik niet het dubbele aan aanschafprijs adviseren, nee.

Overigens zijn de camera's van de door mij genoemde modellen echt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door ChinaGeek op 24-06-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Daar ga ik met @ChinaGeek mee. Tenzij je veel waarde hecht aan de kwaliteit kan het makkelijk een stapje goedkoper. De suggesties zijn degelijke toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Wat ik doe is vergelijken op https://www.gsmarena.com/...hone1=10082&idPhone2=8161
Het oude toestel is een voormalige Samsung high end, dus dat is wel waar het tegen weggezet moet worden. En hoe vaak foto's gemaakt worden is voor mij in ieder geval niet van belang, voor mij is de mobiele telefoon de enige camera op vakantie, dus voor die foto's neem ik dat wel mee in mijn besluitvorming. Of dat voor TS van belang is, kan alleen TS afwegen.

En ik ben het er mee eens dat Xiaomi degelijk toestellen maakt, enige issues die ik met ze heb is dat ze er zo veel verschillende kort achter elkaar maken dat het onoverzichtelijk wordt wat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
swhnld schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:29:

Ik wil wel een upgrade maken t.o.v. mijn huidige S8+ en geen downgrade. Samsung applicaties gebruik ik helemaal niet en zou wel een 'kale' android willen hebben. Overigens wil ik er helemaal niet op gamen (misschien alleen hearthstone). Ik zit veel op youtube, instagram, facebook en reddit. Een mooi scherm en snelle reactietijd hecht ik veel waarde aan. Normaal gesproken zou ik voor de s20 gaan, maar ik zie dat het ~150 euro duurder is dan de oneplus 8 en een trage processor heeft en een 4g modem.

De samsung A71 is een middenklasse toestel, maar lees toch dat het een downgrade is tegenover de s8+
Denk dat ik de oneplus 8 zal aanschaffen, lees wel dat de camera heel slecht is tegenover andere toestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
T.o.v. De S8 is de Pocofone F2 Pro ook een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
ChinaGeek schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:01:
T.o.v. De S8 is de Pocofone F2 Pro ook een upgrade.
Dan kan ik net zo goed de oneplus 8 halen toch? De pocophone is 50 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
UltraInstinct schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:02:
[...]

Dan kan ik net zo goed de oneplus 8 halen toch? De pocophone is 50 euro goedkoper.
Oneplus heeft in ieder geval meer stock dan Pocophone met een Xiaomi MIUI aftreksel. En 90 hz vs 60 Hz scherm. Poco heeft echter infrarood ontvanger, HDR10+ en Widevine L1, maar geen 5G support in Nederland.
De Poco zie ik op Amazon.de voor 464 Euro in zwart en blauw.

Als je buiten Oneplus kijkt, zou ik de Realme X50 Pro ook overwegen (599 Euro). Die heeft een 90 hz scherm, 65watt fast charging (35 minuten batterij van leeg naar vol).

[ Voor 0% gewijzigd door swhnld op 28-06-2020 23:06 . Reden: 120hz naar 90hz na comment @P3TER_ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
swhnld schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:14:
[...]

Oneplus heeft in ieder geval meer stock dan Pocophone met een Xiaomi MIUI aftreksel. En 90 hz vs 60 Hz scherm. Poco heeft echter infrarood ontvanger, HDR10+ en Widevine L1, maar geen 5G support in Nederland.
De Poco zie ik op Amazon.de voor 464 Euro in zwart en blauw.

Als je buiten Oneplus kijkt, zou ik de Realme X50 Pro ook overwegen (599 Euro). Die heeft een 120 hz scherm, 65watt fast charging (35 minuten batterij van leeg naar vol).
*90Hz, verder inderdaad een goed alternatief van de OnePlus 8 door aardig schone software (alle bloat te verwijderen op rekenmachine, klok etc. en wat Google apps na) en geen slechtere camera's (juist meer variëteit). Als je veel op Reddit zit en webbrowst, zou ik sowieso 90hz of hoger aanraden.
Pagina: 1