Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Outlook 2016 en Exchange online steeds corrupte OST ..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alfa Novanta
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 22:17
Hi folks,

Ik heb een collega met een laptop en Office 2016. De mail staat online in Exchange bij Microsoft. Op zijn laptop krijgt hij steeds de melding dat zijn OST corrupt is en start scanpst/scanost op. Akkoord, dan repareert ie hem en klaar zou je denken. Niet dus, iedere keer komt deze melding opnieuw! De cache uitzetten kan niet want die optie is greyed out. Is dat vaste prik wanneer je de mail online zet bij MS? Of toch een lokale policy die dat verhinderd?

Dan heb ik geprobeerd zijn mail profiel weg te gooien, via configuratiescherm - mail - profiel verwijderen .. maar i.p.v. dat Outlook met de wizard nieuw profiel komt, komt hij doodleuk wéér met de corrupte OST melding. Maak ik een nieuw profiel Outlook-pietjepuk dan nóg blijft hij vragen om de oude OST file.

Op een andere laptop werkt de gebruiker nu tijdelijk maar naar alle tevredenheid. Hier treedt geen corruptie op. Sterker nog, ik heb die juiste OST file gekopieerd naar die twijfelachtige laptop en METEEN zegt ie weer dat ie corrupt is (terwijl de andere laptop niet mekkert) en gaat ie hem repareren en zijn 4GB OST file wordt ook ca. 200 MB groter en volgende de log repareert ie ook wel e.e.a. .. waarom? geen idee.

Ik krijg het er niet uit..

Log ik met mijn user in op zijn laptop en start ik Outlook en log ik in op zijn mailbox dan maakt hij bij mij een prima OST file aan en werkt zijn mail ook goed. Dus ik neig aan iets in zijn profiel.. nu staat die centraal op een share en op de andere laptop werkt het allemaal wel goed.

De schijf had nog wat fouten die ik ook heb laten repareren, maar dat maakt ook allemaal niets uit. Hij kan gewoon niet een nieuw mailprofiel aanleggen .. hij blijft steken in deze fout. OST weggooien helpt ook niet. De melding blijft i.p.v. dat hij een nieuwe OST gaat aanmaken. Dat doet ie dus niet..

Profiel weggegooid op de laptop maar vervolgens kan hij niet een nieuw profiel aanmaken en krijgt ie een tijdelijk profiel .. dus dat schiet ook niet op.

Ik weet het ff niet meer ... :'(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

Alle reacties

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 09:30

Wish

ingwell

Is die laptop managed? Kan collega dan niet gewoon bij IT support langs? Aangezien je praat over policies...

No drama

• Alfa Novanta
dat ben ik ;)

owjah, Office 2016 is al verwijderd en gedownload bij Microsoft en opnieuw geïnstalleerd.

[Voor 85% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-06-2020 14:54]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | ASRock Radeon RX6800 16GB GDDR6 | Windows 10 x64 | Oculus Rift S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 00:05

Brahiewahiewa

boelkloedig

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:53:
dat ben ik ;)

owjah, Office 2016 is al verwijderd en gedownload bij Microsoft en opnieuw geïnstalleerd.
Nou, opnieuw inspoelen dan?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Alfa Novanta
@Brahiewahiewa wat bedoel je precies hiermee?

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:56
Opnieuw installeren / imagen.

Maar wat bedoel je verder met 'de schijf had fouten die heb ik laten repareren'? Heb je de schijf wel eens gecontroleerd op hardware fouten?

Je zou daar een tool zoals HDTune voor kunnen gebruiken. Misschien is er wel meer aan de hand en heeft je disk bad sectors. Die ga je echter niet zomaar zelf kunnen reparen hoor.

• Alfa Novanta
ja dat dacht ik al dat ie dat zou bedoelen .. ja daar neigt het nu wel toe ondertussen. Toch, als het een kleinigheidje is, dan los ik het liever op dan grof geschut in te zetten. Maar het moet zeker niet veel langer gaan duren zo. Maar misschien zie ik nog iets over het hoofd..
Maar wat bedoel je verder met 'de schijf had fouten die heb ik laten repareren'? Heb je de schijf wel eens gecontroleerd op hardware fouten?
ja loop al even mee hoor ;)
Je zou daar een tool zoals HDTune voor kunnen gebruiken. Misschien is er wel meer aan de hand en heeft je disk bad sectors. Die ga je echter niet zomaar zelf kunnen reparen hoor.
Chkdsk report:
Chkdsk was executed in scan mode on a volume snapshot.

Checking file system on C:
Volume label is OS.

Stage 1: Examining basic file system structure ...
829440 file records processed. File verification completed.
27622 large file records processed. 0 bad file records processed.
Stage 2: Examining file name linkage ...
1906 reparse records processed. 1146332 index entries processed. Index verification completed.

Found corrupt basic file structure for "\Windows.old\Windows\System32\LogFiles\WMI\LWTNET~1.ETL <0x4,0x4237>"
... queued for offline repair.
Found a file "\Windows.old\Windows\System32\LogFiles\WMI\LwtNetLog.etl <0x4,0x4237>" with bad links
... queued for offline repair.

1906 reparse records processed.
Stage 3: Examining security descriptors ...
Security descriptor verification completed.
158447 data files processed. CHKDSK is verifying Usn Journal...
Usn Journal verification completed.
Windows has found problems that must be fixed offline.
Please run "chkdsk /spotfix" to fix the issues.

242942495 KB total disk space.
116227148 KB in 508515 files.
372144 KB in 158448 indexes.
925335 KB in use by the system.
65536 KB occupied by the log file.
125417868 KB available on disk.

4096 bytes in each allocation unit.
60735623 total allocation units on disk.
31354467 allocation units available on disk.

----------------------------------------------------------------------

Stage 1: Examining basic file system structure ...

Stage 2: Examining file name linkage ...
CHKDSK is scanning unindexed files for reconnect to their original directory.
There is no NTFS file name attribute in file 0x4237.
Correcting minor file name errors in file 4237.
1 unindexed files recovered to original directory.

Stage 3: Examining security descriptors ...
Ik lees niets over bad sectors. (is een SSD btw niet dat die niet stuk willen overigens)
hierna waren er geen fouten meer.

[Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-06-2020 15:30]

• Alfa Novanta
Nah, het is "opgelost". Ik heb het profiel op de laptop weggegooid en opnieuw aan laten maken, wel wat spulletjes terug moeten zetten, maar het lijkt nu verder wel weer goed zo. De mail is iig intact. Tenzij de OST morgen weer corrupt is ..

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 00:05

Brahiewahiewa

boelkloedig

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:00:
Nah, het is "opgelost". Ik heb het profiel op de laptop weggegooid en opnieuw aan laten maken, wel wat spulletjes terug moeten zetten, maar het lijkt nu verder wel weer goed zo. De mail is iig intact. Tenzij de OST morgen weer corrupt is ..
Yup, in een professionele omgeving wil je helemaal niet troubleshooten, alleen maar zsm het probleem oplossen. Dus nieuw profile, nieuwe windows installatie, nieuwe machine. Als het dan nog niet opgelost is, ga je pas troubleshooten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True