Mijn vorige PC heb ik in 2013 zelf gebouwd met behulp jullie mede-tweakers. Vooraf nooit gedacht hiermee maar liefst 7 jaar vooruit te kunnen. En nog steeds is dit oude beestje lekker vlot en zijn er geen noemenswaardige problemen geweest. Temeer reden om voor mijn nieuwe pc weer goede hardware uit te zoeken waar ik weer een flink aantal jaren mee vooruit kan.
De PC van 2013 is opgebouwd uit de volgende componenten:
- Intel Core i5 4570 Boxed
- MSI H87-G41 PC Mate
- Fractal Design Define R4 Pearl Black
- Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
- Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU
- XFX Pro 550W
- Samsung 840 series 250GB
De prijs van deze set-up lag rond de € 900.
In een later stadium heb ik nog een videokaart toegevoegd, de MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC. Deze videokaart wil ik weer opnieuw gebruiken. Ik beschik dan wel over een 4K monitor maar voor gamen volstaat 1080p prima. Ik kies er bewust voor om een geheel nieuw en niet voor een upgrade zodat ik de oude makkelijker kan verkopen.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk internetten, Office, Visio, een beetje Photoshoppen en heel af toe gamen. Ik weet dat het niet indrukwekkend is maar ik wil een toekomstvaste, zeer vlotte en zeer stille PC waarmee ik de komende jaren niet gelijk tegen grenzen aanloop.
• Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ongeveer € 900
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC wordt weer opnieuw ingezet. Daarnaast maak ik gebruik van een Philips 328P6VUBREB beeldscherm. Alle bestanden staan verder op mijn NAS.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Fractal en MSI zijn mij tot nu toe goed bevallen. Daarnaast kies ik nu bewust voor een B550 moederbord omdat ik denk hier langer mee vooruit te kunnen.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Lekker geruisloos en zeer vlot.
• Ga je overklokken?
Wellicht op een later moment.
• Wat verwacht je van ons?
Is dit een stabiele build die aansluit bij mijn wensen?
Zien jullie verbeteringen?
Past alles bij elkaar?
Nog een ander advies t.a.v. de voeding?
De PC van 2013 is opgebouwd uit de volgende componenten:
- Intel Core i5 4570 Boxed
- MSI H87-G41 PC Mate
- Fractal Design Define R4 Pearl Black
- Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
- Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU
- XFX Pro 550W
- Samsung 840 series 250GB
De prijs van deze set-up lag rond de € 900.
In een later stadium heb ik nog een videokaart toegevoegd, de MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC. Deze videokaart wil ik weer opnieuw gebruiken. Ik beschik dan wel over een 4K monitor maar voor gamen volstaat 1080p prima. Ik kies er bewust voor om een geheel nieuw en niet voor een upgrade zodat ik de oude makkelijker kan verkopen.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk internetten, Office, Visio, een beetje Photoshoppen en heel af toe gamen. Ik weet dat het niet indrukwekkend is maar ik wil een toekomstvaste, zeer vlotte en zeer stille PC waarmee ik de komende jaren niet gelijk tegen grenzen aanloop.
• Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ongeveer € 900
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC wordt weer opnieuw ingezet. Daarnaast maak ik gebruik van een Philips 328P6VUBREB beeldscherm. Alle bestanden staan verder op mijn NAS.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 189,- | € 189,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 87,89 | € 87,89 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Elite BLE2K8G4D40BEEAK | € 139,- | € 139,- |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 76,- | € 76,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 118,70 | € 118,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 825,54 |
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Fractal en MSI zijn mij tot nu toe goed bevallen. Daarnaast kies ik nu bewust voor een B550 moederbord omdat ik denk hier langer mee vooruit te kunnen.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Lekker geruisloos en zeer vlot.
• Ga je overklokken?
Wellicht op een later moment.
• Wat verwacht je van ons?
Is dit een stabiele build die aansluit bij mijn wensen?
Zien jullie verbeteringen?
Past alles bij elkaar?
Nog een ander advies t.a.v. de voeding?