• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik wil graag beleggen met geld wat in m'n BV zit. De Giro vind ik perfect, maar is helaas alleen toegankelijk voor particulieren. Ik ben op zoek naar een soortgelijke van De Giro (eenvoudig, goed aanbod, lage kosten), te gebruiken met een bedrijfsaccount.

Ik heb natuurlijk gezocht:
* Meesman: Is beschikbaar, maar je hebt daarin maar heel beperkte keuze.
* Lynx: Dit is tot nu toe m'n beste optie. Maar oh mijn lieve heer, hun software is extreem slecht. Het irriteert mij keer op keer.
* Flatex: Niet beschikbaar voor bedrijven.

En eigenlijk alle alternatieven die ik kon vinden zijn alleen voor particulieren. Iemand met tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39
kamerplant schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:34:

* Lynx: Dit is tot nu toe m'n beste optie. Maar oh mijn lieve heer, hun software is extreem slecht. Het irriteert mij keer op keer.
Misschien niet mooi en onhandig in het begin, maar wat is er echt slecht aan de Interactieve Brokers desktop software?

• kamerplant
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Misschien niet mooi en onhandig in het begin, maar wat is er echt slecht aan de Interactieve Brokers desktop software?
Lynx Basic: Je kunt daar geen fondsen op verschillende beurzen bekijken.
Lynx handelsplatform: Copy and pasten werkt niet op de Mac client. Dat maakt alleen al het inloggen lastig (als je een beetje lastig pwd hebt), en het zoeken op ISIN is dan ook onhandig.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik zit zelf privé bij Interactive Brokers en heb daarnaast een pensioenrekening bij DEGIRO. Wat jij zegt over de software van IB zeg ik over DEGIRO. Ik mis zo veel wat ik gewend ben bij IB.

Oke, ik noem DEGIRO dan niet 'extreem slecht'. Maar ik had veel liever mijn pensioenrekening ook ondergebracht bij IB, als zij dat zouden aanbieden. Helaas is DEGIRO de enige aanbieder van zelf beleggen binnen het lijfrenterecht. Er zijn geen concurrenten.

Ja, TWS heeft inderdaad een flinke leercurve. Wellicht helpt het als je het ziet als een grote spreadsheet die je haar hartelust kan configureren. Wat ik zou aanraden is om alle functies die je niet nodig hebt gewoon uit te schakelen.
kamerplant schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:41:
[...]
Lynx handelsplatform: Copy and pasten werkt niet op de Mac client.
Dat werkt wel, maar het gebruikt de Windows shortcuts. Dus ctrl-v ipv cmd-v.

[Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 24-06-2020 11:44]

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:28
Zr40 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:42:
Ik zit zelf privé bij Interactive Brokers en heb daarnaast een pensioenrekening bij DEGIRO. Wat jij zegt over de software van IB zeg ik over DEGIRO. Ik mis zo veel wat ik gewend ben bij IB.

Oke, ik noem DEGIRO dan niet 'extreem slecht'. Maar ik had veel liever mijn pensioenrekening ook ondergebracht bij IB, als zij dat zouden aanbieden. Helaas is DEGIRO de enige aanbieder van zelf beleggen binnen het lijfrenterecht. Er zijn geen concurrenten.

Ja, TWS heeft inderdaad een flinke leercurve. Wellicht helpt het als je het ziet als een grote spreadsheet die je haar hartelust kan configureren. Wat ik zou aanraden is om alle functies die je niet nodig hebt gewoon uit te schakelen.

[...]

Wordt je bij Interactive Brokers wel toegelaten als Nederlander?
Ik heb laatst geprobeerd mijzelf aan te melden bij TD Ameritrade en Webull. Beide zeggen geen Nederlanders / Europeanen te kunnen accepteren, i.v.m regels in de EU.

• Rukapul
kamerplant schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:41:
[...]

Lynx Basic: Je kunt daar geen fondsen op verschillende beurzen bekijken.
Lynx handelsplatform: Copy and pasten werkt niet op de Mac client. Dat maakt alleen al het inloggen lastig (als je een beetje lastig pwd hebt), en het zoeken op ISIN is dan ook onhandig.
TWS is gewoon een Java applicatie.
Je kunt nog eens kijken of er een update is desnoods direct bij IB.

Overigens: https://elitetrader.com/e...acbook-pro-retina.285115/

• kamerplant
  • Niet online
Zr40 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:42:

[...]

Oh my 8)7 8)7
Ok, ik was hierdoor zo gefrustreerd, dat ik er echt helemaal klaar mee was :P. Misschien heb ik dit topic uit frustratie iets te vroeg geopend :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

dehardstyler schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Ja. Interactive Brokers accepteert vrijwel iedereen. Voor ons Nederlanders word je dan (automatisch) ondergebracht bij IB UK. Het werkt verder hetzelfde.

• dehardstyler
Zr40 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Ja. Interactive Brokers accepteert vrijwel iedereen. Voor ons Nederlanders word je dan (automatisch) ondergebracht bij IB UK. Het werkt verder hetzelfde.
Nice, dan ga ik daar ook even een account aanmaken! Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rukapul
dehardstyler schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Je wordt formeel klant van IB UK.
Zelfde als je via Lynx doet.

• dehardstyler
Rukapul schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Je wordt formeel klant van IB UK.
Zelfde als je via Lynx doet.
Ahh oke, dan kan ik dus net zo goed een Lynx account aanmaken, dan is het in ieder geval Nederlands. :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

dehardstyler schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:48:
[...]
Nice, dan ga ik daar ook even een account aanmaken! Thanks!
Ik proef hieruit dat je de EU regels wil omzeilen? Helaas heb je daar bij IB ook last van. Tenzij je gezien kan worden als 'professional client'. Dit heb ik recent nog uitgelegd in het beleggen topic, te beginnen met deze post. Lees dat eens na :)
dehardstyler schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:51:
[...]
Ahh oke, dan kan ik dus net zo goed een Lynx account aanmaken, dan is het in ieder geval Nederlands. :)
Nouja, Lynx zal je ook vaak doorverwijzen naar IB voor zaken die zij zelf niet kunnen regelen. En wat ze wel zelf kunnen kan jij ook zelf. Dat vind ik persoonlijk de hogere tarieven van Lynx niet waard :P

[Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 24-06-2020 11:58]

• dehardstyler
Zr40 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Ik proef hieruit dat je de EU regels wil omzeilen? Helaas heb je daar bij IB ook last van. Tenzij je gezien kan worden als 'professional client'. Dit heb ik recent nog uitgelegd in het beleggen topic. Lees dat eens na :)

[...]

Nouja, Lynx zal je ook vaak doorverwijzen naar IB voor zaken die zij zelf niet kunnen regelen. En wat ze wel zelf kunnen kan jij ook zelf. Dat vind ik persoonlijk de hogere tarieven van Lynx niet waard :P
Nee juist niet!

Maar ik wilde graag een Amerikaanse broker, omdat die wel alle NASDAQ stocks hebben. Nu loop ik op Flatex ( gebruik ik eigenlijk niet meer sinds die kosten gingen rekenen ) en De Giro soms tegen een stock aan die niet gelist is, terwijl dit wel gewoon een NASDAQ stock is. Vandaar dat ik eigenlijk ook gewoon in de US wil traden, zodat ik wel gewoon alle stocks heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ah, op die manier. Ja, dat kan zonder meer gewoon bij IB, en bij andere fatsoenlijke brokers.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:08
Bij Binckbank kan je een zakelijke rekening openen, https://www.binck.nl/open-een-rekening/type-rekeningen

Wel nog ouderwets met een formulier :p

Gebruik Binck prive en ben er prima over te spreken, goede website en gewoon een Nederlandse bank. Maar geen prijsvechter dus wel wat hogere kosten.

[Voor 32% gewijzigd door Ascension op 24-06-2020 12:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 20:59
Op lynx kun je inmiddels ook geen zakelijke rekening aanmaken.

Binck verpeste bij mij al 3 keer dit zakelijke proces via onmogelijke formulieren. Echt om te huilen. Hier wil ik sowieso weg. OOk na de recente overname is alles hollend achteruit aan het gaan.

Ik heb zitten zoeken, maar ik kom op niet 1 keuze uit voor een zakelijke rekening met ok service en een faire prijs. Of mis ik iets?

[Voor 15% gewijzigd door Joppiesaus2 op 05-05-2021 11:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dick133a
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10-2022
Joppiesaus2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:15:
Op lynx kun je inmiddels ook geen zakelijke rekening aanmaken.

Binck verpeste bij mij al 3 keer dit zakelijke proces via onmogelijke formulieren. Echt om te huilen. Hier wil ik sowieso weg. OOk na de recente overname is alles hollend achteruit aan het gaan.

Ik heb zitten zoeken, maar ik kom op niet 1 keuze uit voor een zakelijke rekening met ok service en een faire prijs. Of mis ik iets?
Mexem. (lijkt op IB onder andere naam)
Zakelijk is een buy en hold strategie een logische keuze. De jaarlijkse kosten zijn dan belangrijk. Die zijn er niet bij mexem.
Het aanmeld proces van mexem is zeer langdurig en lastig.

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-03 22:27
DeGiro heeft mijn zakelijke relening opgezegd paar dagen geleden, ze vinden het teveel gedoe zakelijk, ik zit er sinds 2012. Zijn er nog nieuwe/bruikbare alternatieven? Uitlenen aan prive is voor mij geen optie, het is een stamrecht b.v., dat luister nauw met fiscus.

[Voor 4% gewijzigd door LittleTycoon op 30-09-2021 19:37]

• tartaros_3D
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-10-2022
LittleTycoon schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:34:
[...] Zijn er nog nieuwe/bruikbare alternatieven? [...]
Ik heb recent voor het eerst een beleggingsrekening voor mijn BV geopend. Het viel mij ontzettend tegen hoe weinig aanbod er hiervoor is. Uiteindelijk heb ik bij ING deze beleggingsrekening geopend. Daar zit mijn persoonlijke beleggingsrekening en zakelijke betalingsrekening ook.

Overigens moest ik hier eerst een LEI aanvragen en bellen met ING.

Overigens denk ik dat ik de relatief risicovolle beleggingen in mijn privérekening ga doen en de relatief veilige in mijn BV. BV wordt immers belast op basis van werkelijk rendement op kapitaal, persoonlijk op basis van omvang kapitaal.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:41
Ik heb zakelijk een rekening geopend bij de Rabobank. Rabo zelf beleggen (zakelijk) is goedkoop en werkt prima.

Doordat Rabo een vast maximaal bedrag rekent, wordt het procentueel goedkoper bij grotere bedragen.

• dick133a
Als je zakelijk belegt blijft de boekwaarde gelijk aan de aanschafwaarde.
Pas als je je beleggingen verkoopt dien je af te rekenen.
De boekwaarde mag je volgens mij wel verlagen als de werkelijke waarde lager is dan de aanschaf.

Oftewel een buy en hold strategy is mogelijk een slimme keus. Dan hoef je alleen dividend uitkeringen bij je winst op te tellen.

Uit kosten overwegingen wil je geen jaarlijkse kosten. Bij mexem heb je geen jaarlijkse kosten.
De aankoop- en verkoopkosten zijn ook nog eens lager dan bij een bank zoals ing, rabo, abn, ...

Mexem is gewoon een reseller van IB (hele grote broker) oftewel je hebt toegang tot veel meer dan bij de meeste andere brokers.

• dick133a
DeGiro heeft mijn zakelijke relening opgezegd paar dagen geleden, ze vinden het teveel gedoe zakelijk, ik zit er sinds 2012. Zijn er nog nieuwe/bruikbare alternatieven? Uitlenen aan prive is voor mij geen optie, het is een stamrecht b.v., dat luister nauw met fiscus.
mexem

• dick133a
.

[Voor 99% gewijzigd door dick133a op 14-10-2021 11:46]

• LittleTycoon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-03 22:27
Dank, ik denk idd dat ik voor mexem ga, hopelijk hebben ze ook financieel jaaroverzichten, ik ben lui.

Zakelijk kun je zowel verkrijgingsprijs (of lager) of actuele waarde kiezen. Allebei conform gkg, zolang je bestendige gedragslijn volgt.

Ik doe actuele waarde, simpelst. Bij verkrijgingsprijs moet je toch aan de bak indien actuele waarde < verkrijgingsprijs.

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 19:01
Lynx biedt (waarschijnlijk tot Q2 2022) geen nieuwe zakelijke beleggingsrekeningen meer, maar men kan zich wel kosteloos registreren voor een notificatie wanneer dat verandert.
Dit is het register met Nederlandse vergunningen en ontheffingen voor de in Nederland gevestigde handelsplatformen voor gereguleerde markten. Al kan ik daar geen concrete aanbieders vinden.
Enig idee waarom het een goed en/ of slecht idee kan zijn om een zakelijke beleggingsrekening te openen bij een handelsplatform elders in Europa?

[Voor 3% gewijzigd door TweakMij op 08-11-2021 13:09]

Jezelf zijn kan jij het beste

• dick133a
LittleTycoon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:58:
Dank, ik denk idd dat ik voor mexem ga, hopelijk hebben ze ook financieel jaaroverzichten, ik ben lui.

Zakelijk kun je zowel verkrijgingsprijs (of lager) of actuele waarde kiezen. Allebei conform gkg, zolang je bestendige gedragslijn volgt.

Ik doe actuele waarde, simpelst. Bij verkrijgingsprijs moet je toch aan de bak indien actuele waarde < verkrijgingsprijs.
Hoezo moet je aan de bak? Als je de verkrijgingsprijs hanteert in het geval de actuele waarde kleiner is dan heb toch alleen jij nadeel en niet de fiscus? En zo moeilijk is het ook weer niet om te controleren of de koers lager is dan vorig jaar.

Zodra je ze verkoopt moet je volledig afrekenen over het verschil tussen de boekwaarde en de actuele waarde.

• TweakMij
TweakMij schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:17:
[...]

Lynx biedt (waarschijnlijk tot Q2 2022) geen nieuwe zakelijke beleggingsrekeningen meer, maar men kan zich wel kosteloos registreren voor een notificatie wanneer dat verandert.
Dit is het register met Nederlandse vergunningen en ontheffingen voor de in Nederland gevestigde handelsplatformen voor gereguleerde markten. Al kan ik daar geen concrete aanbieders vinden.
Enig idee waarom het een goed en/ of slecht idee kan zijn om een zakelijke beleggingsrekening te openen bij een handelsplatform elders in Europa?
Zojuist deze reactie van de AFM ontvangen:
Beleggingsondernemingen hebben een vergunning nodig voor het verlenen van beleggingsdiensten en het verrichten van beleggingsactiviteiten. Op onze website kunt u meer lezen over de verplichte vergunningen en de beleggingsondernemingen die over een AFM-vergunning beschikken. Deze ondernemingen mogen Nederlandse klanten bedienen. Welke activiteiten zij uitvoeren kunt u via ons register nakijken. Voor meer detailinformatie over de betreffende onderneming kunt u het beste de website van de betreffende onderneming raadplegen.

• TweakMij
TweakMij schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:42:
[...]
Zojuist deze reactie van de AFM ontvangen:

[...]
Het openen van een zakelijke beleggingsrekening in Europa is een ware lijdensweg; kost bizar veel doorlooptijd en inspanning. Dit feitelijk alleen dankzij (inter)nationale wetgeving, want iets onder het mom van bijvoorbeeld Wwft, AML, KYC, CDD, FATCA, EMIR, MFIR, US_IIR.
  1. De LEI moet actief zijn (@ minimaal 65 euro per jaar) en UBO moet zijn geregistreerd bij de KvK.
  2. Je moet talloze bedrijfs- en persoonsgegevens registreren (= honderden vragen beantwoorden + instemmen met honderden Engelstalige pagina's aan kleine lettertjes in juridisch vakjargon). Overigens moet je jaarlijks deze registratie deels actualiseren.
  3. Je moet je eerste bancaire storting op de beleggingsrekening doen (nl om je beleggingsrekening te vullen/ activeren). Overigens moeten brokers wettelijk ELKE transactie en geldherkomst daarvan monitoren en alles wat verdacht KAN zijn geruisloos rapporteren aan de overheid.
  4. Je doet er verstandig aan om de accountinstellingen van je beleggingsrekening zorgvuldig na te lopen (zoals optionele 2FA en sms-notificaties inschakelen en een vertrouwenspersoon registreren voor in geval van wilsonbekwaamheid of overlijden)
  5. Je wilt wellicht je portefeuille met effectposities verhuizen van de huidige naar de nieuwe broker (= gespecificeerde transfer schriftelijk aanvragen). Zo'n verhuizing kan 4 a 6 weken duren, terwijl je je portefeuille ondertussen niet kunt muteren.
Een stamrecht BV is te registreren als een normale (operationele) BV die:
  • is opgericht met persoonlijk vermogen van de oprichter/ UBO (nl uit diens spaargeld en privé bestemde transitievergoeding) en
  • diens resultaat consequent herinvesteert in de BV (terug-alloceert aan de reserve binnen het eigen vermogen van de BV).
De GUI van Interactive Brokers is houtje touwtje, maar de Nederlandstalige service desk van Mexem is goed bereikbaar, reageert snel en werkt vlot mee.

• TweakMij
Hier een overzicht van brokers die zakelijke klanten bedienen en in NL zijn gevestigd/ onder toezicht van de AFM vallen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee