Recentelijk kwam ik een artikel tegen over Meshroom en de nabewerking van de output daarvan, met Blender.
Beiden hele nieuwe takken van sport voor ondergetekende.
Toch dacht ik, dit is misschien wel interessant.
Enige tijd geleden is hier op het lokale industrieterrein een autoherstelbedrijf afgebrand en als enige restant is het wrak van een oude roestige auto achtergebleven, op het verder schoongemaakte terrein.
Een interessant foto onderwerp en wellicht leuk om eens wat 3D experimenten op los te laten.
Dit moet je je ongeveer voorstellen bij het wrak:
:strip_exif()/f/image/5WCkxpCmI2hVqgyP4YFBZuwl.jpg?f=fotoalbum_large)
Één van de losse opnames die ik gemaakt heb.
Naar aanleiding van een artikel in de Duitse c't (2020/9, blz 160) heb ik de instructies gevolgd en Meshroom gevoerd met ca. 60 opnames die ik her en der, over en weer, van dat roestige wrak gemaakt heb.
Nadat Meshroom een poosje m'n Ryzen CPU en de Quadro P4000 heeft warmgestookt
, krijg je dan uiteindelijk zoiets in Blender te zien:
:strip_exif()/f/image/a8sq1tOnq7QlhGtnTvzpyPww.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kun je naar hartelust roteren in de ruimte. Idd net alsof je een gekreukt en roestig modelautootje in je hand hebt en rondkijkt.
Dit is een screendump van het Meshroom scherm:
:strip_exif()/f/image/LOJyCIqz1BL6nT0AsAmqEp5t.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar nu?
Hoe maak je dit nu wat 'netter' en toonbaar op b.v. een website?
Ik heb totaal geen ervaring met Blender en de termen die er gebruikt worden, in het bovengenoemde artikel, geven me weinig houvast hoe ik nu verder kan.
Zo wordt er gesproken om 'ff' het object te remeshen en textures en details te baken (?) Of ff in sculpt mode met een smooth brush aan de slag te gaan. Vervolgens ff renderen en klaar om te tonen aan de buitenwereld.
Let vooral op die 'ff'.
Ik zou graag verder willen, maar mis aanknopingspunten.
Iemand die me wat op weg kan helpen?
Beiden hele nieuwe takken van sport voor ondergetekende.
Toch dacht ik, dit is misschien wel interessant.
Enige tijd geleden is hier op het lokale industrieterrein een autoherstelbedrijf afgebrand en als enige restant is het wrak van een oude roestige auto achtergebleven, op het verder schoongemaakte terrein.
Een interessant foto onderwerp en wellicht leuk om eens wat 3D experimenten op los te laten.
Dit moet je je ongeveer voorstellen bij het wrak:
:strip_exif()/f/image/5WCkxpCmI2hVqgyP4YFBZuwl.jpg?f=fotoalbum_large)
Één van de losse opnames die ik gemaakt heb.
Naar aanleiding van een artikel in de Duitse c't (2020/9, blz 160) heb ik de instructies gevolgd en Meshroom gevoerd met ca. 60 opnames die ik her en der, over en weer, van dat roestige wrak gemaakt heb.
Nadat Meshroom een poosje m'n Ryzen CPU en de Quadro P4000 heeft warmgestookt
:strip_exif()/f/image/a8sq1tOnq7QlhGtnTvzpyPww.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kun je naar hartelust roteren in de ruimte. Idd net alsof je een gekreukt en roestig modelautootje in je hand hebt en rondkijkt.
Dit is een screendump van het Meshroom scherm:
:strip_exif()/f/image/LOJyCIqz1BL6nT0AsAmqEp5t.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar nu?
Hoe maak je dit nu wat 'netter' en toonbaar op b.v. een website?
Ik heb totaal geen ervaring met Blender en de termen die er gebruikt worden, in het bovengenoemde artikel, geven me weinig houvast hoe ik nu verder kan.
Zo wordt er gesproken om 'ff' het object te remeshen en textures en details te baken (?) Of ff in sculpt mode met een smooth brush aan de slag te gaan. Vervolgens ff renderen en klaar om te tonen aan de buitenwereld.
Let vooral op die 'ff'.
Iemand die me wat op weg kan helpen?
[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 24-06-2020 10:55 ]