Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung XCover 4: verbeteren 3G/4G ontvangst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 18:09
Voor een project waarbij diverse zaken "te velde" worden geïnventariseerd, hebben we een web applicatie waarbij GPS coördinaten en een foto worden doorgestuurd. Voor de GPS coördinaten hebben we een externe gps op paal, de telefoon neemt de foto maar dan zorgt het doorsturen voor problemen.

Ook in 2020 zijn er nog altijd plaatsen waar 3G/4G een moeilijke zaak zijn. Als het niet lukt, is het meestal een gevalletje "net niet". Het net iets verbeteren van de ontvangst zou, volgens mij, veel oplossen.

Mijn vraag is dus of er iemand is die ervaring heeft met onderstaande mogelijkheden. Indien ja, waar zijn die producten dan te verkrijgen.
Of misschien heeft iemand een totaal ander idee waar ik niet aan gedacht heb

Momenteel heb ik enkele mogelijkheden in mijn hoofd:
passieve externe antenne
Vroeger had je op telefoons een SMA (denk ik) aansluiting voor een externe antenne maar dat vind je eigenlijk bijna nooit meer. Ik ben toch alleszins geen tegengekomen. Ik ben dan op zoek gegaan of er externe antennes zijn met usb-c aansluiting maar ook daar levert mijn zoektocht niet veel op
4G modem
Een 4G modem is ook een mogelijkheid maar moet aan paar voorwaarden voldoen:
  • battery powered
  • (zeer) laag gewicht
  • te monteren op de paal van GPS toestel
  • waterdicht en stootbestendig
Carkit-variant
Dat zou de minst geschikte oplossing zijn. Een soort carkit monteren op de GPS paal maar dan worden mensen zeer beperkt in hun bewegingen om een redelijke foto te nemen. Ook denk ik dat de meeste carkits een voeding nodig hebben

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True