Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

And Ryzen 7, video editing.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arqeph
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 17-07-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mild gamen, veel Videobewerken, ik verwacht niet dat ik meer dan 1080p kwaliteit infotainment wil maken, zal het dus niet nodig zijn om op 4k te focusen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1300,- Euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik denk dit nodig te hebben.

*knip* linkjes/printscreens van winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag gebruik maken van AMD cpu

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vraag is, of het systeem waar ik de onderdelen bij elkaar van gezocht heb, proper is

Ga je overklokken?
Minimaal overklokken

Wat verwacht je van ons?
Wat voor mij belangrijk is, is of dit systeem gaat werken, of de componenten het goed met elkaar gaan vinden. Zijn er betere mogelijkheden, welk goedkoper zijn, en waarom? Ik zie door de bomen het bos niet meer en ben nu een week bezig met lezen, lezen, lezen,.. en word er moe van, dus bij deze kom ik hier langs. Ik hoop dat ik wat begeleidende informatie kan inwinnen, zou het erg fijn vinden om jullie opinie te mogen lezen.
Met vriendelijke groet
-Arqeph

[Voor 5% gewijzigd door br00ky op 24-06-2020 07:59]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:16
Ik mis het lijstje

• Arqeph
Mijn excuses, verkeerde link gebruikt, en dat accepteerd deze forum niet. Ik zal het even aanpassen.

[Voor 3% gewijzigd door Arqeph op 24-06-2020 12:27]

• Arqeph
Ok, ik leer van alles nieuw.
Hier de lijst;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI MPG B550 Gaming Plus€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G€ 394,05€ 394,05
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 59,12€ 59,12
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 137,17€ 137,17
1VoedingenSeasonic Focus GX-650€ 95,95€ 95,95
1Solid state drivesSeagate Barracuda 510 512GB€ 101,17€ 101,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.315,36

1.
Tijdens het snuffelen vanochtend, kwam ik erachter dat de ryzen 3700x, niet goed overweg kan met de rtx 2060, er werd via een website wat "vergelijkingen" doet, gemeld dat de videokaart te zwak is voor de processor.

Met wat vlieg en kunstwerk kwam ik er op den duur achter dat niets echt werkt zonder dat er iets ge-throttle'd word, behalve dan de dure 2080s.

Ik heb liever geen throttle, maar ik heb geen geld en wil om een 2080 te bemachtigen.
Over de AMD videokaarten heb ik veel gelezen, energie slurpend en lawaaimakend, en redelijk wat andere problemen met zich mee nemend, daarom ben ik gaan kijken naar de rtx series.

2.
Ik verkies nu ook de 3700 over de 3600, de wattage is lager, maar, dan is wel de vraag, is dat werkelijk zoveel beter? En wat gebeurt er zodra men gaat klokken?
Ikzelf wil niet veel overklokken, het is me nu 8 jaar geleden dat ik bezig ben geweest met pc's, en heb nu niet meer dan een tablet voor de laatste 4 jaar.
Ook, is de B series moederborden nu wel of niet bedoelt voor overklokken? De ene zegt van wel, de andere zegt dat je X moet gebruiken.

3.
Ik ben niet specifiek een fan van AMD, nooit mee gewerkt, had altijd Intel, maar op een of andere manier heb ik een afkeer tegen Intel gekregen, vraag me niet waarom, dus het zal me niet moeilijk zijn hier mij overheen te zetten.

Ik heb liever een goed werkend systeem, waar de onderdelen met elkaar in lijn staan, in plaats van "persé een merk" te willen bemachtigen.

4.
Om in de herhaal te gaan.
Ik zal mild gamen (metro exodus, nostalgie van de metro series, en verder kan ik mij geen titel bedenken), wat meer focus leggen op video editing, en weer eens blender op pakken.
Dat ik (1080p) zou kunnen opnemen, zou wel mogelijkheden geven, maar het hoeft niet allemaal zo fancy, verwacht ik toch een capture card hiervoor aan te schaffen op den duur. Enige tips hiervoor zijn welkom.

5.
Ik ben bezig met een eigen bedrijf in de sector maatschappelijke belangen, hiervoor zou het handig zijn als de pc goed genoeg is om video's te kunnen compileren zonder al teveel heisa, dat het renderen wat langer duurt is mij geen probleem, als het systeem maar niet uitvalt. Dus nogmaals, stabiliteit is een pré, dat de componenten goed met elkaar overweg kunnen.

6.
Als laatste, het zal wel duidelijk zijn dat ik er dus weinig van snap, maar daarom ben ik hier nu.

Bedankt alvast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:58
1 Je doet meer dan gamen toch? Ja, een 2080 haalt meer fps, maar een 2060 (super?) is voor jou prima.
2. Je hebt met de 3700 meer power. Lijkt me wel handig voor j

3. Intel kan ook, maar de algehele consensus is dat AMD meer waar voor je geld biedt. Intel is vooral goed in specifieke take (hele hoge fps in competetieve games, single core performance.

4. Die 2060 is daar al prima voor

5. Dat is hij.

Ik zou wel een ander setje geheugen nemen, Crucial werkt niet altijd optimaal met AMD. Die voeding kan ook wel iets voordeliger, 550 watt is wel genoeg.

Video editten gaat overigens heel veel sneller vanaf een SSD. Ik zou een 1Tb variant overwegen

[Voor 8% gewijzigd door Catch22 op 24-06-2020 12:30]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• DutchTowel
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 02-06 15:22
Eens met hierboven

Catch22 bedoelt dat corsair niet altijd goed werkt, crucial is een veilige keuze. Typfoutje :)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:58
DutchTowel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:59:
Eens met hierboven

Catch22 bedoelt dat corsair niet altijd goed werkt, crucial is een veilige keuze. Typfoutje :)
Je hebt gelijk

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True