Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

2070s past niet in pci

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xerxks
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 17:46
Beste mede tweaker,

Sindskort ben ik een trotse eigenaar van een KFA 2070S. Echter loop ik tegen een probleempje aan. De videokaart wilt alsmaar niet in het pci slot passen.

Mijn oude MSI 1050ti past wel makkelijk in het slot.
Als voorbeeld bijgaande foto.

Mijn vraag
Weten jullie hoe dit zou kunnen komen?

Relevante software en hardware die ik gebruik.
Asus x470 pro
Ryzen 2600x
Wraith cooler
Corsair vengeance 2x 8GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Geprobeerd de videokaart in de tweede pci lane te installeren. Echter loop ik hier tegen hetzelfde probleem aan. De kaart wilt er in het uiteinde niet in zijn geheel in.

Als jullie een oplossing hebben, dan hoor ik dat graag :+

Beste antwoord (via Xerxks op 23-06-2020 23:38)

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-06 19:23

millman

6708Mhz @ -185c

Je moederbord zit niet recht in de case vermoed ik. Ik zie losse moboschroeven, en daarbij lijkt het ook nog eens de verkeerde schroeven voor je moederbord. Wat voor een spacers heb je gebruikt en is je case wellicht wat verbogen. Spacers uit een andere case gehaald wellicht?

Ik zou dus beginnen met je moederbord goed te plaatsen en te zorgen dat alles recht zit.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:13
Nou assembleer ik niet zo vaak meer een pc, maar zit er aan de achterkant van die pci-sloten niet nog een clipje die je even moet indrukken? Die zorgt er dan voor dat je videokaart goed blijft zitten als je 'm eenmaal op z'n plaats hebt en het clipje niet meer ingedrukt hebt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Het locking mechanisme aan het einde van het PCIe slot (dat vleugeltje) openen?

Gabriël ITX

• Allard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14-06 09:44
Steek je eerst de achterkant schuin in het slot?
Volgens mij moet je altijd eerst de voorkant van de kaart (waar de uitgangen zitten) in het pci-slot steken, zodat de frontplaat netjes tegen de kast aan komt, en hem dan verder drukken

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:22

keur0000

-------- N O N E --------

Borgclip aandrukken

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Xerxks
Allard schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:03:
Steek je eerst de achterkant schuin in het slot?
Volgens mij moet je altijd eerst de voorkant van de kaart (waar de uitgangen zitten) in het pci-slot steken, zodat de frontplaat netjes tegen de kast aan komt, en hem dan verder drukken
Dit was een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb, Om de een of andere reden wilt de kaart er niet verder in :'(

• Xerxks
Heb je het over het vleugeltje aan het begin? Want die klikt zo vast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Xerxks schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:08:
[...]

Heb je het over het vleugeltje aan het begin? Want die klikt zo vast.
op jouw 2de foto, het clipje aan de linkerkant van de foto..
dat is het einde en moet er als laatste ingeklikt worden..
je lijkt hem nu in verkeerde volgorde vast te zetten

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Eerst voorkant indrukken, zit het niet ergens klem (tegen io shield)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Je moederbord zit niet recht in de case vermoed ik. Ik zie losse moboschroeven, en daarbij lijkt het ook nog eens de verkeerde schroeven voor je moederbord. Wat voor een spacers heb je gebruikt en is je case wellicht wat verbogen. Spacers uit een andere case gehaald wellicht?

Ik zou dus beginnen met je moederbord goed te plaatsen en te zorgen dat alles recht zit.

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:22

keur0000

-------- N O N E --------

Op de 2e foto zie ik dat je het metalen chromen plaatje met de schermaansluitingen even moet helpen, deze moet verder naar beneden, zit nu ergens tegenaan ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:55

DarkUnreal

Postmaster General

millman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:27:

Dit,het uiteinde van de bracket van de videokaart, moet net iets voorbij het moederbord passen. Als het moederbord te strak tegen de kast aan zit, past die bracket niet, en hou je die opening.

iRacing Profiel

• Xerxks
millman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:27:

Dank voor je antwoord. Ik zie inderdaad dat er drie schroeven ontbreken. De kast is eind 2019 met mobo, cpu en Gpu van iemand via marktplaats overgekocht. De spacers heb ik dus helaas niet meer in mijn bezit. Ik denk dat de enige uitweg is om dan te kijken waar ik deze samen met de Schroefjes kan bestellen. een andere uitweg zou natuurlijk een nieuwe kast zijn :o

Dank voor je antwoord (y)

• Xerxks
Dank voor jullie antwoord allen.
Dark unreal jij ook nog voor de waardige toevoeging.

Zoals aangegeven ga ik maar even kijken naar losse onderdelen of een nieuwe kast.

Voor laatst genoemde zat ik al een beetje stiekem online te kijken hèhè :+

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Als je dan ook nog aangeeft welke case je hebt, dan zou ik je wellicht opweg kunnen helpen met wat schroefjes / spacers.

• Xerxks
millman schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:48:
Als je dan ook nog aangeeft welke case je hebt, dan zou ik je wellicht opweg kunnen helpen met wat schroefjes / spacers.
Moest even online zoeken. Gaat om een "NZXT NOCTIS 450".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Hoewel ik ook een NZXT heb, is jou case aan aantal jaren ouder met wellicht andere Spacers. Ik raad je aan via https://www.nzxt.com/contacts/new even te vragen of ze iets kunnen nazenden. Soms zelfs gratis.

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Als ik naar de foto's in de pricewatch kijk moet erbij de borgclip op de videokaart een soort haakje in de print zitten waar de borgclip in moet vallen. Die zie ik niet op jouw kaart terug.

pricewatch: KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) Retail

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True