Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdigett
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-05 11:28
Mijn vriendin heeft een kleine maand geleden een Macbook Pro 2020 gekocht. Binnen 17 dagen stonden wij in de winkel omdat de laptop na problemen met de USB-C poorten niet meer aan wilde gaan. Nadat ons met een mooie glimlach werd verteld dat het jammer was dat we de machine niet 3 dagen eerder binnen hadden gebracht (in dat geval konden ze ons direct een nieuw exemplaar meegeven) was onze enige optie de machine ter reparatie achter laten. Uit eindelijk zijn we de laptop een week kwijt geweest, dat viel mij opzich reuze mee en kregen we de mededeling dat het logic board was vervangen.

Vanmorgen zijn er weer problemen met de de USB-C porten en na een poging de laptop opnieuw op te starten, je raadt het al, gegroet met een zwart scherm. De laptop doet weer absoluut niks.

Wanneer wij hier mee naar de desbetreffende winkel terugkeren, met de vraag of we een vervangend product of on geld terug kunnen krijgen, krijgen wij hierop geen gehoor. De enige optie is de machine nogmaal ter reparatie op laten sturen. We hebben ruim een half uur staan discusieren in de winkel (normaal gesproken ben ik hier absoluut niet van), maar zoals ik zei, ze konden niks anders voor ons betekenen dan de laptop nogmaals ter reparatie op sturen.

Ik ben zelf wel erg benieuwd wat onze rechten precies zijn op dit moment. Wanneer ik wat rond kijk op het internet heeft de de winkel het recht het product te repareren. Dit hebben ze dus ook geprobeerd, maar het product is dus nog steeds defect. Volgens mij heb ik nu gewoon recht op een vervangende laptop of zelfs mijn geld terug.

De winkel geeft aan dat dit absoluut niet het geval is, en ze zelfs 3x!!! mogen proberen de laptop te fixen.

Heeft iemand die beter geinformeerd is dan ik hier iets zinnigs over te zeggen? Mijn internet onderzoek geeft aan dat ik in mijn recht staat, maar ik hoor het graag wanneer dit anders is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Doe eerst eens contact opnemen met Apple Support via de website / chat.

Of heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdigett
Nee, we hebben de laptop gekocht bij Amac in Leiden. We zijn wel van plan dit weekend naar de Apple Store zelf te gaan om te kijken wat zij voor ons kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-07 16:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdigett
Ik heb hier gekeken. Hier staat bijvoorbeeld "Als het product ondeugdelijk is en het valt niet te repararen". Maar zij beweren dat dit wel te repareren valt wanneer ze nogmaals het logic board vervangen. Maar zo kunnen ze je aardig lang aan het lijntje houden natuurlijk.

Ze gaven inderdaad aan het product dus 3x te mogen "repareren", ook gaven wij aan dat dit onzinnig is, maar dat leek niet veel uit te halen.

Dit wordt een geval rechtsbijstand heb ik het gevoel.

[ Voor 17% gewijzigd door superdigett op 23-06-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:59
superdigett schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:13:
[...]

Dit wordt een geval rechtsbijstand heb ik het gevoel.
En die verteld je dan nog een keer precies hetzelfde. Dat is nou eenmaal hoe het gaat.

Je moet ze een kans geven om het probleem op te lossen en daar worden meestal 3 reparaties voor aangehouden. Daarna is het of vervanging of geld terug.

[ Voor 22% gewijzigd door dehardstyler op 23-06-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdigett
dehardstyler schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:17:
[...]

En die verteld je dan nog een keer precies hetzelfde. Dat is nou eenmaal hoe het gaat.

Je moet ze een kans geven om het probleem op te lossen en daar worden meestal 3 reparaties voor aangehouden. Daarna is het of vervanging of geld terug.
Bovenstaand gedeelde link zegt het volgende:
"Er wordt wel eens gezegd dat u pas recht hebt op de bovenstaande mogelijkheden als de verkoper 3 keer heeft geprobeerd om het product te repareren. Maar dat is een misverstand. Volgens de wet mag u geen ernstige overlast hebben van een reparatie van een ondeugdelijk product. Hebt u dat wel? Dan kunt al na de eerste (mislukte) reparatie gebruikmaken van bovenstaande rechten."

Aangezien de laptop gebruikt wordt voor werk is elke dag we de laptop kwijt zijn ernstige overlast. Daarnaast hebben we ze al een kans gegeven de laptop te repareren, dit is dus niet goed gebeurd.

[ Voor 11% gewijzigd door superdigett op 23-06-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:59
superdigett schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Bovenstaand gedeelde link zegt het volgende:
"Er wordt wel eens gezegd dat u pas recht hebt op de bovenstaande mogelijkheden als de verkoper 3 keer heeft geprobeerd om het product te repareren. Maar dat is een misverstand. Volgens de wet mag u geen ernstige overlast hebben van een reparatie van een ondeugdelijk product. Hebt u dat wel? Dan kunt al na de eerste (mislukte) reparatie gebruikmaken van bovenstaande rechten."
Ja dat staat er, maar er staat wel meer boven. :P

1. Heb je al een reparatietermijn afgesproken?
2. Is er in de tussentijd misschien een leen Macbook beschikbaar?

Volgens mij is er nog geen brief / mail verstuurd naar Amac, en jij bent al bij het onderste punt. Ik ben bang dat rechtsbijstand toch niet zo snel hapt. Je kunt het proberen hoor, maar ik ben bang dat het nog te vroeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdigett
Punt 1: Dit hebben we het uiteraard besproken. Ze hanteren maximaal 3 weken, kan eerder, maar ze maken geen beloftes. Ze kunnen er een "spoed" stikker op plakken, maar dat geeft geen garantie dat de laptop eerder terug zal zijn. Mijn "redelijke termijn" is niet nogmaals 3 weken. Wij gingen bij de eerste reparatie wel akkoord met eventueel 3 weken. Dat betekent niet dat dit nogmaals een redelijk termijn is.

Punt 2: Dit hebben weook besproken en was voor ons prima werkbaar, dit is alleen voor Amac geen mogelijkheid.

Bedenk, we hebben ze al een kans gegeven het product te repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

superdigett schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:37:
Punt 1: Dit hebben we het uiteraard besproken. Ze hanteren maximaal 3 weken, kan eerder, maar ze maken geen beloftes. Ze kunnen er een "spoed" stikker op plakken, maar dat geeft geen garantie dat de laptop eerder terug zal zijn. Mijn "redelijke termijn" is niet nogmaals 3 weken. Wij gingen bij de eerste reparatie wel akkoord met eventueel 3 weken. Dat betekent niet dat dit nogmaals een redelijk termijn is.

Punt 2: Dit hebben weook besproken en was voor ons prima werkbaar, dit is alleen voor Amac geen mogelijkheid.

Bedenk, we hebben ze al een kans gegeven het product te repareren.
En helaas ben je het snelste af door ze nog een keer die kans te geven. Met alle moeite die het gaat kosten om ze in beweging te krijgen - wat ze duidelijk niet willen, ga je de reparatietermijn al 3x overschrijden.

Heb je gelijk? Wellicht. Daar valt over te discussieren. Daarom kopen bedrijven laptops ook onder zakelijk contract.

Ga je gelijk krijgen? Als de Amac niet meewerkt heb je daar een rechter voor nodig. En die procedure kost je 10x meer tijd, en de kans dat je hem wint na slechts 1 reparatie van 1 week acht ik nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdigett
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:52:
[...]

En helaas ben je het snelste af door ze nog een keer die kans te geven. Met alle moeite die het gaat kosten om ze in beweging te krijgen - wat ze duidelijk niet willen, ga je de reparatietermijn al 3x overschrijden.

Heb je gelijk? Wellicht. Daar valt over te discussieren. Daarom kopen bedrijven laptops ook onder zakelijk contract.

Ga je gelijk krijgen? Als de Amac niet meewerkt heb je daar een rechter voor nodig. En die procedure kost je 10x meer tijd, en de kans dat je hem wint na slechts 1 reparatie van 1 week acht ik nihil.
Je hebt helemaal gelijk hoor, de snelste manier om een werkende laptop thuis te hebben staan is door gewoon direct de reparatie uit te laten voeren. Maar dan speelt er ook nog een principe kwestie dat een winkel zoals dit gewoon lak heeft aan klanten met problemen.

Je zou denken dat je een goede klantrelatie wilt opbouwen. Dat de laptop na 2 weken een defect geeft, dat kan gebeuren, maar als er binnen 9 dagen weer hetzelfde grote defect optreedt en dit is vervolgens de houding die je als winkel aanneemt, mag je jezelf wel even achter je oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 21:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik wil even advocaat van de duivel spelen: welke apparatuur hang je aan de laptop via de USB-C poorten? Niet dat een laptop daar zomaar stuk van mag gaan, maar misschien kan je de oorzaak daar ergens zoeken?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aankoop ontbinden, men heeft getracht te repareren maar gefaald. Je hoeft niet telkens reparatie toe te staan. Indien gekocht goed binnen korte tijd defect is, was het bij afleveren al niet-conform. Je hebt niets te maken met fabrieks - of verkopersgarantie maar met Wettelijk garantie, of te wel conformiteitsvereiste !!

Ontbinden van aankoop en volledig aankoopbedrag retour of vervangen door nieuwe MacBook, zonder bijbetaling. Winkel met grote A staat bekent om zich achter Apple te willen verschuilen, hen de schuld te geven, maar zijn zijn verkoper en dienen conformiteit na te komen !!

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 24-06-2020 08:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superdigett
Mavamaarten schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:06:
Ik wil even advocaat van de duivel spelen: welke apparatuur hang je aan de laptop via de USB-C poorten? Niet dat een laptop daar zomaar stuk van mag gaan, maar misschien kan je de oorzaak daar ergens zoeken?
Een Vortexgear Race 3 toetsenbord en een scherm dmv HDMI. Precies dezelfde adapter met dezelfde apparatuur werkte zonder problemen op de vorige Macbook, een 2017 model. Deze is vervolgens helaas gesneuveld door er een lading bier over te morsen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:21
Mavamaarten schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:06:
Ik wil even advocaat van de duivel spelen: welke apparatuur hang je aan de laptop via de USB-C poorten?
Bij een 2020 MacBook? Daar hang je alles aan usb-c, ook de oplader, omdat dat de enige poorten zijn die erop zitten (naast een koptelefoon mini-jack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 21:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Vloris schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:15:
[...]
Bij een 2020 MacBook? Daar hang je alles aan usb-c, ook de oplader, omdat dat de enige poorten zijn die erop zitten (naast een koptelefoon mini-jack)
Ik doelde meer op het feit dat een extern apparaat best je laptop kan slopen als dat stuk is of van slechte kwaliteit. Ik kan het me best voorstellen dat een AliExpress oplader van €3, aangesloten via een USB-A naar USB-C kabel aan je MacBook niet al te gezond is. Als je begrijpt wat ik bedoel :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:14
Als het zakelijk is, en je dus niet zonder laptop kunt heb je hier natuurljk de bedrijfsverzekering voor afgesloten:
https://www.amac.nl/bedri...tie-verzekering/icare-pro Dan kan Amac direct een vervangende laptop leveren en kan je door met je werk :-) Hier betaal je voor, maar dan krijg je er ook iets voor terug!

Als consument met een consumenten aankoop lijk het mij best redelijk dat Amac een aantal weken nodig kan hebben voor "reparatie" (opsturen en vervangen logicboard, default apple repairs), en dan kan het best zijn dat het pas na 3 keer wordt bekeken vanuit hun kant om de koop te ontbinden :-)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
superdigett schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:12:
[...]

Een Vortexgear Race 3 toetsenbord en een scherm dmv HDMI. Precies dezelfde adapter met dezelfde apparatuur werkte zonder problemen op de vorige Macbook, een 2017 model. Deze is vervolgens helaas gesneuveld door er een lading bier over te morsen ;w
Wat voor adapter gebruik je voor HDMI? Bij mijn vriendin zijn twee MacBook Pro's (2020? Eind 2019 aangeschaft) gesneuveld door een defecte Belkin HDMI adapter, werkte prima op een oudere MacBook & Windows laptop maar om een of andere reden vonden de MacBook Pro's uit 2020 het niet zo fijn.

Off-topic: alle lof voor de Apple Store in Amsterdam. Ze hebben niet alleen geholpen met uitzoeken waardoor de tweede kapot ging maar ook kosteloos de adapter vervangen én de MacBook een tweede keer gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdigett
xh3adshotx schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:35:
[...]

Wat voor adapter gebruik je voor HDMI? Bij mijn vriendin zijn twee MacBook Pro's (2020? Eind 2019 aangeschaft) gesneuveld door een defecte Belkin HDMI adapter, werkte prima op een oudere MacBook & Windows laptop maar om een of andere reden vonden de MacBook Pro's uit 2020 het niet zo fijn.

Off-topic: alle lof voor de Apple Store in Amsterdam. Ze hebben niet alleen geholpen met uitzoeken waardoor de tweede kapot ging maar ook kosteloos de adapter vervangen én de MacBook een tweede keer gerepareerd
Ik gebruik de volgende USB-C adapter: https://www.amac.nl/satec...ss-through-hub-spacegrijs

De HDMI kabel zelf is wel van goedkopere kwaliteit. Maar dat zou geen invloed mogen hebben in deze situatie.

Ik heb van meerdere mensen ondertussen gehoord dat Apple Stores betere service verlenen dan Amac. Er zijn zelfs mensen direct geholpen door de Apple Store, terwijl ze wat bij de Amac hebben gekocht. We zijn al van plan dit weekend naar de Apple Store in Den Haag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
superdigett schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:11:
[...]

Ik gebruik de volgende USB-C adapter: https://www.amac.nl/satec...ss-through-hub-spacegrijs

De HDMI kabel zelf is wel van goedkopere kwaliteit. Maar dat zou geen invloed mogen hebben in deze situatie.

Ik heb van meerdere mensen ondertussen gehoord dat Apple Stores betere service verlenen dan Amac. Er zijn zelfs mensen direct geholpen door de Apple Store, terwijl ze wat bij de Amac hebben gekocht. We zijn al van plan dit weekend naar de Apple Store in Den Haag te gaan.
Zou ze wel eerst even bellen, gaat vaak op afspraak (mocht je dit nog niet geweten hebben).
Verder is 3x repareren inderdaad een soort norm geworden, zou het inderdaad gewoon een 3e keer aanbieden en even afwachten. Leuk is anders hoor, maar werkt er daarna iets niet (gelijk testen in de winkel), schuif je hem gelijk terug over de toonbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superdigett
CrawlFish schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:26:
[...]

Zou ze wel eerst even bellen, gaat vaak op afspraak (mocht je dit nog niet geweten hebben).
Verder is 3x repareren inderdaad een soort norm geworden, zou het inderdaad gewoon een 3e keer aanbieden en even afwachten. Leuk is anders hoor, maar werkt er daarna iets niet (gelijk testen in de winkel), schuif je hem gelijk terug over de toonbank.
Het klopt inderdaad, 3x repareren wordt door meer winkels als hun "recht" ervaren. Maar dat is hun recht dus niet. Ze hebben het recht om een defect product te repareren, maar nadat de eerste poging mislukt heb jij het recht op een nieuwe machine of het onbinden van het koopcontract.

We hebben iig een aangetekende brief gestuurd, ik heb ondertussen via mn werk een macbook kunnen lenen die we gewoon kunnen gebruiken, dus we hebben er niet meer heel veel haast mee om die Macbook op hun manier gerepareerd te krijgen.

Wat mij misschien nog het meest kwaad maakt is het liegen over de rechten die je als consument hebt. Ze vertelde ons letterlijk dat wij geen recht hadden op een nieuwe machine, iets wat duidelijk wel je recht is, dat zij recht hebben op 3x repareren, wat duidelijk geen recht van ze is. Ik snap dat winkelmedewerkers aan policies van de winkel vast zitten, maar glashard liegen over de rechten die je hebt gaat een stap te ver.

Maar goed dat je dat zegt van de Apple Store. Dan bellen we eerste even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
superdigett schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Het klopt inderdaad, 3x repareren wordt door meer winkels als hun "recht" ervaren. Maar dat is hun recht dus niet. Ze hebben het recht om een defect product te repareren, maar nadat de eerste poging mislukt heb jij het recht op een nieuwe machine of het onbinden van het koopcontract.

We hebben iig een aangetekende brief gestuurd, ik heb ondertussen via mn werk een macbook kunnen lenen die we gewoon kunnen gebruiken, dus we hebben er niet meer heel veel haast mee om die Macbook op hun manier gerepareerd te krijgen.

Wat mij misschien nog het meest kwaad maakt is het liegen over de rechten die je als consument hebt. Ze vertelde ons letterlijk dat wij geen recht hadden op een nieuwe machine, iets wat duidelijk wel je recht is, dat zij recht hebben op 3x repareren, wat duidelijk geen recht van ze is. Ik snap dat winkelmedewerkers aan policies van de winkel vast zitten, maar glashard liegen over de rechten die je hebt gaat een stap te ver.

Ik snap best dat de winkel zo reageert, je gaat er echt met een vol gestrekt been in.... ergens middelen zit er niet in en als klant begin je gelijk discussies en haalt je rechten erbij.

Ik hoop dat het opgelost wordt...

Met azijn vangt men geen vliegen is hier misschien wel van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 15:22
Vorkie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Ik snap best dat de winkel zo reageert, je gaat er echt met een vol gestrekt been in.... ergens middelen zit er niet in en als klant begin je gelijk discussies en haalt je rechten erbij.

Ik hoop dat het opgelost wordt...

Met azijn vangt men geen vliegen is hier misschien wel van toepassing.
Zoals ik het lees heeft TS zijn benen pas gestrekt nadat de winkel geen enkele tegemoetkoming toonde. Geen spoedreparatie, geen leenlaptop, en 2x defect binnen een maand is niet normaal. Daarnaast, als je A-merk apparatuur koopt, mag je ook A-merk service verwachten. Iets wat hier niet gebeurt.

Succes TS, ik snap heel goed hoe je je voelt. Zelfde ellende gehad met een wasdroger, werd pas na 3x reparatie aan huis vervangen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Drie keer repareren kan, als het een verschillende oorzaak is. En in deze korte termijn(1e 6mnd), kun je als consument geen vertrouwen meer hebben in een degelijke reparatie. Verder mag je een vervangend exemplaar vragen, als je als consument hinder ondervind van de afgesproken termijn van reparatie. (het is netjes als een winkel daar al zelf mee komt, en je niet lachend verteld dat je rechten -zijn vervalen- buiten 1e 14 dagen.)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

superdigett schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:19:
[...]
Aangezien de laptop gebruikt wordt voor werk is elke dag we de laptop kwijt zijn ernstige overlast. Daarnaast hebben we ze al een kans gegeven de laptop te repareren, dit is dus niet goed gebeurd.
Dit betreft dus een zakelijke aankoop? Welke voorwaardes zijn/waren daarbij afgesproken/geldig? Heb je evt. een zakelijke (rechtsbijstands)verzekering die dit zou kunnen dekken?

blub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie en helpt TS niet verder met zijn probleem.

@TS: ik denk dat 1 van je randapparaten het bord sloopt. Ook al heeft die prima gewerkt met de voorgaande laptops is de kans best aanwezig dat je huidige laptop gewoon minder tolerant is. Je kan natuurlijk vragen om een nieuwe laptop maar daar schiet je weinig mee op. Het deel dat defect is hebben ze vervangen, en aangezien bij moderne macbooks je systemboard ongeveer alles behalve de batterij en het scherm erop vastgesoldeerd heeft is dit zo ongeveer de meest grondige reparatie die je kan verwachten. Al zou ik inderdaad wel even zeuren voor een snellere vervanging/reparatie. Iets meer dan een week moet ook mogelijk zijn

[ Voor 48% gewijzigd door Yorinn op 29-06-2020 09:31 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdigett
Wolfboy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 01:53:
[Mbr] *knip* Dit voegt niets toe aan de discussie en helpt TS niet verder met zijn probleem. [/]

@TS: ik denk dat 1 van je randapparaten het bord sloopt. Ook al heeft die prima gewerkt met de voorgaande laptops is de kans best aanwezig dat je huidige laptop gewoon minder tolerant is. Je kan natuurlijk vragen om een nieuwe laptop maar daar schiet je weinig mee op. Het deel dat defect is hebben ze vervangen, en aangezien bij moderne macbooks je systemboard ongeveer alles behalve de batterij en het scherm erop vastgesoldeerd heeft is dit zo ongeveer de meest grondige reparatie die je kan verwachten. Al zou ik inderdaad wel even zeuren voor een snellere vervanging/reparatie. Iets meer dan een week moet ook mogelijk zijn
Het vervelende is dat ze niet hebben aangegeven wat er precies kapot was, alleen dat het logic board is vervangen. Ik vermoed ook dat ze niet eens gekeken hebben wat er stuk is gegaan, maar gewoon software hebben laten lopen dat aangaf dat het logic board vervangen moest worden. Dus ik weet ook niet of er wat door gebrand is door een device dat teveel stroom door een kabel probeerd te trekken.

Ik zou ook niet zo 1,2,3 weten hoe ik dit kan testen. De devices die er aan gekoppeld zijn, zijn wel van hoogstaande kwaliteit en ik zou zeggen dat wanneer deze bij al mijn vorige devices goed werkte, dit ook een probleem aan de Macbook kant is.

Zonder dat wij ook horen wat er mis is gegaan bij de machine is het lastig voor ons om een ander point of failure te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

superdigett schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:36:
[...].

Is de wetgeving toevallig rondom die 3x repareren onlangs gewijzigd? Ik dacht voorheen ook op Rijksoverheid gelezen te hebben dat je de verkopende partij 3 pogingen mag doen voordat we vervangen of ontbonden mag worden. :o
Wel interessant info dit!

Als ik een defect heb aan mijn Apple spul ga ik overigens altijd naar een officiële Apple store die in-house repareert.
Heb ook zeer slechte ervaringen met die club die reparaties uitvoert voor MediaMarkt en AMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

superdigett schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Het vervelende is dat ze niet hebben aangegeven wat er precies kapot was, alleen dat het logic board is vervangen. Ik vermoed ook dat ze niet eens gekeken hebben wat er stuk is gegaan, maar gewoon software hebben laten lopen dat aangaf dat het logic board vervangen moest worden. Dus ik weet ook niet of er wat door gebrand is door een device dat teveel stroom door een kabel probeerd te trekken.
Vermoedelijk weten ze het zelf ook niet. De standaardprocedure is gewoon vervangen aangezien onderzoeken heel veel tijd/moeite kost en zelden iets gaat opleveren.

Van de genoemde hardware zou ik de HDMI aansluiting de meest waarschijnlijke vinden om problemen te veroorzaken aangezien een monitor z'n eigen stroomvoorziening heeft die erop kan storen.

Met externe schermen heb ik overigens ook met meerdere macbooks problemen gezien met volledig losstaande hardware verder. Zoals dit bijzondere probleem waarbij mijn wifi uitviel zodra ik een extern beeldscherm aansloot 8)7 https://apple.stackexchan...nnecting-external-display

En bij m'n huidige macbook (16" uit 2019) zie ik ook regelmatig (~2x per maand) harde crashes als er een paar beeldschermen aangesloten zijn.

Kijk voor de zekerheid even of je monitor op een geaard stopcontact aangesloten is, dat kan soms nog wel verschil maken.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdigett
Wolfboy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:38:

Kijk voor de zekerheid even of je monitor op een geaard stopcontact aangesloten is, dat kan soms nog wel verschil maken.
Het beeldscherm zit aangesloten op een geaard stopcontact. USB poorten en in dit geval een UBC-C poort
zou ook prima om moeten kunnen gaan met defecte randapparatuur. Er zou bescherming in moeten ziten die bijvoorbeeld schade door kortsluiting in aangesloten aperatuur moet voorkomen. Mocht de dongel het probleem zijn, die hebben we ook bij de Amac gekocht, dus dat komt mooi uit.

Als reactie op een aangetekende brief en mail hebben we zojuist het verzoek gekregen van de Amac de laptop niet ter reparatie, maar ter diagnose aan te bieden zodat ze het probleem kunnen vast stellen. We laten ons nog even adviseren of we hier wel of niet op in moeten gaan voordat we onze eigen ruiten ingooien m.b.t. rechten die we vervolgens nog hebben. Ik verwacht niet dat ze zullen liegen over de toedracht, maar met de houding die ze tot nu toe hebben gehad heb ik er ook niet heel veel vertrouwen in. Tevens verwacht ik ook dat ze iets gaan zeggen als "We hebben de laptop hier nu toch liggen, we kunnen het direct repareren." in plaats van dat ze een nieuwe macbook aanbieden.

[ Voor 7% gewijzigd door superdigett op 30-06-2020 18:34 ]

Pagina: 1